Var kan man hitta skruv/bult till t-tracks eller liknande (helst i närheten av Lund)?

Vad har du för spårbredd på T-spårskenorna? Jag brukar använda metriska maskinskruvar med sexkantskalle. Ibland måste man dock fila lite på skallarna för att de ska passa bra.

phl skrev:
Vad har du för spårbredd på T-spårskenorna? Jag brukar använda metriska maskinskruvar med sexkantskalle. Ibland måste man dock fila lite på skallarna för att de ska passa bra.
Jag har kommit över rockler universal t-tracks som är i 2 "nivåer" där
själva spåret är 10mm, sen är
1:a nivån 2mm djup och 14mm bred
2:a nivån 4mm djup och 11 mm bred.

Det går ju att fila till vanliga maskinbultar men jag tänkte att det fanns nåt färdigt, typ det jänkarna har, för M8 helst.

Har beställt eller handlat alla mina från USA (Rockler). Fram till nylingen hade de bra priser på en T-track tillsammans med en massa skruv/bult i paket. Men det erbjudandet verkar vara slut då jag inte hittar det på hemsidan längre... synd för det var 50% av ursprungspriset. Tyvärr blir frakten dyr från USA om du ska ha långa T-tracks.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med någon källa till sådana bultar. Eftersom det är jänkarprylar tippar jag på att alla deras muttrar endast finnst i tumstorlekar ;(

GeBeA har t-muttrar, men dom verkar bara ha M6.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.