Manberg skrev:
Oj, många svar! Kul! Har tittat på hiltis hemsida nu, men får inga priser, kanske beror det på att jag inte har någon användare, men tänkte kolla här om nån vet vad modellerna WSR 1400-PE samt WSR 1250-PE kostar?

För Hilti samma typ av prispress mot återförsäljare som festool eller går det att deala där något?
Hilti säljs väl bara i deras egna butiker - eller?
 
Micke184 skrev:
Min Milwaukee SSPE 1000 QX har pendling...
SSPE = med Pendling, SSE = utan Pendling
 
Jan-L skrev:
Jag måste rekommendera Makitas tiger jr3070ct. Den är avvibrerad, har pendel och rejält med kraft (1510 watt). Tror jag gav ca 3400 med moms.
Ja, den verkar inte dum! Men får jag fråga vad du har att jämföra med? Vad använder du den till?
 
Micke184 skrev:
Hilti säljs väl bara i deras egna butiker - eller?
Brukar inte uthyrningsställen sälja hilti med? Eller var det förut när Hilti inte hade så många egna butiker?
 
Manberg skrev:
Brukar inte uthyrningsställen sälja hilti med? Eller var det förut när Hilti inte hade så många egna butiker?
Vet jag inte - drar bara den slutsatsen då jag kan konstaterera att jag har sett Hiltibutiker och inga Hilti-maskiner i andra butiker...
 
Manberg skrev:
Ja, den verkar inte dum! Men får jag fråga vad du har att jämföra med? Vad använder du den till?
På jobbet har vi dels en Dewalt som är ok, men ingen pendling och lite svag, den skakar också som f-n. Sen har vi en Hitachi, också den utan pendling, skakar också hysteriskt, plus att den är skitdålig varvtalsreglering på. Omöjlig att smyga igång. Nu vet jag att åtminstone Hitachi har en modell som ska vara likvärdig med den Makitan som jag äger, förmodligen DeWalt också, men dom har jag inte provat...........
Makitan som jag har, har mest gått hemma, men även lite på jobbet då vi har lite dåligt med maskiner......... Kapat en del järnrör då den fina varvtalsregleringen kommer väl till pass. Och en hel del kapning i grova plankväggar har det också blivit. Klart bästa tigern jag har använt. Dock har jag aldrig provat Hiltis eller Milwaukees tigrar, som naturligtvis också är bra. Flex är ju också kända för att göra bra tigersågar, vinkelslipar mm.
 
H
Dewalt har en som har pendel, dock inte som batterimaskin utan nätansluten.
 
Vi har en dewalt på jobbet med pendling och urstark motor, den äter allt.
Problemet är att man skakar en hel dag efter att ha använt den, jag försöker undvika den så gott det går... :o
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.