Bulldog
Bulldog: Hej, till er som funderar på att köpa Bench Dogs, Kregs eller liknande...jag köpte hem några av dessa från Kreg, mest på kul. Upptäckte att nedersta inställningen blir väldigt nära bordet, pga att skenan i anhållet inte är så långt upp, det betyder att fjädrarna ligger ganska hårt mot en bräda som är mer än 20mm tjock.Det kan löna sig att kolla detta innan man köper,
3 svar · 2,7k läst
K
Kjelle64: Hur hittar man utgångshålet innan man borrar? Såg att Hilti har något som heter Transpointer, men den lär inte vara billig. Finns det andra alternativ?
0 svar · 1,1k läst
johanzz
johanzz: Jula är nog snäppet vassare. Har testat biltemas och den funkar men till slut brister plasttvingarna och den blir även rejält glappig.
1 svar · 5,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Trend har lagt upp en databas för kompatibilitet med deras produkter på ungefär 600 handöverfräsar. Den gav en del intressant läsning och verkar vara en bra referenspunkt i vilket fall, även om man inte är på jakt efter en sub-base från Trend. www.trend-uk.com
0 svar · 1,3k läst
S
spikoskruv: Har en oanvänd som jag säljer till högstbjudande. Någon som är intresserad? Säljes pga felköp //Erik 0735081712
1 svar · 1,9k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det finns också färdiga jiggar i plexiglas med olika stora hål för kopierfräsar. Syns på bild i senaste numret av Furniture & Cabinetmaking. Blev rätt sugen på att köpa en sån, men vet ej var.
10 svar · 12,4k läst
E
Elofsson: Nja, grållar har bara djupreglering. Det man reglerar på är kraften i toppstångsfästet, och eftersom det ändras vid minsta gupp så sticker armarna iväg. Det ska alltså användas vid plöjning och såna arbeten. Går plogen för tungt ska den lyftas lite, och tvärt om. Vill man ha en Ferguson med höjdreglering får man kika på en 35:a istället, uppföljaren till grållen. De fanns
30 svar · 29,5k läst
·
phl
phl: Belysningen är ingen sak man saknar förrän man använt en maskin som har den ;)
10 svar · 1,8k läst
hek
hek: japp, kragsockel är det. Halogen låter ju cool.
6 svar · 1,9k läst
P
pleqtiz: tänkte höra om nån vet nån återförsäljare/websida som säljer Concept KTX skruv? har hittat deras skruvlåda som ser ut att vara en essve cutter/programa låda fast i svart, och tänkte prova hur denna skruv är då man numer har blivit kräsen när det gäller skruv och beslag. skruven har en helt annan bits infästning som jag inte tidigare sett här i detta avlånga land!
0 svar · 927 läst
B
Binesh: [citat] Jag minns inte var jag läste det så jag kan tyvärr inte hänvisa till någon källa men det ska nog gå att söka på det. Sen av erfarenhet verkar det stämma. Har förbrukat flera 3,0 Ah batterier medan en 1,5 Ah fortfarande håller. Har dock inte fört loggbok om hur ofta jag laddat visst batteri utan det är bara en känsla.
22 svar · 5,1k läst
meriks
meriks: [citat] Sågen är bra men klingan är slut. Men att lämna in på nedsvarvning är ju smart det får kanske bli det då, tack för tipset
6 svar · 2,1k läst
Nimajneb
Nimajneb: Tack för tipset men jag har redan beställt kitet med 2 klingor från Miles. Då klingorna kostar 29,50 och dom harenhetsfrakt till Sverige på 6 GBP för order under 30 pund så bidde det riktigt billigt och mina mest akuta behov är stillade. http://www.mtmc.co.uk/product.asp?numRecordPosition=1&P_ID=38179&strPageHistory=cat&strKeywords=&SearchFor=&PT_ID=12732673 Kommer även att bli ett par
11 svar · 3,4k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Men att hitta en designförändring som gjordes 2007 är inte helt lätt. I övrigt så har informationen om dom 2 varianterna ett värde i sig för forummedlemmer som vill köpa tången.
