Staffans2000
jag har en 6V likströmsgenerator på min BSA B33.
När jag kopplar ihop de två utg. anslutningarna till en voltmeter, toppar den ibland vid låga varv ca: 20V.
Däremot, går den vanligtvis snällt upp till ca:8V.( vilket borde vara ett relativt normalt värde) vid 2000 rpm. Därutöver laddar den inte alls.

Innan jag lägger ned för mycket energi på denna "mörkermaskin", hoppas jag på råd från er "Likströmmare":

En utan spänning: Staffan
 
Redigerat:
Milkshaken
:) Lucas fick ju öknamnet "Lucas uppfann mörkret" ...:)
 
Ingen diod/laddningsrelä som är kasst? Permanentmagnetiserad eller med fältlindning?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.