Fick den nya plattan för några veckor sen, nu fungerar även min planex perfekt. :)

Hur har du planexen inställd när du slipar vanligt sandspackel och vad har du för kornstorlek? Till den mjuka plattan medföljde två stycken mjukare "skumgummi"-plattor. Använder du "skumgummi"-plattan? När jag änvände den så sög dammsugaren mycket dåligt.

5.2 racing skrev:
Köp en Flex...
Jobbigt att erkänna men du har säkert rätt:(

Som sagt. Festool-sjukan är svårbotad. Folk på forumet går inte att överbevisa.

Med min Flex gör jag som jag vill; 80-papper, eller 120-papper, spelar ingen roll, jag kan ha dammsugaren hur jag vill; det blir bra ändå.

Den är oerhört svårbotad. Flexen fungerar som du säger direkt utan några problem. Trodde planexen skulle vara snäppet vassare men jag börjar dessvärre ge upp hoppet om att jag ska vänja mig vid den som jag tänkt mig. Fördelen är att den ryms i en systainer....:rolleyes:

Hehe, folk säger som du, att den ryms i en systainer...Ja och?? Man har ju fortfarande en systainer att bära. Antingen en systainer, eller en Giraff/Okapi. Lika illa/bra. Men men, vill folk fortfarande tro att bara för att det står Festool på den så är den bäst -visst gärna för mig.

I looove my Flex!

5.2 racing skrev:
Vi har en Rotex 125, och en deltaslip på jobbet, och dom är ruskigt bra, så jag gillar Festool.
För att slippa bli påhoppad att man jobbar på Flex...

Oavsett om man väljer Flex eller Festool så krävs det nog mycket träning innan man blir bra på att slipa med den, så man skall nog inte förvänta sig toppresultat med en gång.
Har sett en bild på den nya modellen som Flex har på gång, med bättre handtag på och mycket bättre ergonomi än den gamla, den verkar mycket bättre att hålla i än den gamla Giraffen.

Ni som har köpt planex vet ni om man kan köra den med en festool mini damsugare?

Byter du slang/slangadapter ska det inte vara något problem, dock så måste du nog byta filter rätt så ofta om du bara kör planexen då minin's filter inte är anpassade för slipdamm.

Okej, tack för svaret.
Så det funkar inte med orginal slangen?

gifen skrev:
Byter du slang/slangadapter ska det inte vara något problem, dock så måste du nog byta filter rätt så ofta om du bara kör planexen då minin's filter inte är anpassade för slipdamm.
Inte nog med att du måste byta filter ofta - med slipdamm i påsen försvinner "suget" då påsen är typ en tredjedels full :( och då en "Minipåse" är typ mini som det är så räcker det alltså att titta på väggen du skall slipa innan det slutar funka:(

Man kan använda den gråa slangen som medföljer grovdamsugningskitet istället för att köpa den gröna. Iofs inte antistatisk men fungerar utan problem (har bägge).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.