5 svar · 4,3k läst
·
A
ANDHOL: [citat] Kan även tipsa om att grabbarna bakom stallning.se även brukar sälja begagnade stålställningar. Jag köpte en 7x6 meter för typ 5000 eller nått i den stilen, då var det utan trall, men det byggde jag av 45x220 samt några klenare reglar för att hålla ihop det. Hitta annonsen på blocket även för de begagnade ställningarna. Deras mott lyder något i stil med "varför hyra när
9 svar · 5,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: Har nu fått anslagsadapter och uppar därför denna tråd lite.
1 svar · 1,5k läst
tihimas
tihimas: bra tack
4 svar · 957 läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Nu skulle du kanske inte köpa en ny ändå men :P Jag skaffade nyligen en Topcon FL-40 på Swedol, ser ju ut att vara samma manick som den MathiasS länkade till från Tamoline. Det fick bli en sån då jag verkligen ville ha en som kunde slå ut både ett kryss på väggen samt en 90 graders lodlinje för plattsättning (sätter platter med den just nu faktiskt, och det funkar kanon). Att den
4 svar · 3,9k läst
phl
phl: Förvänta dig inte total spånuppsamling ens med en bra grovsugare. Även dyrare "proffssågar" lider av problem med spånuppsamling ;(
3 svar · 1,3k läst
E
el viejo: tack för svaren.
5 svar · 1,2k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] 2,2 mm - många av de gamla klingorna redan "konverterade" till denna bredd.
113 svar · 15,0k läst
·
L
Logiman: [citat] Lær dem å skuffe snø også, så har du helårs kaniner :D
7 svar · 1,3k läst
Cinolin
Cinolin: www.rinkabyror.se art nr 3976 kanske?
1 svar · 2,0k läst
M
mnvbg: Tack för hjälpen
3 svar · 1,2k läst
6
62_an: Eller varför inte Dewalt? Det har varit ganska lätt att hitta billiga maskiner lite här och var. Har själv 12V-apparater: en tvåväxlad DC727 från 2003 (ca 2200kr), en tvåväxlad vinkelmaskin från 2006 (500kr) och en treväxlad DC940 från 2008 (1500kr). Batterierna som följde med den första och sista var av olika typ (NiCd och NiMh) och olika kapacitet, men kan använda samma laddare.
83 svar · 16,4k läst
B
bremnes: Hehe såg att jag lyckades svara (lyfta) en ett år gammal tråd.
14 svar · 15,4k läst
phl
phl: Jag vet faktiskt inte om sträckan den smorda luften rör sig spelar någon roll. Min verkstad är rätt liten så längden blir 5-10m på sin höjd.
10 svar · 5,4k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Möjligt, jag såg när de använde en sån på National Geographics nyss och det verkar mycket smidigt. Ska ta upp tre 2m2-öppningar i 20cm betong och jag har ingen lust att bila bort halva väggen och sen spendera en massa jobb på att återställa det.
4 svar · 1,9k läst
Milkshaken
Milkshaken: Håller med Femfärgade.... Ett bra bord och motanhåll är skitviktigt.... Finns det nåt värre när man ska kapa en list med precision, och bordhelvetet är löst???
4 svar · 1,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Blev faktiskt riktigt bra med slipskiva och vinkelslip! Tog bort slipmärkena med bandputs och 80 papper. Fick alla till ungefär tjocklek med en variation på max 0,3mm/300mm vilket duger mer än väl. Slipningen var väl inte så upplyftande, fast sen stod jag och borrade 5mm hål med Bosch GBM 13 HRE (tyvärr alldeles för låg hastighet, med 500 rpm, fast med ett gamal vedevågborr
6 svar · 5,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.