Var inne idag hos lokala trähandlaren idag. Fick fatt i Bosch hantverkartidning 3. Döm om min förvåning när jag på sid 1-2 ser att gravity board har kommit till kap-gersågarna och GTS10. Hittar ingenting på Boschs hemsida??!!

Om ingen hittar på webben så scannar jag in när ungarna somnat ikväll.

Mobilt sågbord GTA2500W Pro till kap/gersågarna - 3395 + moms
Mobilt sågbord GTA 60 W pro till GTS 10´an 2395 + moms

Scan gjerne inn et bilde. Jeg vil se :D

Grymma priser.. alltså inte..3400:- + låter inge kul :(

Scanna gärna in det :)

Sådär ja! Ungarna sover, kaffet nybryggt, frun ur huset... :-D
Här kommer som utlovat

bosch.th.png

Tyvärr verkar priset på 2395:- + moms stämma ganska bra med övriga EU. Riktpriset är €229.95 + moms vad den nu är i holland.

Ser nästan ut som att man lika gärna kunde skruva fast den på en säckakärra.

Jaha, då är bara frågan när de kläcker ur sig en 4100 i europeisk tappning ;)

Redigerat:
Lite OT, men svar till phl:

Jag kontaktade Bosch i just den frågan faktiskt, och fick till svar att en ny version av GTS 10 skulle komma i europa "under hösten". Något mer precist datum kunde jag inte få. Himla trist då en ny såg verkligen hade behövts under sommaren :(

vad är egentligen skillnad på nuvarande och kommande? Dvs om det den nya motsvarar US modellen 4100.

Masses skrev:
vad är egentligen skillnad på nuvarande och kommande? Dvs om det den nya motsvarar US modellen 4100.
•Soft Start and Constant Response™ Circuitry — For quiet/smoother start-up, reduced start-up and powerful torque while maintaining speed under load.

Dom verkar framförallt konstant elektronik och mjukstart.
Sen har den även en digital mätskala (LCD).

http://www.boschtools.com/Products/Tools/Pages/BoschProductDetail.aspx?pid=4100

Risken är väl stor att man inte kan konvertera en GTS10 till 'den nya' alltså med konstantelektronik och mjukstart... :(

Jag tycker att den stora behållningen med 4100:an verkar vara det smarat flerdelade klingskyddet som går att plocka bort i steg beroende på vilken operation man ämnar utföra på sågen. Har oavsett inte pengar över till sådana utsvningar just nu så hösten kanske är väl så bra. Fast en Logosol/Moretens PS315 hade varit fint ;)

Tänkte starta en tråd om detta nästan, men jag hoppas verkligen att Bosch har gjort ett bättre klyvanhåll till 4100:an. På GTS10 är det riktigt dåligt, framförallt det på den ena maskinen jag använder. När man spänner fast det blir det snett, och man ser dessutom att hela aluminiumprofilen vrider sig. Nån som har provat att justera i bakkant på något sätt?

Om det finns något bättre anhåll att köpa till är jag intresserad för sågen för övrigt är jag nöjd med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.