4 100 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Bästa batterimaskinen runt 2000SEK
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Han blev så till sig när jag sa att han kunde importera en maskin.. Varför han valde denna vet jag inte även om jag MISSTÄNKER att det har med vridmomentet att göra. Han stirrar maniskt på det.Springare skrev:
Vad är metabo för något egentligen. Är de överprisade eller är det bra skit?
Svårt att säga något om Metabo. De har både halvsunkiga maskiner och riktiga proffsgrejer. När det gäller Metabo så brukar priset avspegla vad det är man får. Lustig inställning till varumärkesvård måste jag säga. Se till att du beställer en maskin med laddare för 240 V. Kanske är alla laddare på 240 V? Du behöver byta stickproppen till en som passar här eller köpa en adapter för 40 spänn på Clas Ohlson.
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Det är adapter till uttaget som gäller alltså. Check.mattiasp skrev:Svårt att säga något om Metabo. De har både halvsunkiga maskiner och riktiga proffsgrejer. När det gäller Metabo så brukar priset avspegla vad det är man får. Lustig inställning till varumärkesvård måste jag säga. Se till att du beställer en maskin med laddare för 240 V. Kanske är alla laddare på 240 V? Du behöver byta stickproppen till en som passar här eller köpa en adapter för 40 spänn på Clas Ohlson.
Finns en annons på Blocket från ett företag som säljer Metabo impuls för samma pris. Osäker på exakt vilken modell det är och om det skiljer något jämfört med den från UK..
http://www.blocket.se/vasternorrland/Metabo_bs_14_4_lt_impuls_25138019.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vasternorrland/Metabo_bs_14_4_lt_impuls_25138019.htm?ca=11&w=3
Redigerat:
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Den på blocket är LT klass. Den farsan har beställt är LTX klass. Den som säljs ut har halva vridmomentet mot LTX som jag fattar det.
Ser att ingen har skrivit om just Nm.
Vridmoment (Åtdragningsmoment) Desto högre desto starkare. Ett mått på att mäta styrkan i maskinen.
Men en viktig sak som man måste ha med i beräkningarna om man tittar på detta värde är:
Hur har tillverkaren mätt upp detta värdet ? Är det vid ex bitshållaren. eller vid någon kuggväxel i
maskinen. Eller är det rent av det vridmoment motorn klarar av ge?
Skall man kunna jämföra måste alla tillverkare som man jämför med angett det på samma sätt.
Jag anser att Volt och strömstyrkan säger mera om maskinen, än just Nm.
Men självklart är det bästa att ha koll på alla parametrar.
Så det jag säger är att en maskin med 24Nm kan vara starkare än konkurrentens 30Nm men behöver inte
vara det.
Vridmoment (Åtdragningsmoment) Desto högre desto starkare. Ett mått på att mäta styrkan i maskinen.
Men en viktig sak som man måste ha med i beräkningarna om man tittar på detta värde är:
Hur har tillverkaren mätt upp detta värdet ? Är det vid ex bitshållaren. eller vid någon kuggväxel i
Skall man kunna jämföra måste alla tillverkare som man jämför med angett det på samma sätt.
Så det jag säger är att en maskin med 24Nm kan vara starkare än konkurrentens 30Nm men behöver inte
vara det.
Produkter som diskuteras: "bitshållaren"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Medlem
· Södermanland
· 33 inlägg
Bra tillägg!Ptja76 skrev:Ser att ingen har skrivit om just Nm.
vara det.
Lite som motorcyklar och prestandabilar, vissa tillverkare uppger effekten vid veven medan andra kan kan räkna på andra sätt. Jag har försökt påtala detta med osäkerheten med vridmoment för honom, men jag tror han tycker det känns bra med höga siffror på pappret så att säga. Tillverkarna borde ju rimligtvis enas om ett standardiserat mätförfarande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden