vojma
vojma: En bekant till mig hittade sin Makita (modell okänd) på garagetaket där den legat under den långa norrbottniska vintern. Ni skulle ha sett hans min när han insåg att batteriet fortfarande var nära på fulladdat. Vi drog säkert i 300 trallskruv innan batteriet ville ha laddningspaus.
6 svar · 2,0k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Jodå, det har jag tänkt att titta på, ... vilket år som helst ... :)
10 svar · 1,4k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Det där var ett iroinskt inlägg hoppas jag !!? De där dyra "städmaskinerna" hade vi en säljare hör för ett par år sen som vi dumt nog lät komma in och demonstrera - maken till pushig försäljare har jag knappt sett !!! Nu lät dammsugaren som ett mindre reaplan, var stor och klumpig som en volvodumper och kostade som en bättre begagnad bil (köper mna på internet av andra som
17 svar · 3,3k läst
Milkshaken
Milkshaken: Dvs oboybrun....:):)
8 svar · 25,1k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: tack för svar , har redan en ts 55 så jag tänkte att det kanske skulle bli hjälp medel till hitachin ... men får nog tänka lite till
2 svar · 1,7k läst
N
Nonkan: [citat] Väldigt bra tips faktiskt. Den körtekniken gäller ju även vid trimmning med trimmertråd. Det är väldigt många som klagar på trimmerhuvuden och tycker det är ett värdelöst verktyg, men oftast är det körtekniken som är fel om tråden går av hela tiden, speciellt när tråden går av längst inne vid genomföringen på trimmerhuvudet.
14 svar · 10,3k läst
Staffans2000
Staffans2000: Problemet löst med denna http://www.motocarb.co.uk/index.php?_a=viewProd&productId=72 En för tipsen tackande: staffan
11 svar · 5,3k läst
·
1337
1337: Är det oljeblandad bensin du kört på?
5 svar · 11,8k läst
A
A-Man_08: Jag köper det mesta i lokala järnaffären även om det är 20 kr dyrare än jula, vi måste vara rädda om dessa butiker annars kommer de bli utkonkurrerade.
25 svar · 6,4k läst
tihimas
tihimas: Okej, nu när jag har varit lite grinig och utbildat dig i terminologin så kan jag förklara vad jag vet. För att få köra en jordförflyttande maskin måste man ha förarbevis. Detta har branschorganisationer, arbetsgivarorganisationer och fack kommit överens om. Alltså finns inga lagar som reglerar användandet av en jordförflyttande maskin. För att få framföra maskinen på väg måste
46 svar · 43,2k läst
prototypen
prototypen: Klumpen på bild 1 ska nog sitta i det gängade hålet mitt på bild 2. Fjädermojängen ska stå på klumpen genom den målade gjutna biten och trycka mot armen under SUVA skyddet. Troligen saknas manöverarmen på klumpen som ställer höjden på SUVA skyddet. Klumpen borde vara någon sorts nock på? Protte
10 svar · 6,0k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: importensketsig: Jag ska pröva det där så fort jag hinner (innan 2020 typ), det låter vettigt. Att trycka in anhållet mot bordet vid flytt gör jag redan, och det ger lite bättre resultat, men på det hela taget är det ändå dåligt att det ska vara så rackligt.
4 svar · 3,1k läst
Masses
Masses: Självklart är det enkelt för dom... Men "själv-är-ju-bäste-dräng", vill själv, kan själv och allt det där du vet :-D [citat]
5 svar · 4,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: Riktigt bra blir den om man har Blå Bosch maskiner med samma batterier men ofta bättre laddare. Vi köpte vår NiMH version just tack vare detta. Nu skulle vi kunna om vi ville klippa oavbrutet 24/7 om behov fanns. 4 batterier och 25 min laddning. Vi hade någon B&D tidigare men batteriet räckte typ 20 min och tog 5h att ladda. Sen är det skönt åxå att slippa dom där gammalmodiga
9 svar · 4,3k läst
phl
phl: Sedan kanske det inte är helt lämpligt att trycka massa 5-56 om än utvändigt. Det kryper in och ställer i mitt tycke till det om man får in det där man i stället borde ha fett.
5 svar · 1,0k läst
E
Egon84: Jag har inte direkt använt den, men den kändes som ett måste... :)
22 svar · 5,1k läst
J
Jan-L: Jo, den lilla "ratten" kan följa med lite ibland när man ställer om sulan, bara att dra åt en aning igen så ................... Kul att kunna hjälpa till! :)
4 svar · 803 läst
B
Beape: [citat] Visst fungerar det utmärkt att använda vridmoment för att ange styrkan hos en maskin (och jag ska korrigera mitt tidigare inlägg - det är *vridmomentet* som är konstant genom varvtalsregistret för en elmotor). Relationen är Effekt (w) = Vridmoment (Nm) x Varvtal (1/s). Både vrid- och effektuppgifter har sin användning. För vissa uppgifter (som att dra i en skruv) är
28 svar · 8,3k läst
Gråben
Gråben: O f*n, Sorry missade de! Smidigt med batterier ju :) en annan släpar runt på förlängningskablar!
13 svar · 2,6k läst
Q
qwerty76: Jag har en gammal husqvarna Rider (850-11) 91-92 årsmodell någonting. Jag har nu blivit erbjuden att köpa ett bioklippagreggat som ska passa till årsmodell 99-07. Han som säljer det har hört flera som bytt till detta aggregat men viss modifikation krävdes. Nån som vet om det är möjligt, och i så fall hur svårt är det?
0 svar · 7,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Nej, vi har ett separat säljes-forum för det. Starta en tråd där, så kan du lägga en länk härifrån till den tråden.
9 svar · 10,8k läst
·
G
gifen: Nej det är kolborstar på TDK:n. Ingen höjdarmotor direkt. Ber om ursäkt, fick för mig att du körde c12 innan.. Mina c12:or tjuter då och lever rövare så fort batteriet är dött.
27 svar · 5,7k läst
T
Turbonaut: Tack för alla svar. Jag funderade även på den där Husqvarnan Jan-L. Men till slut blev det en Klippo Excellent GCV. Dvs jag la ner kravet på uppsamling. Tiden får utvisa om det var klokt eller inte. Hondan känndes onödigt dyr och väldigt ovanlig. Speciellt här i Norrland. Som en NSX typ. Misstänker att det kunde bli dyrt och bökigt att få tag i reservdelar, om det mot förmodan
12 svar · 11,0k läst
tallmilan
tallmilan: [quote="Nimajneb, post: 884832"]Då ska man beställa i set med den lilla mini tigersågen. /QUOTE] Ja, tyvärr finns inte ett paket med det själv-nivellerande laserpasset.
34 svar · 35,4k läst
·
G
Geardoman: Du har inte tillgång till en fjärde axel? För då slipper du ju ha bitarna ståendes :) Risken för utslag är väl lika stor om du använder en handöverfräs?
15 svar · 12,2k läst
BuDDHa
BuDDHa: härlig kapning, det passar väl bra i ett byggforum.. kan man kapa virke så kan man kapa trådar, normalt använder man inte rotex för kapning men med vilja och vaselin går det med..
38 svar · 6,3k läst
S
svettove: Ah, kanon! Då är jag med. Tack så mycket!
4 svar · 3,1k läst
C
coss: Så sant så. JAg hittade mer info i måla forumet, tänke inte så långt när jag sökte i bara detta forum. Tack får svar.
2 svar · 1,2k läst
B
Binesh: Det här med Scotch-brite blir jag inte klok på. Det tycks vara det jag behöver men jag hittar bara två varianter, en för borrmaskin och en vanlig duk som man använder för hand. Kollade 3M´s hemsida men hittade inget annat. Förutom att det också finns i grov och fin- utförande. Finns Scotch-Brite till någon annan effektivare maskin? Jag tänker på t.ex. vinkelslip eller liknande...
21 svar · 5,6k läst
·
F
fedex: Kan vara ett måndagsex. Jag returnerade min första Kapex pga gnissel i geringsskalan. Fick en ny utan snack från Festool. Även om jag kunnat lösa det själv tycker jag inte man skall acceptera problem på en ny 10k+ såg.
4 svar · 5,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.