19 491 läst ·
74 svar
19k läst
74 svar
Flex Giraff får konkurrens.
Hur har du planexen inställd när du slipar vanligt sandspackel och vad har du för kornstorlek? Till den mjuka plattan medföljde två stycken mjukare "skumgummi"-plattor. Använder du "skumgummi"-plattan? När jag änvände den så sög dammsugaren mycket dåligt.
Som sagt. Festool-sjukan är svårbotad. Folk på forumet går inte att överbevisa.
Med min Flex gör jag som jag vill; 80-papper, eller 120-papper, spelar ingen roll, jag kan ha dammsugaren hur jag vill; det blir bra ändå.
Med min Flex gör jag som jag vill; 80-papper, eller 120-papper, spelar ingen roll, jag kan ha dammsugaren hur jag vill; det blir bra ändå.
Den är oerhört svårbotad. Flexen fungerar som du säger direkt utan några problem. Trodde planexen skulle vara snäppet vassare men jag börjar dessvärre ge upp hoppet om att jag ska vänja mig vid den som jag tänkt mig. Fördelen är att den ryms i en systainer....
Hehe, folk säger som du, att den ryms i en systainer...Ja och?? Man har ju fortfarande en systainer att bära. Antingen en systainer, eller en Giraff/Okapi. Lika illa/bra. Men men, vill folk fortfarande tro att bara för att det står Festool på den så är den bäst -visst gärna för mig.
I looove my Flex!
I looove my Flex!
Medlem
· Västra Götaland
· 190 inlägg
Oavsett om man väljer Flex eller Festool så krävs det nog mycket träning innan man blir bra på att slipa med den, så man skall nog inte förvänta sig toppresultat med en gång.
Har sett en bild på den nya modellen som Flex har på gång, med bättre handtag på och mycket bättre ergonomi än den gamla, den verkar mycket bättre att hålla i än den gamla Giraffen.
Har sett en bild på den nya modellen som Flex har på gång, med bättre handtag på och mycket bättre ergonomi än den gamla, den verkar mycket bättre att hålla i än den gamla Giraffen.
Planexen har en speciell slang som man knäpper fast på maskinen så den inte ska kunna lossna under arbetets gång. Vet faktiskt inte om det funkar med orginalslangen men det är nog ingen omöjlighet, dock är planexen anpassad för en 36mm slang och inte dn 27 som följer med orginal.
Bild på planex slangen
http://www.festool.se/mediandoweb/i...gen/jpg_zoom/zoom__s_smas225_495000_z_01a.jpg
Bild på planex slangen
http://www.festool.se/mediandoweb/i...gen/jpg_zoom/zoom__s_smas225_495000_z_01a.jpg
Inte nog med att du måste byta filter ofta - med slipdamm i påsen försvinner "suget" då påsen är typ en tredjedels fullgifen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden