Ja vilken ska man välja?
Den ska ju användas till lite allt möjligt.
Jag tänkte importera från UK.
Är det nån som har Makitan? Den säljs ju inte i Sverige så det är ju svårt att bilda sig en
egen uppfattning, Dewalten har jag ju varit och klämmt på men Makitan har julite bättre specar.
Hur hade ni gjort?

Äpplerum skrev:
Ja vilken ska man välja?
Den ska ju användas till lite allt möjligt.
Jag tänkte importera från UK.
Är det nån som har Makitan? Den säljs ju inte i Sverige så det är ju svårt att bilda sig en
egen uppfattning, Dewalten har jag ju varit och klämmt på men Makitan har julite bättre specar.
Hur hade ni gjort?
Är egentligen 2 olika sorters klyvsågar. Makitan är stor och tung så den får stå där den står. Dewalten väger runt 20 kilo och har relativt små mått så den kan man flytta runt utan större problem. Sågar en 75mm i höjd, makitan tar 93mm. Makitan har en "slide" till vänster men den är väl ranglig tycker jag, har byggt en släde som jag kör i ett t-track istället.

Makitan har mjukstart och motorbroms, dewalten har varken eller. Dewalten låter också mycket mer, ett väl högt ljud måste jag säga. Ingen av dom är ju tyst, men ändå.

Anhållet på dewalten är superbt, på makitan får det endast fäste i ena änden och kan därför böja sig en aning om man sågar reglar och plank. Har min till finare sågning i verkstan och dw745:an när jag är ute på fältet.

Om du ska köpa från england så kolla frakten innan. Maskinerna väger och är stora så dom kostar skjortan att skicka och vinsten man gör med stark krona och lågt pund minskar kraftigt.

MLT100 är en budget såg från Makita. Det känns i detaljerna. Inte som deras 2704. Den är inte dålig på något sätt och jag tycker ett jag fick mycket för pengarna till halva priset av en 2704 men ändå. Idag hade jag nog lagt lite extra och köpt en 2704, dw744 eller en gts10.

Hitta lite bilder innan jag köpte min

http://www.ukworkshop.co.uk/forums/viewtopic.php?t=28397

och på youtube kan du hitta klipp http://www.youtube.com/watch?v=bUfNc6EADzQ

Lycka till

• Gilla
Alko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.