Nimajneb
Nimajneb: [citat] :D tror detta inte är unikt. Jag tror dom flesta av oss har hamnat i de läget att man köpt sitt verktyg EFTER jobbet... man tänker väl att "nästa gång så....." Tänk gersåg, borrhammare, tigersåg, spikpistol...etc etc
9 svar · 1,6k läst
G
GoEk: [citat] Bra tips, tackar!
4 svar · 1,5k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Angående dammsugarna så skrev Christian Oltzscher, CEO på Festool USA på FOG:en igår (i en tråd där denna bild: http://www.opentip.com/Tools-Auto-Industrial/Small-Wet-Dry-Vacuums-p-581955.html kom upp) att CT-serien utvecklades av TTS (dvs festools moderbolag) tillsammans med Kränzle Cleantec. CT-serien tillverkades av Kränzle Cleantec, och 2008 köptes Kränzle Cleantec av TTS,
31 svar · 11,2k läst
N
Nonkan: Jo, det är djungel. Grejen är att fabriken är så oerhört stor, jag har sett serienummer på över 2000 iaf (alltså löpnumret den dagen= minst 2000 maskiner/dag) och ändras en liten detalj som att några hål i ett chassi stansas lite annorlunda så är varken Husqvarna Sverige eller snöbladstillverkaren Kova i Finland de första som får veta det. Ibland får de veta det först när
3 svar · 5,2k läst
L
lillen_acce: Hej Det tror jag åxå ,men det har funkat perfekt tills nu. Men nu var jag och köpte en ny svensk laddare med svensk garanti. Så nu laddar det fint igen.
2 svar · 3,5k läst
bigsnucke
bigsnucke: Urslag när man precis kommer igenom trästycket är svårt att undvika. Därför har jag alltid en skräpträbit bakom som får flisa sig bäst den vill...
12 svar · 4,0k läst
B
BigGitt: Idag hade jag svarat = SNÖSLUNGA!
33 svar · 3,8k läst
BillyBragg
BillyBragg: [citat] Ja mailade Bacho och fick svar inom 48h med en ny beskrivning :)
3 svar · 1,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Om man inte räknar från centrum av stålet (vilket jag i princip aldrig gör) är kanske inte det så avgörande, eftersom man byter stål så ofta. Ska kolla runt lite mer på sidan där, jag tror ändå på de där grejorna, för de såg ut att ha en otrolig finnish.
14 svar · 1,5k läst
Manberg
Manberg: [citat] Nja, vi gjorde ett arbetsbyte, jag får extraknäcka den 24:e ;)
55 svar · 5,6k läst
D
Dark_Messenger: [citat] Bra tillägg! Lite som motorcyklar och prestandabilar, vissa tillverkare uppger effekten vid veven medan andra kan kan räkna på andra sätt. Jag har försökt påtala detta med osäkerheten med vridmoment för honom, men jag tror han tycker det känns bra med höga siffror på pappret så att säga. Tillverkarna borde ju rimligtvis enas om ett standardiserat mätförfarande.
23 svar · 4,1k läst
bengtn
bengtn: Du kan också hitta svar på de flesta frågor genom att gå med här: FOG /B
4 svar · 2,1k läst
Daniel_N
Daniel_N: Jag tror också att du får svårt att slita dig från of2200. Men skulle du lyckas så har du ett PM. :)
16 svar · 2,4k läst
G
GSM-Peter: [citat] Mors Jag fann inte min modell. Den har antagligen gått ur tiden. Det ser ut att finnas färre spikpistoler på nätet just nu. Här är en länk till vad gissar är efterföljaren. Det tar inte så lång tid att få hem prylar men visst ett tag tar det ju. /Peter http://www.smarter.com/air-nailers-staplers/dewalt-d51850-heavy-duty-2-inch-to-3-1-2/pd--ch-47--pi-18487557.html
14 svar · 21,8k läst
tallmilan
tallmilan: GTA3700 är fina grejjer det, passar utmärkt till GCM8s, jämförde med billigare varianter och det är lika stor skillnad på priset som på kvalitén / känslan
12 svar · 3,2k läst
C
calle336: Vad ska jag satsa på för borrhammare i 1000kr klassen då?? Bosch har ju en på Jula e den nått att ha?
