11 198 läst ·
31 svar
11k läst
31 svar
Borrhammare TE-6 A
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Tack så mycket. Jag ska försöka komma ihåg att skriva lite när jag fått köra med den. Tyvärr har jag väldigt begränsad erfarenhet av borrhammare så det säger kanske inte er som kör regelbundet med dessa maskiner något. Jag hoppas iaf att betongborrning ska bli riktigt trevligt framöver.Daniel_N skrev:
Kommer ihåg hur mycket jag svor senast jag skulle ta upp dussinet hål i ett tak och endast hade tillgång till vanlig slagborrmaskin. Några satt knökigt till intill väggarna med vattenrör och diverse bråte intill. Det slutade med att jag bröt ihop och lånade en liten DeWalt borrhammare av en vän. Jämförelsen - skära med varm smörkniv är såklart att överdriva men just då kändes det så.
Jag tror utpriset med moms är omkring 6k för te7c.Patrik_Hed skrev:
Redigerat:
Angående dammsugarna så skrev Christian Oltzscher, CEO på Festool USA på FOG:en igår (i en tråd där denna bild: http://www.opentip.com/Tools-Auto-Industrial/Small-Wet-Dry-Vacuums-p-581955.html kom upp) att CT-serien utvecklades av TTS (dvs festools moderbolag) tillsammans med Kränzle Cleantec. CT-serien tillverkades av Kränzle Cleantec, och 2008 köptes Kränzle Cleantec av TTS, och heter numera TTS Cleantec.Daniel_N skrev:Paul: Ergh...jo tyvärr så sysslar festool också med det. Den gamla of2000 var tillverkad av mafell, saneringsfräsen (som numera är protool) tillverkades av flex, bitsen tror jag (med betoning på tror) är tillverkade av Wiha, forstnerborren av Zobo och jag undrar om inte dammsugarna kommer utifrån också. Men det är nog så att Festool konstruerar fler prylar själv än vad Hilti gör. Sen är det också så att både Hilti och Festool är duktiga på att köpa in bra maskiner - att Hilti har valt sticksåg/vinkelslip från bosch och skruvdragare från panasonic är ju bra exempel på detta tycker jag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden