Jag har fått för mig att jag hellre äger en stor tallriksslip, säg diameter kring 300mm än en bandslip. Visst borde bandslipen vara lättare att slipa långa kanter med men samtidigt känns det som om dammutsuget är lättare att få till på en tallriksslip. Rätt eller fel?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Dammutsug och stationära slipmaskiner verkar kroniskt svårt. En sån där liten bandslip som du länkar till har jag en variant av. Tycker den är helt ok, men inget precisionsverktyg för ytor kanske. En snabb dutt på bandet för att få till en kant, eller en lite bräda eller så. Nästan mer av en universalmaskin än en träslip egentligen. Går bra med metall att slipa också. Tallriken är väl 5"?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Klicka här för att svara
