Hej,

Jag försöker hitta anledningen till att GST85 ändrar varvtal av sig själv.
Det hela yttrar sig om jag sågar på tex varvtalsläge 2 så ökar den till max och sedan ibland sjunker igen.
Ibland så funkar den korrekt när jag startat om den, ibland inte.

Vad är felet?
Någon som vet eller haft samma fel?

En teori är att det är mycket skit i den, tex gips.
Jag har smörjt utvändigt med 5-56, utan resultat.

Mvh
 
Låter mer som varvtalsregulatorn inte vill hänga med så mycket länge till
 
Jag hade absolut börjat med en ordentlig rengöring. Sen hade jag slutat såga gips också:)
 
tror daniel_n är inne på rätt spår. Skruva isär blås rent med tryckluft (finns på burk). Man kan även rengöra lite försiktigt med en tandborste och kontaktspray.
 
Daniel_N skrev:
Sen hade jag slutat såga gips också:)
Ja, det är f-n en dödssynd att såga gips med en sticksåg...........................:)
Det finns ju gipsknivar och bra handsågar till jobbet, använd det istället........
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=120120
Tror som dom andra, gör ordentligt rent och prova.........
I värsta fall så går det väl att byta varvtalsregleringen, kostar en femhundring.
 
Sedan kanske det inte är helt lämpligt att trycka massa 5-56 om än utvändigt. Det kryper in och ställer i mitt tycke till det om man får in det där man i stället borde ha fett.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.