5 551 läst ·
55 svar
6k läst
55 svar
Julklappar
Sida 1 av 4
Hemma i skogen så är det några saker på önskelistan inför jul...
1. Festool MFT
2. Festool OF 1010
3. Festool CMS TS 55
4. Spånsug
5. Plan- och rikthyvel
Funderar på om jag ska ge mig själv dom två första sakerna på listan i tidig julklapp, man har ju varit en snäll gosse nästan hela året.
1. Festool MFT
2. Festool OF 1010
3. Festool CMS TS 55
4. Spånsug
5. Plan- och rikthyvel
Funderar på om jag ska ge mig själv dom två första sakerna på listan i tidig julklapp, man har ju varit en snäll gosse nästan hela året.
Jag satte just precis ihop ett paket från Festool jag med!
Landade på 34470 ex. moms.
1. Klyvsåg CS 70
2. Sänksåg TS 55
3. Skruvdragare C 12
4. Dammsugare CTL 26
5. Rotex 150
Det hade vart nåt!
Kommer dock inte köpa det närmaste tiden, utan kollade mer för "skojs" skull.
Landade på 34470 ex. moms.
1. Klyvsåg CS 70
2. Sänksåg TS 55
3. Skruvdragare C 12
4. Dammsugare CTL 26
5. Rotex 150
Det hade vart nåt!
Kommer dock inte köpa det närmaste tiden, utan kollade mer för "skojs" skull.
Redigerat:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
1. Mafell KSP 40 - http://www.mafell.de/produktkatalog/index.php?ID_O_PRODUCT=5104&sLanguage=english
2. Skruvmejlsar, wera, wiha, bahco eller något annat bättre än mina !
Kräver inte mycket..
2. Skruvmejlsar, wera, wiha, bahco eller något annat bättre än mina !
Kräver inte mycket..
En limpistol och några bra snabbtvingar (nu har jag knäckt alla mina åtta från classe i sjön)
Produkter som diskuteras: "limpistol"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Jag ska inreda verkstaden till våren så jag behöver det mesta.
Så på önskelistan står det:
Mig-svets + speedglashjälm
Kompressor med div vertyg
Tvåpelar-lyft
Pelarborr
Gassvets
eller högvis med trisslotter
Så på önskelistan står det:
Mig-svets + speedglashjälm
Kompressor med div vertyg
Tvåpelar-lyft
Pelarborr
Gassvets
eller högvis med trisslotter
En Domino hade varit fint, men det blir nog snarare några godsaker i form av handverktyg. En Veritas stöthyvel, en bullnose, lite slipgrejor, kombinationsvinkel, vinkelhake och annat sådant småplock som lätt landar på alldeles för många tusenlappar.
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
MathiasS: Jag är på din linje. Jag önskar mig fortsatt lediga fredagar som jag kört hela året. Hellre Best Tools-verktyg på en ledig fredag än en oanvänd Festool-stack..
Jag lovar tomten högtidligt att jag ska börja sköta mina stämjärn ordentligt om han bara ger mig en Tormek...
Han får gärna slänga med några bra snabbtvingar också, jag var ju så dum att jag kompletterade med en Irwin när ännu en av skräptvingarna gick sönder, så nu är jag såld...
Och så ett ännu bättre betalt jobb åt hustrun, så att jag kan lägga ned lönearbetet och ägna mig åt väsentligheter (barn & bygg).
Han får gärna slänga med några bra snabbtvingar också, jag var ju så dum att jag kompletterade med en Irwin när ännu en av skräptvingarna gick sönder, så nu är jag såld...
Och så ett ännu bättre betalt jobb åt hustrun, så att jag kan lägga ned lönearbetet och ägna mig åt väsentligheter (barn & bygg).