9 svar · 1,9k läst
v-g
v-g: Köpte motorskydd på elfirman (borrhålspumpen) tänkte detta blir dyrt men utan vatten så ryker ju sambon så.... Fick räkningen knappt 400 spänn :D
15 svar · 10,5k läst
B
bolum: tack för alla tips. cirkelsåg, kofot, PMF180 och en kompis gjorde jobbet. all furu nu borttagen, även under spis och skåp
15 svar · 2,7k läst
·
T
Tomas J: Har bestämt mig för att köpa Top-satsen från Axminster men innan jag beställer så tänkte jag höra om det finns något tillbehör som inte ingår i den satsen men som är väldigt användbart vid husrenovering o.dyl.
8 svar · 2,4k läst
M
MathiasFr: Ok, tack mattiasp!
33 svar · 5,9k läst
M
jac
jac: Tack för tipset, det kan nog stämma. De sista åren har jag mest kört med 2-takts alkylat från OKQ8, ibland med Aspen i både motorsågen och gräsröjaren. Båda brukar numera starta direkt på 1-3 ryck även om de stått nästan ett år. Tidigare var det problem allt som oftast men jag har aldrig funderat på att det kunde vara bensinen. Jag som trodde att det var jag som äntligen fått
7 svar · 5,9k läst
jac
jac: För var det nu kan vara värt så testade tidningen Gör Det Själv tigersågar i senaste numret och där kom Makita JR3050T på första plats tätt följd av DeWalt DW304PK. DeWalten var den som var starkast och arbetade snabbast, den ansågs också ha mycket bra hanterbarhet. Det verkar som om Makitan vann på god ergonomi medan DeWalten förlorade en del på att anhållet inte var flyttbart i
10 svar · 1,8k läst
O
ottot: GeBeA har t-muttrar, men dom verkar bara ha M6.
6 svar · 1,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: Jag gissar på ikeas "bygel" http://festoolownersgroup.com/festool-jigs-tool-enhancements/ikea-and-festool/
13 svar · 2,7k läst
F
fth: Sorry mod, det är lätt att hamna OT... För övrigt så har jag monterat hylsor nu, det hembyggda anhållet visade sig vara monterat i dom förborrade hålen för det "riktiga" anhållet. Det gick alltså väldigt smidigt, stenen är nu rundsvarvad, och mIna kökskninvar och stämjärn är "scary sharp", nästa helg skall jag ge mig på kutterstålen! När jag svarvade stenen så sprack det
31 svar · 18,0k läst
·
M
manose: Jag har en GST 85 som är delvis vattenskadad. Försöker ta isär och göra rent. Är det någon som vet hur tar loss klämskruven från stötstången?
0 svar · 1,1k läst
·
bigsnucke
bigsnucke: Har en DW733, inköpt på Jula när det fortfarande fanns riktiga maskiner där. Har inte använt den allt för mycket då jag har tillgång till större hyvel till vardags. Den orkar med det mesta, ger ett bra resultat och är riktigt rejäl. Den är tyngre än man kan ana, så min har blivit mer stationär än jag tänkte mig från början... Nu använder jag den mest till rikthyvling(det går
42 svar · 21,9k läst
·
U
ubbe76: Bra med länkar,åsikter kring alternativet och söka i forumet är bra. Det jag inte hittade när jag sökte var dom som hade provat alternativ och hade åsikter kring detta, därför skapade jag en ny tråd. Verkar dock som det blir festool då få verkar ha erfarenhet av jämförelse mellan den och exempelvis makita, bosch blå osv.. Ser dock att man verkar få med mer tillbehör till ex
7 svar · 1,3k läst
T
Tokv41: [citat] Nix jag som rörde ihop DFl och DSL.. DSL är mer gedigen... Men jag kände på denna modell och DFL på Woody och båda hade chuckar som glappade... De enda som inte glappade var Hitachis slagskruvdragare... Men det kan ju ha vart en tilfällighet men tre stycken av tre har haft glapp i chucken...
25 svar · 3,8k läst
S
sune73: Hej igen, Nu är det gjort, jag har köpt en dyckertpistol 16Ga. Tyvärr fanns inte den jag tänkte köpa (BASSO DYCKERTVERKTYG 20-50 MM 1494 kr på Swedol) så det blev en från Biltema(15-540) 599 kr. Och till det stora, den funkar - vi får se hur länge... Angående slagmärke så blir det inte något annat än spikhuvudets "hål" i plankan. Mvh
24 svar · 27,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.