Daniel_N
Daniel_N: Nu har denna tråd nått vägs ände. Har du något mer konstruktivt du vill lägga till så skicka mig ett PM. /Mod.
41 svar · 6,2k läst
·
mattiasp
mattiasp: Dominon och Kregjiggen har man inte till samma sak. Jag har båda, och faktiskt har jag använt båda till samma fog. Domino för styrning och linjering och Kregskruv för att dra ihop projektet utan tvingar. Kregen har jag till mock-ups och Dominon till finare projekt när man vill ha en osynlig fog. Inte alla gillar Kregen, men jag gillar den verkligen.
2 svar · 4,3k läst
P
Peter_K: Fick ge 2800:- inklusive frakt från Shop-Zeltmann.
2 svar · 2,4k läst
F
FeFFeDoo: Utan att ha provat någon av de. Så slår mej att hur funkar det med reservdelar? Metabo borde ju inte va något problem men hur är det med Biltemas maskin om nåt år när garantin gått ut. Har Biltema reservdelar till nånting alls? Förutom de som finns i katalogen/butik.
1 svar · 3,2k läst
Göran.W
Göran.W: Köp inte en sån du tänkt du kommer bara bli missnöjd med att behöva vänta några minuter innan du ens kan börja pumpa däck. Jag byggde en sån för många år sen iof bara på 250 watt och den var totalt värdelös iom den gav så få minut liter. Du kan inte ha en sån där det är kallt utan att byta olja i den för den blir som sirap redan vid 0 grader. Kompressorn är en kyl\frys
15 svar · 6,6k läst
·
1457g
1457g: Kul att du blev nöjd med maskinen! :)
11 svar · 2,1k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Ett kryss enbart räcker inte. Men kikar du på illustrationen på den bifogade länken ser du hur olika linjer på en laser kan kombineras med andra linjer för det du vill göra. http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=272&CT=62&AID=0&et_cid=1&et_lid=12&EkiaRefTyp=ps&EkiaRef=ps_8 Specifikt för en vägg vill du ha en stråle som är i lod (väggen blir vertikal) och en
17 svar · 21,3k läst
·
A
Amatörspikare: Som amatör skäms jag inte för att fråga vad det innebär att panelfot saknas. Skall man skaffa en sådan från annat håll eller..? Namnet säger väl kanske att den skall man ha om man spikar ytterpanel. En annan fråga är vilken spik man skall välja. Det verkar ju vara en ganska stor prisskillnad mellan olika butiker, men är det någon kvalitetsskillnad på spiken?
2 svar · 2,5k läst
E
extur: Har fått tag på en Kity 627 Vertikalfräs, dock skulle jag behöva en manual för hur den använd då det medföljde många delar. Någon som vet vart man kan få tag på en sån? Om någon annan råkar ha en sån, skulle en sådan här maskin palla att fräsa lister mm mer seriöst? (serie tillverkning)
0 svar · 3,2k läst
B
blahiblaha: Tack för alla svar! Ska ha dessa i åtanke när jag klurar ut en ny tving. Återvänder med största sannolikhet hit för fler frågor!
8 svar · 3,0k läst
H
huggan: Löjligt billigt isåfall.
1 svar · 3,7k läst
M
Mell: Mellan hålen, Bredd: 350mm, Djup: 275mm Höftat med måttstock... En kanonsåg för övrigt, mycket prisvärd!
1 svar · 1,4k läst
J
jerk: Bauhaus eller Hornbach eller på nätet. Billigtvvs.se eller Rinkabyror.se
1 svar · 1,5k läst
nino
nino: Hej Har en Leica Lino L2 som tyvärr har dykt från ca 2m höjd ner i betonggolvet När jag kontrollerar den så slår den ca 3mm på 5m avstånd från ytterkant till ytterkant Nån som vet om man kan fixa det själv? kostar ca 1200:- att lämna iväg den och då köper jag nog hellre en ny Har den till plattsättning så jag vill ha den så exakt det går
0 svar · 4,7k läst
swoosh
swoosh: [citat] Tusen tack! Precis vad jag söker!! d^_^b
6 svar · 4,5k läst
N
NymedHus: Tack för alla svar. Självklart har vi kollat vad vi får göra med huset (daddydj), samt försökt få så mycket som möjligt nedskrivet och signerat. De som hyrde det före oss har satt upp en hel del (fula, sneda och lutande) hyllor i källaren. Angående verktyg så är väl tanken att så småningom kunna köpa hus och göra lite mer själva:-) Tack så mycket Forbo för tips på andra
19 svar · 4,9k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: [citat] Jo, det är för det mesta bra mycket bättre. Finns det inte vissa som går att vända, eller är det bara att man kan resa hela bandet upp istället?
5 svar · 12,8k läst
·
V
verktygsgurun: Har ett bosch 10,8 V Li-lon som är kasst samt två st Milwuakee 12V Li-lon som inte tar emot laddning.
5 svar · 2,2k läst
V
verktygsgurun: Pröva dig fram...friskt kopplat = hälften brunnet !! :-)
6 svar · 2,1k läst
M
Mattias_Maria: Hej, Om nu inte boxen är det avgörande bör du scanna av vilka som levererar med mest tillbehöver kontra pris. Före jul hade Axminster GKF600 med en hel hög tillbehör för £119. Finns fortfarande såg jag men kostar lite mera nu: http://www.axminster.co.uk/bosch-bosch-gkf-600-routing--package-deal-prod784588/ När jag köpte vet jag att fler hade liknande erbjudande så det kanske går att
20 svar · 6,1k läst
B
BigGitt: [citat] Ja. Och LADDARE & BATTERI RYOBI BLK 18152 för 1499. Det ska inte väga 100kg. Hellre 2 mindre batterier än 1 stor tung... Fast man har tipsat mig att den bör räcka BORRSKRUVDRAGARE AUTOSHIFT RYOBI CDA18022B 59Nm. Med riktig chuck. Som växlar ner automatiskt vid behov!
29 svar · 9,0k läst
pason_67
pason_67: Köpte vanliga jordade stickpropp och uttag på Co. Klippte kabeln på dustexen ca 20 Cm. Kopplade stickpropp på denna. Sedan kopplade uttaget på den klippta snutten. Snutten i maskinuttaget. Klart, 10 minuters jobb.
4 svar · 2,7k läst
GbSabo
GbSabo: Ica Maxi har i dagens reklam Hitachi Dv18dcl2 1499:- halva priset enligt reklamen 18volt lion 2st 1tim laddare 13mm chuck 2vxl slagborr väska 43nm årsmodell 2010
44 svar · 8,2k läst
·
F
frav: Enligt ICA Maxis syd reklamblad som kom idag så finns nu denna Hitachi DV18DCL2 för 1499kr under v11.
9 svar · 7,0k läst
Andreas.ante.carlsson
Andreas.ante.carlsson: Jag undrar om det är någon som kan förklara för mig vad skillnaden på en borrhammare med motorn riktad bakåt och en med motorn riktad neråt då dom mindre (upp till ca 3.2 J) har samma slagkraft eller näst intill. Tex hilti te2 och hilti te6.
0 svar · 1,6k läst
S
saltman: [citat] Är egentligen 2 olika sorters klyvsågar. Makitan är stor och tung så den får stå där den står. Dewalten väger runt 20 kilo och har relativt små mått så den kan man flytta runt utan större problem. Sågar en 75mm i höjd, makitan tar 93mm. Makitan har en "slide" till vänster men den är väl ranglig tycker jag, har byggt en släde som jag kör i ett t-track istället. Makitan
1 svar · 8,4k läst
J
jerk: Det finns rostfri skruv som har en litet skär i spetsen så du slipper förborra. Jag tror esbe har eller vad dom heter. Gröna förpackningar är det i alla fall.
17 svar · 8,2k läst
T
team_hink_racing: Jag och sambon flyttar till vårat "renoveringsobjekt" nu i April och då måste man såklart skaffa sig bra verktyg. Verktyg som ska befinna sig i en bilverkstad har jag sedan 10år som hobbymek , men i den förra verkstaden jag var i flyttade jag alla träverktyg så långt bort det gick :) Jag har fått en cirkelsåg men vill komplettera upp mig med borrmaskiner sticksåg och det man brukar
0 svar · 1,0k läst
CCPusher
CCPusher: Använder blyertsen på jobbet, funkar mycket bra att märka både på metall och om ytan är blöt.
18 svar · 6,2k läst
·
V
verktygsgurun: [citat] Daniel N ville oxå ha...Sa att han kan ringa dig så kanske ni kan hjälpas åt. Där är till er bägge två. -Staffan-
10 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.