THE MACHINE skrev:
Jag kan verkligen rekomendera denna Bosch GEX150TURBO

[bild]

[länk]
Kan bara instämma.
 
y98matan skrev:
Kan bara instämma.
Lite för dyr bara, annars hade jag gärna beställt den. Tror ni inte att någon av maskinerna jag länkade till räcker för mina behov?
 
Börja hellre med en 125mm maskin. När du i framtiden står inför ett större jobb så skaffar du 150Turbon. Dessa kommer att komplettera varandra jättebra.
Glöm skakmaskinen.
 
Nimajneb skrev:
Börja hellre med en 125mm maskin. När du i framtiden står inför ett större jobb så skaffar du 150Turbon. Dessa kommer att komplettera varandra jättebra.
Glöm skakmaskinen.


Ska man tolka det som att motorn i 150AC är för klen för slipplattans storlek?


GSS 280:n tog jag med för att jag har kört med planslip innan(Bruksbo) och tycker att det funkar skapligt. Fästet på den maskinen är dock ganska kass så jag har tröttnat på den.
 
Motorn är inga problem, vad jag menade var att en 125a klarar allt som 150mm gör och lite till (åtkomlighet).
150Turbo har däremot en helt annan speed i avverkningen och är helt super på större ytor. Att den dessutom polerar din bil gör ju inte saken sämre.

En liknelse kan vara att en 125a är som en fogsvans och 150Turbo som en cirkelsåg.
 
Nimajneb skrev:
Motorn är inga problem, vad jag menade var att en 125a klarar allt som 150mm gör och lite till (åtkomlighet).
150Turbo har däremot en helt annan speed i avverkningen och är helt super på större ytor. Att den dessutom polerar din bil gör ju inte saken sämre.

En liknelse kan vara att en 125a är som en fogsvans och 150Turbo som en cirkelsåg.

Oki , då är jag med. Har ju palm sandern sen innan och så blir det nog GOP 10,8v vid nästa beställning så då lär jag komma åt det mesta. Om jag då skippar sticksågen så kan jag köpa den där turbon istället :) Ska fundera lite mer.

Posta gärna fler synpunkter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.