fth skrev:
Jo, det blir nog bra när det är färdigt, maskinen är ju fin (förutom anhållet då).

Harald Nyborg är det lite långt till för mig, eftersom jag bor i Stockholm och bygger i Gävle :-)

Fick nyss en blänkare om att hylsor+anhåll är på ingång från CO, så nu ser det lite ljusare ut!

Näste projekt blir att jaga rätt på virke till sätt- och plansteg till trappan jag skall bygga.
Valnöt eller alm har jag fått för mig av någon anledning, några tips i hyfsad närhet till Stockholm-Gävletrakten?

/fth
Jag rekommenderar dig att starta en ny tråd angående virkesval i möbelsnickeriforumet, det blir nog lättare att få svar där, och med samma ämne i tråden som i rubriken.

Sorry mod, det är lätt att hamna OT...

För övrigt så har jag monterat hylsor nu, det hembyggda anhållet visade sig vara monterat i dom förborrade hålen för det "riktiga" anhållet. Det gick alltså väldigt smidigt, stenen är nu rundsvarvad, och mIna kökskninvar och stämjärn är "scary sharp", nästa helg skall jag ge mig på kutterstålen!

När jag svarvade stenen så sprack det dock av några bitar i kanten på båda sidorna, jag misstänker att stenen inte har förvarats frostfritt...

/fth

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.