nanowire
nanowire: Jag har en DS14DL privat sedan ett år och den fingerar riktigt bra. Den har aldrig kuggat över vid hålsågning och är riktigt stark (52 nM).
11 svar · 4,4k läst
A
antoos: var inne på K-Rauta i Sundsvall idag å köpte DW 777 kap/gersåg. Visa sig att de har slängt in tre extra klingor, två stycken 24 tandare å en 60 tandare. kändes helt oki då även maskinen var på rea :), för typ 3395
0 svar · 1,6k läst
F
Farzan: Som ett manuellt lågbudgetalternativ funkar också en fyllhammare bra för att riva upp och jämna ut hårdpackat grus. Några 70-kilosstenar flyttar den dock förvisso inte...
7 svar · 6,2k läst
A
A-Man_08: Dom har troligtvis inte hittat ett ställe att etablera sig på ännu, jag har för mig att biltema äger marken som butikerna står på och detta är troligtvis något dom söker i sthlm. Men en i bromma / barkarby /häggvik vore inte helt fel.
48 svar · 7,2k läst
blackadder
blackadder: Det kan du ta för hand, annars kan du ta ett rör och böja det runt. knacka med en träkloss ifall du inte får till det sista
1 svar · 5,3k läst
gwyrlim
gwyrlim: Jag är riktigt nöjd med min. Det var ett impulsköp på Beijers för 995kr. Kör oftast med 50mm CO bits pluss några 50mm noname och det funkar utmärkt tycker jag. Har även en 80mm och en 50mm bitshållare för dom korta bitsen utan spår som annars nästan försvinner in i chucken. Chucken är ganska sladdrig, i alla fall om man jämför med min GDR men det kanske är en poäng med det?
10 svar · 3,2k läst
mattiasp
mattiasp: Oj, det var en gammal tråd! Kapskiva går nog bra. Du behöver inte bekymra dig för deformationshärdning. Lycka till!
15 svar · 9,0k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Äsch! Bättre sent än aldrig. såna där hyvlingsjiggar är användbara! Det ser väldigt bra ut! Kul!
13 svar · 5,8k läst
·
V
verso: Hej! Har fått lite problem med min LINI plan- & rikthyvel. Borden är inte parallella, är som det står i instruktionsboken "takformade". Har alltså högsta punkten vid stålen/valsen. Fattas sidan med instruktioner om riktning i instruktionsboken... Någon som vet hur man gör, eller ännu bättre - någon som har instrultionsbok? LINi typ PR-250 Mvh Verso
0 svar · 3,1k läst
N
Nilsson2: Någon som läst Råd och Röns cirkelsågtest från 2009-06-24 och vet vilken som fick bäst?
8 svar · 6,5k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det värsta är definitivt att köra på diagonalen över tegelpanneprofilerad plåt.
5 svar · 11,9k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Trots att jag glömde grovdammsugare i min lista i den tidigare länkade tråden så måste jag absolut hålla med phl om detta - en bra grovis är riktigt trevligt att ha.
5 svar · 2,0k läst
F
Fabregas: Tack.. Är liksom lite nybörjare på det här med sågar.. Dock inte nybörjare med det här med forum men nu får man skämmas lite ändå.. ;) Tack för hjälpen! //Mvh Henrik
18 svar · 2,2k läst
N
niblom: Om jag hade kunnat göra om mina verktygsköp så hade jag köpt en 36v cirkelsåg och en 36v tigersåg. Resten 18v (jag har allt på 18v idag). Cirkelsågen orkar lite dålig om man skall såga något större än en 45x45 och kräver helt nytt blad och att man sågar tograkt. Tigersågen orkar det mesta, men batteriet tar slut fort. Med 36volt så får man mer kraft och vanligtvis mer energi i
3 svar · 3,1k läst
ceson
ceson: Här är en länk till laser http://www.laserkerf.com/index.html det finns säkert fler. Jag har lite problem med att översätta så jag fattar inte om den bara går på batteri eller om man kan ansluta vilket som:confused:. Är det så att det är fler som skall gå samman och beställa så är även jag intresserad.;)
15 svar · 3,9k läst
·
A
AHassel: Helt rätt, Daniel_N:) Kanske att jag uttryckte mig otydligt!
