Jag har samma erfarenhet av den oranga som flera andra, väldigt bra när den funkar, vilket den tyvärr bara gör i ett par dagar...

Den gröna har jag inte provat, känner inget större behov heller, eftersom jag använder en sån här:
CdA_0022_288.jpg

Funkar perfekt för mig, 2mm stift finns i alla kontors- och konstnärsbutiker, i flera hårdheter. Det går snabbt att vässa spetsen med inbyggd eller separat liten vässare.

Rekommenderas varmt!

/fth
 
tank77 skrev:
...Den gröna versionen är lite bättre men grafitstiftet mjuknar efter ett tag och sedan fastnar stiftet i pennan och pennan är förbrukad....
Har använt den gröna i ett par år och aldrig stött på det problemet.
 
alvbacken skrev:
Har använt den gröna i ett par år och aldrig stött på det problemet.
Inte jag heller. Inget jag reflekterat över i alla fall. Har kört med gröna pennan sen slutet av 2009 ungefär.

//Patrik
 
Använder blyertsen på jobbet, funkar mycket bra att märka både på metall och om ytan är blöt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.