Verktyg & Maskiner
thomasx: Om det altos servicechef säger verkligen vore sant, varför kostar då reservdelen 830:-? Varför är det bara dom konsumenter som lyckas få tag på honom som får köpa direkt till nettopris? Alto sänkte säkerligen inget pris och förlorade heller inget på den affären, det var återförsäljarens vinst som försvann. En ärlig servicechef hade rättat till priset i kundledet redan från
Daniel_N: Harald Nyborg i Helsingborg har en helt ny Telwin Invertersvets för 1800kr, nypriset var 3500. Den är ny, men en utgående artikel. Jag skulle tro, utan att ha testat maskinen, att det är en bra svets för pengarna. Det finns dock bara 1 st kvar.
joflopp: [citat] Bemödar man sig med att läsa hela tråden så ser man att han fick ett oljebyte dagen efter, dvs den tredje december.
Manberg: Har linon jag med, och är mycket nöjd, har visserligen inte så mycket att jämföra med, men att den inte ser ut som ett kok stryk tycker jag är bra, Sen är den liten och smidig, smart stativ som följer med.
Tokv41: [citat] Okej, nja jag blev tveksam då jag såg batterierna... Tackar för infon dock!!
Tokv41: Har tittat på flera Hitachi i butik nu.. Samtliga förutom slagskruvdragarna hade glappande chuck... Och då har de väl knappt ens borrats med....
BillyBragg: Halloj! Ja ska lägga ett massivt trägolv i ett litet rum i helgen och jag misstänker att det elen är dragen under golvet.. Golvet kommer även att fästas med 5 tums klippspik. Undergolvet är av golvspånskivor så ja funderar på att köpa en regel(spänning)sökare för att lokalisera elledningarna, om de ens finns några.. Ja vill helst inte lägga ut hur mkt pengar som helst, så helst
LLLVäxjö: Passa på och köp ett par hörselkåpor också om han inte redan har det. Fick hem min GOP igår och den var verkligen häpnadsväckande högljudd.
Binesh: Kolla bara om denna Boschmodell har mjukstart. Sätt kontakten och starta maskinen... Vissa tycks ha det och andra inte. Mjukstart har kanske inte större effekt på säkerhetsfrågan vad gäller direkta skador men kraftig ryck är inte så skönt. Och om du väljer Bosch så se till att du får med denna vibrationsdämpande handtaget. Väger lite mer än vanliga handtag men man blir mindre
Fredrik.engdahl: jag har min kapex på dewalt bänken . funkar rätt bra men skulle vilja ha stöd mellan sågen och stöden på bordet för mindre bitar
snickarboden: Är böjd att hålla med Handyman, föredrar nog också en lite tjockare klinga då den inte lär slå sig lika lätt. Risken att klingan blir varm är rätt stor, speciellt om man skall kanta på de här mindre sågarna. /Kent
Springare: Beställde i fredags kl 19. Betalade med PayPal. Mail direkt om att dom fått ordern. Mail på söndag om att betalningen var ok. Mail på måndag om att orden var skickad med DHL. Mail på måndag om nr hos DHL. Torsdag kl 10 kom paketet. Kan varmt rekommendera Shop-Seltmann :)
Mikael_L: [citat] Han hade en fin rad med tvingar hängande på väggen :)
Daniel_N: [citat] Var hittade du pris för dem, och vad kostade dem? EDIT: Hittade priser, ca 300kr/st i UK. Jag hoppas att jag kan slipa till dem, lägger hellre de pengarna på att köpa lite 3 och 5mm borr istället.
berra77: Då var det klart! Beställde från goodwinstools UK 595SEK in frakt:D
Strulputten: Hej Peter, tack för tips! Jag kollade på nya ABB och BEVE förra året och jag har för mig att det kostade någonstans mella 2000 och 3000 men då antar jag att man får kvalitet. Nu (strax före Jul...) blev det ändå en noname motor från Jula för 799:- enligt tidigare tips + remskiva och rem som verkar ge lagom utväxling. Vi får väl se hur länge den håller, men den går i alla fall
v-g: Startar skiten så är den fräsch är min åsikt. En snöslunga slits ju knappt nåt heller gångtid på kanske 5 timmar/år? Byt olja och kolla/byt stiftet och fetta in alla nipplar så håller den säkert 10 år. Bara att rycka o kolla allt så inget glappar och att reglagen funkar o du är ganska säker på att det inte är något junk, kolla sen också att brytpinnarna är brytpinnar och
Mr Handyman: Jag har hört talas om en kap som ska finnas, men det här var ju verkligen ett mycket bredare sortiment än man trott.
kanis: Nu var det många svar här..:p [citat] Självklart gör jag ju det reda nu! Visst finns det en rejäl järnhandel. Jag bor i Vetlanda så det är inte världens minsta stad jag bor i. Men ibland är det tråkigt att åka runt och leta! Jag har ju ingen bil heller så det kan bli lite rundor med cykeln ibland. Från ena sidan stan till andra osv.. Från ÖoB till XL-bygg till Optimera osv.. kan
gwyrlim: När jag var på jakt efter en hyvel kollade jag på woodstar/woodster? PT85. Jag har ingen praktisk erfarenhet av den men det mesta jag lyckades hitta på nätet lät positivt. Hade inte CO sålt ut sina motsvarigheter till Elektra Beckum HC260 så hade det nog blivit en sån Woodsta(e)r. Det finns lite skrivet om den på detta forum.
corrado95: Järnia säljer denna för 99 kr. Jag ska bara ha den för att slipa hörn vid en enstaka golvslipning och för lite hobbybruk. Den har ett varv upp till 11000 om jag minns rätt Kan den vara ok för detta?
stomneby: toolstore har ett som heter systemkuben som är riktigt trevligt ,man snäpper ihop delarna med varandra blir stadigt och snyggt. Men det går ju inte lyfta ur en låda och ta med sig. http://katalog.toolstore.se/katalog/index.shtml?katftg=V16&katnr=5&katsektnr=61
Kave: Kan det vara en sådan här då? Väldigt likt för liknande pengar, verktygsboden.se [bild]
FredrikR: GTS eller PTS? :) Stativet ser fint ut.
CarlMagnus: Har också haft en kompressor från duab :) Men kör nu med en Atlas Copco BT5(45kw) istället. Har även en lite mindre Atlas Copco maskin när jag inte behöver 6500 liter i minuten :)
Nimajneb: [citat] :wow: Ska man inte upp på en Fjälltopp o skruva alt att man köper minst en extra Naked maskin som passar batteriet så duger 2 st 2,6Ah lååååångt... Jag behövde ju inte tala om vad den kostar i UK men jag tror jag sett NiMH varianten med 3 batterier för runt 100 pund... det är ett riktigt klipp Men hur som helst, det är en fin maskin även om den bidde lite dyr
yens: Låter bra. Jag tror det var på Lowes jag köpte min, då hade de någon form av kupong som man fick om man handlade för över typ $40. Den var värd $10. Eftersom jag inte skulle tillbaka inom överskådlig framtid så dealade jag med en kille som stod före mig i kön. Han handlade, jag fick hans kupong och när jag hade utnyttjat hans kupong så fick han min att använda nästa gång :-)