Ska list och funderar på maskin eller handjagare. Är detta något?
http://www.jula.se/kap-gersag-med-dubbelgering-1500-w-134738
Ger 60-tandad 210-skiva snygga snitt för listning?
Är lite misstänksam när Jula rear maskiner, köpte tidigare en "giraff", d.v.s. tak&väggslip av just märket MeecTools som brann efter några dagar. Jula ska dock ha en eloge för att dom tog tillbaka den och jag fick ett presentkort på hela priset. Köpte maskinen, slipade väggarna och den brann mer eller mindre när jag var klar, fick sedan pengarna tillbaks!
http://www.jula.se/kap-gersag-med-dubbelgering-1500-w-134738
Ger 60-tandad 210-skiva snygga snitt för listning?
Är lite misstänksam när Jula rear maskiner, köpte tidigare en "giraff", d.v.s. tak&väggslip av just märket MeecTools som brann efter några dagar. Jula ska dock ha en eloge för att dom tog tillbaka den och jag fick ett presentkort på hela priset. Köpte maskinen, slipade väggarna och den brann mer eller mindre när jag var klar, fick sedan pengarna tillbaks!
Redigerat:
60-tandad klinga duger utmärkt till lister.
Den sågen har jag inte testat, men den ser rätt "rapplig" ut tycker jag. Frågan är hur repeterbarheten är och hur vinklarna håller till listning.
Ser att det är en 24 klinga som följer med, så annan klinga behöver du ju köpa om du ska sätta lister.
Är det mycket som ska listas?
Den sågen har jag inte testat, men den ser rätt "rapplig" ut tycker jag. Frågan är hur repeterbarheten är och hur vinklarna håller till listning.
Ser att det är en 24 klinga som följer med, så annan klinga behöver du ju köpa om du ska sätta lister.
Är det mycket som ska listas?
Bra!StyrmanBerg skrev:
Mnja, c:a 26m tak, 22m golv, fem fönster och en dörr. Golvet är egentligen bara 4st. 45-hörn men ockskå runt ena vagnsstycket på en trapp. Taket är ganska rakt på sak, speciellt om jag struntar i att gera i hörnen mellan långsidan och gavelspetslisten. Sedan är det lite tunnare lister runt värmeskyddet vid kaminen, lite diverselister runt skorstensgenomföring, o.s.v.StyrmanBerg skrev:
För det priset är jag benägen att pröva, har gjort dummare saker för 700:-!
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden