3 806 läst ·
25 svar
4k läst
25 svar
Finns det någon prisvärd skruvdragare från dewalt?
Sida 1 av 2
Måste det vara just DeWalt?
Som allround maskin så tycker jag att Makita eller Hitachi är generellt ett bättre val då de ligger snäppet högre i pris/prestandaförhållandet och gör riktigt bra maskiner.
Sen har vi också Panasonic, och Milwaukee som gör finfina maskiner.
Som allround maskin så tycker jag att Makita eller Hitachi är generellt ett bättre val då de ligger snäppet högre i pris/prestandaförhållandet och gör riktigt bra maskiner.
Sen har vi också Panasonic, och Milwaukee som gör finfina maskiner.
När jag läste rubriken till tråden var första tanken att trådskaparen kommer att bli avrådd till att köpa Dewalt (ett företag i Black and Decker-koncernen...), och jo minsann 
Nu har jag aldrig använt Dewalt, men det måstre ju finnas ett skäl till att de aldrig rekomenderas på detta forum, utom Kap-gersågarna då. Jag röstar på blå bosch, och att kolla Axminster etc i UK, om akuta behovet kommer först till våren och du kan vänta några dagar på leverans.
/A
Nu har jag aldrig använt Dewalt, men det måstre ju finnas ett skäl till att de aldrig rekomenderas på detta forum, utom Kap-gersågarna då. Jag röstar på blå bosch, och att kolla Axminster etc i UK, om akuta behovet kommer först till våren och du kan vänta några dagar på leverans.
/A
Tråkigt att man nedklassar så bra mskiner som dewalt, många gånger utan att ha vetskap om deras produkter utan bara "hört" på stan. De har många bra maskiner som är riktigt sköna att arbeta med. Den som jag tycker är bäst är en DC743. Den håller hög kvalitet, är stark, lätt samt att du får 2 2,6 amps batteri. Brukar finnas på erbjudande för runt 2000:- Denna skall inte jämföras med 907 där många haft problem med batterierna. Sedan har du en 14,4 LIon om du vill ha den batteritypen. En riktigt stark maskin är 925 18 volt. Den är tung men krusar inte för något. Skulle själv ALDRIG köpa en Bosch men det är mest för jag har hört på stan att de är dåliga. Sedan så ligger den fel i handen. B&D skulle jag dock aldrig köpa efter de 3 olika som jag har haft och slitet ut väldigt snabbt.
DC743, är inte det den som brukar säljas på k-ruta för 1250:-?hokanp skrev:Tråkigt att man nedklassar så bra mskiner som dewalt, många gånger utan att ha vetskap om deras produkter utan bara "hört" på stan. De har många bra maskiner som är riktigt sköna att arbeta med. Den som jag tycker är bäst är en DC743. Den håller hög kvalitet, är stark, lätt samt att du får 2 2,6 amps batteri. Brukar finnas på erbjudande för runt 2000:- Denna skall inte jämföras med 907 där många haft problem med batterierna. Sedan har du en 14,4 LIon om du vill ha den batteritypen. En riktigt stark maskin är 925 18 volt. Den är tung men krusar inte för något. Skulle själv ALDRIG köpa en Bosch men det är mest för jag har hört på stan att de är dåliga. Sedan så ligger den fel i handen. B&D skulle jag dock aldrig köpa efter de 3 olika som jag har haft och slitet ut väldigt snabbt.
NiMhi batterier om jag inte har fel?
Finns för 1495:- så det kanske är läge att slå till på en sådan då... Tackar för tipset iaf!!
Redigerat:
Vet inte priset men K-Rauta brukar sälja den. Tror de har 20% hela helgen på hela sortimentet, åtmonstonde i Halmstad.Tokv41 skrev:
Det är NiMh men jag har bara bra erfarenhet från dessa.
Att en maskin är bra att jobba med och känns skön i handen är ju egen uppfattning.
Så ta dig lite tid och kläm och känn och jämför innan du slår till.
Mina NiMh maskiner har funkat bra, men nästa skruvis blir en LiIon, troligtvis en Hitachi DS14DSL (nya modellen med slide-accar) alt. en Makita.
Så ta dig lite tid och kläm och känn och jämför innan du slår till.
Mina NiMh maskiner har funkat bra, men nästa skruvis blir en LiIon, troligtvis en Hitachi DS14DSL (nya modellen med slide-accar) alt. en Makita.
Var kanske det jag menade. Många lyssnar utan att prova själv.FredrikR skrev:
Har själv tittat på Dewalt 732 med LIon, men tycker tekniken fortfarande är för dyr isynnerhet då mina NiMh
funkar så bra som de gör. Men de börjar att bli gamla så får se hur länge de håller. Dewalt både 18 och 12 v som närmar sig 4 år och använda flitigt.
Vad är det som gör att du tror eller vet att det många gånger är så att folk är tveksamma till dewalt bara baserat på vad man har hört på stan, och inte baserat på egna erfarenheter? Jag tycker inte att dewalt generellt sett är värda de pengar de kostar, vilket jag har baserat på mina erfarenheter av att ha ägt ett rätt stort antal dewaltmaskiner. Hur vet du att fallet inte är detsamma för andra som är tveksamma till dewalt?hokanp skrev:
Titta på inläggen i forumet hur snabbt någon kan ändra sin uppfattning om saker bara för att någon skriver något om ett märke. Finns de som har ändrat uppfattning på 10 minuter. Tror inte de har hunnit att prova själv mellan inläggen. Sen är det min personliga uppfattning och erfarenhet att Dewalt är maskinen för mig. Hur andra gör bryr jag egentligen inte om men när man läser på forumet hur man ändrar åsikt utan att själv ha en erfarenhet tycker jag är tråkigt. Och som du själv skriver, jag har haft MÅNGA Dewalt och är mycket NÖJD med dessa. Är maskinen 4 år och fortfarande använder samma batteri för man väl vara nöjd. Och mina maskiner används mycket.
Min personliga uppfattning är diametralt motsatt din. Jag har inte upplevt att folk har ändrat uppfattning på 10 minuter, även om det naturligtvis inte betyder att det inte har skett. Däremot upplever jag att dewalt i allmänhet (kanske inte så mycket här, där många är intresserade av, och har bra koll på maskiner och verktyg) bland både amatörer och byggare, anses vara bättre än vad jag personligen anser att de är. Det kan naturligtvis bero på att jag har fel, men jag tror att det snarare beror på att dewalt har lyckats mycket väl med sin marknadsföring (dewalt-långtradare, hårdrock och krampiga byggare tex), och man har blivit ett märke som för många förknippas med tuffa och tåliga proffsverktyg i toppklass, vilket inte är hur jag ser på dewalt.
MEd det sagt så finns det ett par prylar från dewalt som jag tycker är bra, men saom sagt så anser jag att de i allmänhet inte är värde pengarna de kostar, och jag anser att de generellt ligger i botten bland proffsmaskinerna.
MEd det sagt så finns det ett par prylar från dewalt som jag tycker är bra, men saom sagt så anser jag att de i allmänhet inte är värde pengarna de kostar, och jag anser att de generellt ligger i botten bland proffsmaskinerna.
Vad är det viktigaste som jag missade? Angående reklam så talade jag inte om reklam här på byggahus utan dewalts reklamkampanjer i allmänhet. Angående var dewalt ligger bland proffsverktyg så har vi väl helt enkelt bara olika uppfattning.hokanp skrev:
Är inte detta poängen, att vi alla har olika uppfattning och att vi ska få ha det?Daniel_N skrev: