27 534 läst ·
24 svar
28k läst
24 svar
Dyckert pistol till pärlspont i tak
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Är det ett par hundra kvadarat pärlspont som skall upp? Om inte, så är det här ett perfekt verktyg. 

Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Hej,
Jo hammare äger jag några stycken.
Jag har monterat ett antal kvm takpanel med clips vilket inte är kul.
Då jag köpte en spikpicka förra året och spikade tak under takfot mm så vart jag frälst. Grymt smidigt speciellt när det är tak som ska spikas.
Därför undersöker jag vilken dyckertpicka som rekomenderas, tyvärr verkar det svårt att få erfarenheter av 15/16Ga pickor. Vilket jag tycker är konstigt då många har dålig erfarenhet utav 18Ga i tak.
Mvh
Jo hammare äger jag några stycken.
Jag har monterat ett antal kvm takpanel med clips vilket inte är kul.
Då jag köpte en spikpicka förra året och spikade tak under takfot mm så vart jag frälst. Grymt smidigt speciellt när det är tak som ska spikas.
Därför undersöker jag vilken dyckertpicka som rekomenderas, tyvärr verkar det svårt att få erfarenheter av 15/16Ga pickor. Vilket jag tycker är konstigt då många har dålig erfarenhet utav 18Ga i tak.
Mvh
Jag förstår inte riktigt vad det är du upplever som oklart. 15 g. fungerar mycket bra. Billighetspistoler undviker jag. Beställ en reconditioned från toolking.com eller tools-plus.com dvs USA. Du har den hemma på ett par dagar.
Beställ en Senco Finish Pro 32 (16g) från www.tools-plus.com
Har ingen egen erfarenhet av just 32an och inte heller mer än provspikat den FinishPro18 (18g) jag fick hem i torsdags - med facit i hand skulle jag kanske satsat på en 16g istället.
Tog en knapp vecka tills paketet var framme, snabba mailsvar från Tools-Plus - kan klart rekommendera dom.
Totalsumman slutade på strax under 1300:- ink frakt, tull och moms, 32an kostar ~500:- till i inköp.
Och Senco är/ska vara bra grejer!
Har ingen egen erfarenhet av just 32an och inte heller mer än provspikat den FinishPro18 (18g) jag fick hem i torsdags - med facit i hand skulle jag kanske satsat på en 16g istället.
Tog en knapp vecka tills paketet var framme, snabba mailsvar från Tools-Plus - kan klart rekommendera dom.
Totalsumman slutade på strax under 1300:- ink frakt, tull och moms, 32an kostar ~500:- till i inköp.
Och Senco är/ska vara bra grejer!
Hej igen,
Nu är det gjort, jag har köpt en dyckertpistol 16Ga.
Tyvärr fanns inte den jag tänkte köpa (BASSO DYCKERTVERKTYG 20-50 MM 1494 kr på Swedol) så det blev en från Biltema(15-540) 599 kr. Och till det stora, den funkar - vi får se hur länge...
Angående slagmärke så blir det inte något annat än spikhuvudets "hål" i plankan.
Mvh
Nu är det gjort, jag har köpt en dyckertpistol 16Ga.
Tyvärr fanns inte den jag tänkte köpa (BASSO DYCKERTVERKTYG 20-50 MM 1494 kr på Swedol) så det blev en från Biltema(15-540) 599 kr. Och till det stora, den funkar - vi får se hur länge...
Angående slagmärke så blir det inte något annat än spikhuvudets "hål" i plankan.
Mvh
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden