bigsnucke
bigsnucke: Jag tror det kommer säljas en massa billiga dataskärmar med konstiga streck och vinkelmarkeringar på blocket snart... (Ni vet väl att tippex inte fungerar på bildskärmar?!)
15 svar · 1,8k läst
Milkshaken
Milkshaken: nej min var av plast.... satt jämte framdrivningen på samma axel.. Ser inte ut likadant som på ditt kort, men principen är den samma.
9 svar · 15,6k läst
·
Ludwig
Ludwig: De här har alldeles säkert: http://www.smsservice.se/ trots det lite underliga valet av förkortning av firmanamnet "småmaskinsservice".. Har varit i kontakt med dem och de har de mesta och svarade fort och trevligt.
2 svar · 4,0k läst
T
Tossegubbe: En annan fördel du får med att ha ett elverk i bilen är att du aldrig blir stående för att du glömt ljuset på eller så, bara att starta upp det och ladda batteriet ett tag och sedan starta (flesta elverken har även 12V uttag) Finns små och ganska tysta elverk för en rimlig peng men långt ifrån gratis, skulle tippa på att du får samma kostnad totalt som en 12V lösning.
29 svar · 16,7k läst
·
I
importensketsig: Jo precis, det har jag faktiskt använt emellanåt, så fler hål borde vara i linje med hur talmetern redan används av många = bra version två, tycker jag :)
2 svar · 1,8k läst
FemTummar
FemTummar: Tack för tipsen, sak kolla upp dem ikväll!
4 svar · 1,3k läst
raveper
raveper: Då kan man ju lika gärna lägga pengarna på en synvilla med en gång. Så slipper man allt det där med byggande och flisor i fingrarna.
21 svar · 4,2k läst
M
MathiasFr: Jag fick tipset i "Import från UK" tråden att beställa klingor frå Miles i samband med andra köp därifrån. Det har Bosch klingorna Optiline Wood med samma tjocklekar på klingorna som sitter i Mafell sänksågen jag tänker köpa. Någon som har erfarenheter av dessa klingor (12, 24 och 48 tänder) i sänk- eller cirkelsågar?
0 svar · 1,9k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det går väl. Cobol listar slarvigt 13mm stål i sin katalog. Poängen är väl annars att köpa billigt från UK el. USA.
16 svar · 7,8k läst
bengtn
bengtn: [citat] LN tillverkar ju sina sågar av "swedish spring steel" och använder samma till siklarna. De är dock härdade lite hårdare om jag är rätt underrättad. /B, som väntar på sin CS-300... som kompletterar dss-6 an och cs-6an... måste nog söka hjälp för det där....
33 svar · 5,6k läst
·
G
Gilbert: [citat] det skiljer ca 130 pund mellan rfx med 2 batterier och rfe med två baterier. med ett batteri till rfx blir skillnaden ca 180 pund.
66 svar · 8,8k läst
bygga_bo
bygga_bo: Jag skulle vilja påstå att alla kexmaskiner av rang är utrustade med ett anhåll som kan justeras i höjdled. Det finns säkert kinesmaskiner (eller äldre maskiner) utan den möjligheten, men de bör du hålla dig ifrån precis som Mats påpekar. Kexmaskiner har diskuterats i många trådar, och för att summera det hela så är Makita 3901 och Bosch GFF 22A de maskiner som fått flest
29 svar · 12,2k läst
L
LDn99: Jag har ett system byggt av vanliga spiro ventilationsrör. Mycket enkelt att bygga och tätt. Har fungerat problemfritt i mer än 10 år.
5 svar · 3,6k läst
M
myrstack: [citat] Som att ge bensin till en pyroman med sådana kommentarer i verktygsforumet, ny måste jag skaffa en hyvel med.... :) Mer seriöst så diggar jag en geringsåg där bladet kombinerat med möjligheten att spänna det ger möjligheten att "hyvla" av en milimeter eller så för att få en perfekt lång list. Budgetsågen jag har idag ger inte riktigt den möjligheten då den ser ut som en
16 svar · 15,5k läst
L
Logiman: [citat] Har vært i Ullared noen ganger. De har ikke mye verktøy, men det dem har er billig! Men det er stort sett bare litt Bacho, men en god pris og litt annet. Elektroverktøy er stort sett bare B&D. Masterstegen angrer jeg på at jeg ikke kjøpte sist. Visse byggmarkeder i Norge tar opp mot 2800NOK for den q(;^;)p
14 svar · 1,6k läst
P-plats
P-plats: Närmsta järn- eller bygghandel borde kunna hjälpa dig. Luna mfl. har detta...
12 svar · 8,4k läst
StyrmanBerg
StyrmanBerg: Hittat lite mer info, ansiktsvisir och glasögon rekommenderas att användas ihop. Stövlarna ska vara "metalarsal boots", alltså förlängd stålhätta som skyddar översidan av foten med. Sen var det vanliga med hörselskydd, hjälm, handskar osv.
2 svar · 2,7k läst
v-g
v-g: Obalansen :D
10 svar · 10,1k läst
B
byggebob: Hva med Bostitch F21L eller N89MCN som den også kalles?
19 svar · 20,3k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Kul diskussion. Det har blivit surformen tills vidare. Känns det för jobbigt går jag över och skruvar upp T75an till 47 grader, känner ändå att jag har lust att ställa in den till 45 grader enligt metoden från länekn med den amerikanska manualen. Alltså är det är bara en fråga om jag får välja när, eller om det blir forcerat av att ha ställt om den till 47 grader. Skulle
27 svar · 4,4k läst
Daniel_N
Daniel_N: Den största fördelen med den hårda är enligt min mening att det är lättare att undvika avrundning av kanter än vad det är med de mjuka varianterna. Jag använder nästan alltid den hårda, jag tycker att den har få nackdelar, även om jag vet att det finns de som förespråkar en mjukare platta för stora ytor, välda ytor (ett av de få tillfällen jag byter) och, vilket var nytt för
23 svar · 9,3k läst
1457g
1457g: Det värsta om man sprutar in någon spray i elmotorer och dylikt, är att det blir en fet yta som suger åt sig damm vilket är ganska O-bra. ;)
22 svar · 12,1k läst
mattiasp
mattiasp: Nä, det var inte min kompis, utan min brors kompis. Han fick inte delta i flyttarbetet, och blev därmed utan pizza! Dessutom ströks han från brorsans lista på kompisar. Jag tror att han kom från Sturkö. Vad jag har förstått så betraktas Sturköbor som...Äh, jag lägger av här!
19 svar · 24,7k läst
·
joflopp
joflopp: Hittade en gammal produktkatalog från 2008 där A200BB men inte S200BN är med, vilket ger stöd för påståendet om att A-modellen är äldre. Där står 1,2 mm angivet som spiktjocklek. Edit: Verkar florera olika översättningstabeller mellan mm och gauge. Flest alternativ verkar göra gällande att 1,2 mm är 18 Gauge och inte 16 som jag tidigare skrev. 16 Gauge verkar vara 1,59 mm och 15
14 svar · 5,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: Ja, det är dts400 jag menar med deltaslipen.
21 svar · 7,0k läst
L
Logiman: [citat] Helt riktig. Laptoper steker regelrett bvatteriene, iallefall de som avgir mye varme.
15 svar · 4,9k läst
snickarboden
snickarboden: Kolla oljan med, 5W40 eller 10W40 är väl vad du bör ha nu vid vinterbruk. Den nedre siffran anger hur lättflytande den är i kyla, ju lägre desto bättre. Startspray borde med funka och personligen har jag aldrig haft problem med aspen på motorsågar vintertid men men. /Kent
4 svar · 3,4k läst
T
Troberg: Jag har en (tror det är Bacho) med inbyggd glidhammare, och jag älskar den. En rejäl best i stål, väger nog fem kilo, men jäklar vad den är bra på bångstyriga spikar, även om de är inslagna en bit. Rev bort en serveringsdisk och podiet den stod på, och utan spikurdragaren så hade det varit tio gånger så mycket jobb. Drog utan problem ut 200 mm spik som satt riktigt elakt till.
20 svar · 25,8k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag har också använt mina puckar (Tack Bengt!) till planslipning av en mindre bordsskiva inklusive betsning + lackning. Det funkade perfekt för det ändamålet.
59 svar · 8,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.