6 583 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
ESAB Origo Mag C171 erfaringer
Var på en messe i helgen, og fikk da et bra tilbud ESAB Origo Mag C171med en sveisehjelm på kjøpet., så jeg kjøpte meg/bestilte. Skal hente den i slutten av uka/neste uke.
Men er det noen som har erfaringer med disse? Disse holder den kvaliteten som man forventer fra ESAB? Skal bare brukes til hjemmebruk, men liker å ha kvalitet.
Spørr nå i etterkant, da jeg fortsatt kan angre kjøpet om det er helt på jordet
Føles godt å endelig kjøpt en sveis etter å ha fundert vell og lenge nå
Men er det noen som har erfaringer med disse? Disse holder den kvaliteten som man forventer fra ESAB? Skal bare brukes til hjemmebruk, men liker å ha kvalitet.
Spørr nå i etterkant, da jeg fortsatt kan angre kjøpet om det er helt på jordet
Føles godt å endelig kjøpt en sveis etter å ha fundert vell og lenge nå
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Vet inget om just den modellen, men av de svetsar jag prövat att arbeta med, bara en handfull dock, har ESAB varit de bästa.
Jag har en ESAB origo mig c170 (trefasutförande) som jag antar är en snarlik modell.
Den är jag i vilket fall mycket nöjd med.
Kör med 0.8 tråd och den klarar både tunnplåt och lite grövre järn.
Den är jag i vilket fall mycket nöjd med.
Kör med 0.8 tråd och den klarar både tunnplåt och lite grövre järn.
Ja, det er samme maskin bare at C170 er trefas og C171 er to/enfas.
Bruker du flussfylt tråd på den? Eller bruker du gass også?
I norge er ganske drøye priser på leie av gassflasker, selv om man kan kjøpe mindre (også til en svært dyr pris)
Bruker du flussfylt tråd på den? Eller bruker du gass også?
I norge er ganske drøye priser på leie av gassflasker, selv om man kan kjøpe mindre (også til en svært dyr pris)
Jag kör solid tråd och skyddsgas.
Gasen är dyr även i Sverige och därför kör jag med en ombyggd kolsyresläckare.
Stigarröret tas bort och en kran monteras på släckaren.
Detta funkar enligt mig klockrent för hobbysvetsning.
Gasen är dyr även i Sverige och därför kör jag med en ombyggd kolsyresläckare.
Stigarröret tas bort och en kran monteras på släckaren.
Detta funkar enligt mig klockrent för hobbysvetsning.
Har fått det tipset jeg også. Får vurdere noe sånt. Beste er jo å kjøpe ei flaske, for etter 3 år så er kjøp/leie omtrent det samme. Gassen i seg sellv er det vel sånn ca ok pris på.Gabbe1 skrev:
Fikk sveisen i dag, alt så langt alt vel 
Men, jeg hadde en 0.8kg spole med sveisetråd liggende. Denne hadde alt for liten diameter for å kunne festes på spoleholdern.
Så da regner jeg med at jeg må opp på 5kg?
Hvordan er det med standarder på diameter her?
Men, jeg hadde en 0.8kg spole med sveisetråd liggende. Denne hadde alt for liten diameter for å kunne festes på spoleholdern.
Så da regner jeg med at jeg må opp på 5kg?
Hvordan er det med standarder på diameter her?
Har i dag fått tråd, foreløpig bare fluss/rørtråd. Men apparatet var enkelt og lett å stille inn, selv for en som ikke har sveisa mye. Så meget godt fornøyd. Hadde med meg en erfaren sveiser også for en kortere opplæring. Han likte det meget godt også.
Gleder meg til å få gass på det.
Så så langt er dette noe jeg kan anbefale til de som vil og kan legge litt penger i et mig/mag og ønsker noe annet en kina kvalitet.
Gleder meg til å få gass på det.
Så så langt er dette noe jeg kan anbefale til de som vil og kan legge litt penger i et mig/mag og ønsker noe annet en kina kvalitet.
Klicka här för att svara