2 941 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Gräsklippare med lägst oljud? Jämföra?
Hej,
Jag har sökt lite överallt på detta tema men hittar inga bra recensioner angående uppgiften bullernivå.
Jag är medveten att manuella är de allra tystaste alternativ men jag är lat.
Min lösning kommer att vara Batteri/el-driven men är det någon här som har någon erfarenhet avseende Flymo svävare kontra övriga lösning. Låter det mer eller mindre med denna blåskudde?
Annars kan jag tänka mig en sådan 43Li från Bosch.
Med vänliga hälsningar från västkusten
Jag har sökt lite överallt på detta tema men hittar inga bra recensioner angående uppgiften bullernivå.
Jag är medveten att manuella är de allra tystaste alternativ men jag är lat.
Min lösning kommer att vara Batteri/el-driven men är det någon här som har någon erfarenhet avseende Flymo svävare kontra övriga lösning. Låter det mer eller mindre med denna blåskudde?
Annars kan jag tänka mig en sådan 43Li från Bosch.
Med vänliga hälsningar från västkusten
Jag har en Bosch Rotak 43li och jag vill inte påstå att den är knäpptyst. Visst, man går inte med kåpor och den stör inte men den hörs. Senast idag hörde jag någon parkgummas Klippo med förbränningsmotor och jag vill nog påstå att max lät lika mycket som Rotaken. Dock är det fint att slippa avgaser, bensin och annat strul.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Håller med om att Rotak låter betydligt mer än väntat. Vår är den sladdanslutna varianten. Min kära moder kör nån gammal Flymo eller liknande (den är i alla fall orange), också sladdare. Den låter något mindre än vår Bosch.
När det gäller den där med luftkudde har jag alltid undrat hur det kan funka. Det känns som att gräset borde blåsas neråt och då inte bli klippt eftersom det ligger ner när man kör över det . Eller blåser den bara i en ring runt om eller vad?
När det gäller den där med luftkudde har jag alltid undrat hur det kan funka. Det känns som att gräset borde blåsas neråt och då inte bli klippt eftersom det ligger ner när man kör över det . Eller blåser den bara i en ring runt om eller vad?
Har precis samma kombo, skönt att gå och klippa till Bandit. Frugan har kastat leksaker på mig för man hör inte ett smack med kåporna på.MathiasS skrev:
Jo, jag söker runtomkring. Folk tycker generellt att de låter mindre, hittade ett antal reviews på en äldre modell.
http://www.ciao.co.uk/Reviews/Flymo_Compact_300_Lawn_Mower__5314179
Jag tänkte köpa en flymo snart och bilda min egen uppfattning.
Jo angående hörlurar, jovisst, men meningen är att skona mig själv och grannar.
http://www.ciao.co.uk/Reviews/Flymo_Compact_300_Lawn_Mower__5314179
Jag tänkte köpa en flymo snart och bilda min egen uppfattning.
Jo angående hörlurar, jovisst, men meningen är att skona mig själv och grannar.
Har du liten tomt så är gardenas batteridrivna cylinderklippare (380 AC) kanon ljudmässigt. Den har kanske lite väl smal vals i förhållande till totalbredden, men den "buggen" kan jag leva med.
Edit. Gardena har uppdaterat sin maskin till LI-batterier:
http://www.gardena.se/catalog/?art_nr=4025
Edit. Gardena har uppdaterat sin maskin till LI-batterier:
http://www.gardena.se/catalog/?art_nr=4025
Klicka här för att svara

