F
fedex: Kan vara ett måndagsex. Jag returnerade min första Kapex pga gnissel i geringsskalan. Fick en ny utan snack från Festool. Även om jag kunnat lösa det själv tycker jag inte man skall acceptera problem på en ny 10k+ såg.
4 svar · 5,1k läst
·
W
woodrat: Finns det någon som har praktisk erfarenhet av sin hvlp spruta ? Bra / dåligt resultat ? Bra / mindre bra med sprutan ? Oljennsa har ju köpt en Fuji Q4 PRO , men hur blev resultatet ? Masses har en oprövad Earlex 3900, nyfiken på resultat efter användandet !! Någon som har jämförtpraktisk erfarenhet av budget resp. ej budget variant av HVLP-spruta ?
3 svar · 6,0k läst
P-plats
P-plats: Essve må ha varit dyra men har varit duktiga på att hålla lager på maskiner och reservdelar. Servicen kommer fungera på liknade sätt och i stort sett samma serviceverkstäder. Vad det gäller batterier så är det en nackdel att garantitiden nu endast är ett år men man har ju fortfarande rätt till tre års reklamationsrätt. Det ska bli intressant att se hur prisbilden blir på både
6 svar · 2,0k läst
Springare
Springare: Vad kostar nya filter?
6 svar · 2,1k läst
·
Springare
6 svar · 2,1k läst
·
B
Binesh: Det räcker med att ha fett på "basen", fettet sprider sig ut till spåret sen efter några slag. Har du fett i spåren när du stoppar in hammarborren i maskinen kan det hända att en del fett hamnar runt hålet i chucken.
4 svar · 2,7k läst
B
Benny_P: Det är 18 gauge
5 svar · 2,5k läst
·
R
Ropa: Lamboughini har byggt betydligt fler traktorer än sportbilar genom åren, om nu det säger något!
6 svar · 1,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] ...;)
12 svar · 1,2k läst
MathiasS
MathiasS: Den ser onekligen väldigt lik ut. Hittar inte något som skiljer egentligen. Står fast vid att den är användbar till en massa saker mer än bara som bojsänke. Vill man finsåga möbler ska man ha en annan såg men det säger ju sig självt. Har förövrigt konstaterat att Bhus har en hel drös med alternativa maskiner i budgetklassen som någon borde provköra....
49 svar · 25,9k läst
·
L
Logiman: Ja, jeg har ingen hast, så ser litt rundt om på brukte. Hadde vært deilig om det dukka opp en pent bruk esab eller kemppi til en vettig pris.
8 svar · 2,9k läst
B
Boan: [citat] har du en DC18RA -S så är det relativt enkelt att modifiera, gjorde det idag.... så nu har jag två.... ;)
7 svar · 1,1k läst
B
Binesh: Man bör ha ett batteri extra, d.v.s. om du använder 3 maskiner så bör du ha 4 batterier så man slipper vänta eller byta batterier mellan maskinerna. Säg att du använder cirkelsåg för att kapa skivor och sedan borr/skruvdragaren för att förborra hål och sedan slagskruvdragaren för att sätta skivorna. Det händer sällan att man som ensam person använder 4 maskiner samtidigt.
20 svar · 3,5k läst
D
dvall: Motek har service på Bostitch maskiner. http://www.motek.se/
1 svar · 3,6k läst
Lagavulin
Lagavulin: Kärnvirke är djävligt tufft att slipa på. Har rotex 125 med hårda plattan och K24 att tillgå. Har dock aldrig slipat stora ytor utan nöjt mig med avverkning i ytterkanterna mm. Lagavulin
6 svar · 3,6k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Se där, det Watchmen länkade till var väl något jag nästan misstänkte fanns, men själv aldrig sett. Hade nog gärna haft en men det var nog lite dyrt för att "bara ha ifall man behöver" :D
27 svar · 10,4k läst
Hagenblad
Hagenblad: Jag har byggt tre stycken av skräp och det är inte svårt, så det är mitt tips.
12 svar · 13,7k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Jepp, det var ju det där med större vinkelslipar också ja. Själv har jag en DeWalt 180/2000W till de större jobben och den är helt ok, men skulle nog köpa en Makita eller Bosch om jag skulle ha en 230.
5 svar · 1,6k läst
mattiasp
mattiasp: Hörnen och kanterna är ett problem. Man får väl slipa eller använda stämjärn. I den tråden som refereras till högst upp drabbades jag av kantproblemet. Efter mycket funderande löste jag det genom att hyvla på undersidan av det golv som lades ovanpå det grovavjämnade golvet.
4 svar · 1,7k läst
Nimajneb
Nimajneb: Tveksamt, tror dock att efter att ha torkat till någon vecka så smulas det nog sönder men problemet är nog mera att få ner det i maskinen. Det är liksom lite spretigt o man står ju inte gärna där o hjälper till med handen. Men jag kan ha fel..
3 svar · 1,5k läst
snickarboden
snickarboden: Japp, bredden på bladet och bra inställda styrningar förstås. En sak att tänka på är att det tar en stund att byta klinga, det går mycket snabbare att byta blad i sticksågen. Kostnadsaspekten är en annan sak, sticksågsblad är mycket billigare och lättare att finna. Å andra sidan är det förbaskat praktiskt att ha en bandsåg stående så man enkelt kan göra en del snitt, jag har
11 svar · 10,1k läst
M
Mono: Hallå och tack igen för svaren. Bytte till Boschen igår kväll och har kört med den under dagen. Har inte känt någon ånger över det beslutet.. :) Om någon mer känner för att fynda(?) kan jag ju nämna att det var på Bygg-Ole i Nacka jag köpte den för 2495:- Har idag istället svurit en del över min födelsedagspresent, en Meec Tools kap/gersåg med tillhörande bord (som sågen f
11 svar · 3,7k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Jag är ren hemma pulare, men skruvis bör vara av kvalité märkte jag snabbt efter att fått en Ferm 14v 1,4ah (orkar men inte länge) köpte en begagnad Hitachi 12v 3,0 ah för 750kr för tre år sedan, fungerar klockrent ... än. Kan ju vara ett sätt att hålla ner kostnaden, visst risken finns för lur och skräp finns ju, men jag kännde att det lilla (trodde jag) som jag skulle använda
3 svar · 840 läst
v-g
v-g: En cykelpump går också :) I ännu värre värsta fall får du pumpa däcket hårt på macken och ta av det när det kommer hem och släpa upp det till golvvärmen. Är slangen full med vatten innan går det inte i mycket luft.
2 svar · 2,0k läst
B
Boan: får bara hoppas det inte är ett skrivfel....
1 svar · 1,4k läst
Larsa
Larsa: Nu har jag pangat lite... Pistolen är helt ok, lite klumpig bara. Har jobbat med en stomme till en lekstuga, i helgen skall det spikas panel så då blir det lite mer skjutade. Reultat: Helt ok picka för det priset.
5 svar · 2,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Och glöm inte Mafell. Deras produkter verkar ju hur läckra som helst. :) http://www.mafell.de/cms/wm?catId=16528 http://www.mafell.de/produktkatalog/index.php?ID_O_PRODUCT=5104&sLanguage=English http://www.youtube.com/watch?v=SYSYq45DaLk http://www.youtube.com/watch?v=OPc3q6Q1wY4 Vi får hoppas att någon vettig importör börjar ta in Mafell och bjuda Festool på lite utmning.
8 svar · 3,2k läst
L
Logiman: Er vel ingen nytt at kineserne er kopi mestre? Det vil si at de er utrolig flinke til å kopiere utseende. Men det er jo ikke det som teller. Det er jo material kvalitet, finish osv som teller. Men, nå kan det være at de faktisk er produsert på samme fabrikk, men med litt forskjellige spec i kvalitet, motor osv. Uansett, jeg kjøper hverken Best-tools eller Dewalt.
22 svar · 34,5k läst
talang
talang: Och här är en bild på flakskiva. http://www.slapvagnsdepan.se/item_show.asp?code_no=991354 :D 495kr/kvm
9 svar · 7,1k läst
B
Boan: hej! jag undrar om det finns någon här inne som bor i närheten av göteborg och som äger en Makita BFR550 eller BFR540 (automatskruvdragare 25-55 mm) som är intresserad av att ha möjlighet att låna automatdelen för 45-75 mm. Jag har en BFR750 men är lite intresserad av att ha möjlighet att skruva kortare skruv också... de går ju byta ut och om någon i närheten kan tänka sig detta
0 svar · 1,4k läst
THE MACHINE
THE MACHINE: [citat] Hittade 5 meters slangen på K-rauta idag för 339:- så jag slog till, Tack för tipset! Har även slipat en del idag med Boschen och är mycket nöjd med vad den presterade, Men jag inser nu hur mycket jobb det kommer att bli när jag ska slipa och måla om trappan.
34 svar · 7,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.