11 svar · 18,0k läst
MathiasS
MathiasS: Jepp det gjorde jag, och den har gjort sitt jobb även den. Bordet var ju större och bättre på alla sätt, liksom anhållet. Jag har mest använt sågen för att klyva reglar i olika sammanhang men den har också funkat utmärkt till att såga till MDF för att bygga fönstersmygar. Efter ett tag kommer man på hur man ska göra för att få exakta kap. Den verkar också tåla en hel del
5 svar · 26,6k läst
N
Nonkan: Det är ju väldigt smidigt att samma bolag säger olika saker till olika kunder :)
4 svar · 1,8k läst
K
kanalenn: Har en bandsåg "Electra Beckum BAS 500" Det sitter en motorbroms på maskinen som är helt brutal närman stannar sågen, låter som sågen skall gå i bitat. Är det någon som vet om det går att justera motorbromsen så den blir lite snällare mot sågen.
0 svar · 1,5k läst
T
Tullmannen: Efter ett par rundor med den nyinköpta Klippo Excellenten med hondamotor, kan jag intyga att den går som tidigare talare nämnt, tyst, snålt, och vibrerar nästan inget. :) Verkar vara ett bra köp. Tack för hjälpen med motorvalet.
13 svar · 10,9k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Hittade ett par i en hast: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/69553-foerbannade-bauhaus.html http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/97304-billigt-sagbord-till-pcm8s.html Tips: eftersom byggahus sökfunktion bara accepterar ord som är minst fyra bokstäver så använd Google när du söker på kortare ord såsom "pcm". Skriv tex "pcm sågbänk
7 svar · 2,6k läst
G
gifen: Uppe på svenska nu, listpriset ligger på 8445,00 SEK http://www.festool.se/mediandoweb/index.cfm?sLanguage=Swedish&ID_O_TREE_GROUP=6488&PARENT=1763&AKTIVPROD=1
8 svar · 5,2k läst
B
Boan: samma här.. mycket svårt.... köpten en 18 gage också, 2-tum, med 0-gradigt. den verkar det inte vara några problem med.. men 28.. den får jag lämna tillbaka....
2 svar · 858 läst
THE MACHINE
THE MACHINE: Mailade makita och frågade när den skulle släppas i sverige, så här löd svaret: Tyvärr så har vi inga indikationer i dagsläget på att vi kommer få in den nya sågen här i Norden. Men håll utkik, det är är nog inte helt omöjligt att den så småning om dyker upp. Trevlig sommar ! Cecilia / Makita Kundsupport
5 svar · 1,4k läst
A
cheetah1: När fjädern sitter där får du nog rätt på varvtalet. Rör man dom blir dom kinkiga direkt, det är oerhört känsligt.
1 svar · 6,7k läst
G
gifen: Spärrnyckelfunktionen finns på 1400:an också, bara minstingen som saknar det. Man blir fort bortskämd med den funktionen, hatar att byta frässtål på 1010:an nu:) [citat] Morten har den. Han har nästan hela festoolsortimentet att gå lös med på sin vindsvåning:) där har man slösat bort några timmar och blivit många kronor fattigare. www.mortenmaskin.com
5 svar · 2,2k läst
motorerik
motorerik: kan det vara munstycket för det är helt rundat typ kan lägga in en bild på det senare
4 svar · 1,2k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Alltså: Primärhöjningen av bordet är likadan på min maskin som på alla andra, det är bara att man kan höja bordet från dess arm som gör skillnaden. Vet inte om den är så gammal riktigt, men med tanke på storlek och vikt skulle man tro det! Fyra växlar på plattremskivor som ändras manuellt. Fascinerande maskin! Se om jag får till nån bild framöver.
11 svar · 4,0k läst
Amstaff_Loco
Amstaff_Loco: Mycket kloka människor här!!, när den har dött hör man ett lätt pysande. tror det pyser från impulsslangen men e inte säker, skall granska detta mer i helgen... återkommer med svar , men tack skall ni ha så länge!
7 svar · 1,7k läst
N
norrbottenstorpet: Igår la jag en beställning på just den IMS 1600 svetsen från duab. Fick vänta lite eftersom de inte fanns i lager. Ska bli intressant och se om det är en bra maskin att lära sig på. Än så länge har jag "bara" två mindre provprojekt att fixa... Det absolut första kommer att bli ett skjutstöd till inskjutning av gevär. Tack för era tips, forumet är väldigt hjälpsamt och det
9 svar · 13,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.