Hårda paket är bra paket. d^_^b Vore kul och höra vad för verktyg som står på önskelistan i år bland alla vertygs-nördar , små som stora?

Hemma i skogen så är det några saker på önskelistan inför jul...

1. Festool MFT
2. Festool OF 1010
3. Festool CMS TS 55
4. Spånsug
5. Plan- och rikthyvel

Funderar på om jag ska ge mig själv dom två första sakerna på listan i tidig julklapp, man har ju varit en snäll gosse nästan hela året.

Jag satte just precis ihop ett paket från Festool jag med!

Landade på 34470 ex. moms.

1. Klyvsåg CS 70
2. Sänksåg TS 55
3. Skruvdragare C 12
4. Dammsugare CTL 26
5. Rotex 150

Det hade vart nåt!

Kommer dock inte köpa det närmaste tiden, utan kollade mer för "skojs" skull.

Redigerat:
1. Best tool skruvdragare.

En fet kap/gersåg från Bosch såg en fin: 14 lax. Var tyvärr inte rik den dagen så jag hoppas på tomten.

Skojjar bara ;)

En limpistol och några bra snabbtvingar (nu har jag knäckt alla mina åtta från classe i sjön)

Jag ska inreda verkstaden till våren så jag behöver det mesta.
Så på önskelistan står det:
Mig-svets + speedglashjälm
Kompressor med div vertyg
Tvåpelar-lyft
Pelarborr
Gassvets

eller högvis med trisslotter

Paul-Staffanstorp
Verkstad och mer förrådsutrymme är väl det första jag önskar mig hemmavid.

Ny korslaser
Festool domino

Har ju köpt ganska många för tidiga julklappar i år så man får väl lugna sig lite. ;)

Får man önska sig mer TID?

En Domino hade varit fint, men det blir nog snarare några godsaker i form av handverktyg. En Veritas stöthyvel, en bullnose, lite slipgrejor, kombinationsvinkel, vinkelhake och annat sådant småplock som lätt landar på alldeles för många tusenlappar.

MathiasS: Jag är på din linje. Jag önskar mig fortsatt lediga fredagar som jag kört hela året. Hellre Best Tools-verktyg på en ledig fredag än en oanvänd Festool-stack..

Jag lovar tomten högtidligt att jag ska börja sköta mina stämjärn ordentligt om han bara ger mig en Tormek...
Han får gärna slänga med några bra snabbtvingar också, jag var ju så dum att jag kompletterade med en Irwin när ännu en av skräptvingarna gick sönder, så nu är jag såld...
Och så ett ännu bättre betalt jobb åt hustrun, så att jag kan lägga ned lönearbetet och ägna mig åt väsentligheter (barn & bygg).

Tid skulle sitta fint. Man kanske skulle ge familjen en utlandsresa så man hann testa alla verktyg man redan har.

MathiasS skrev:
Får man önska sig mer TID?
Pengar i all ära, men tiden e bannemej nästan en större bristvara med hus, jobb och småbarn.

Tyvärr är det ju så att med pengar köper man tid! Har man pengar behöver man inte jobba (så mkt) och får mer tid över.

Mina topp 3 på önskelistan:
1. Ny plan/rikt
2. Ny pelarborr/fräs
3. Trend T11 i bord

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.