Lite svårt ämne att beskriva men det handlar alltså om att borra en massa hål i taket och jag undrar om någon vet av någon slags lyftanordning man kan använda för att underlätta arbetet. Arbetet ska utföras från arbetsbrygga uppe i taket på en industri, och det är i runda slängar 1200-1500 hål som ska borras under relativt kort period. (ca 4 veckor)

Jag ser framför mig en slags uppochnervänd pelarborrmaskin. Men alla idéer och förslag är välkommna. Allt för att på något sätt skona axlar och armar.

Det finns hjälpmedel! Typ "uppochnervänd pelarborrmaskin"

Kolla hos din lokala maskinuthyrare.

¨Du har inte möjligtvis ett namn på makapären? Det verkar inte funka att söka på "uppochnervänd pelarborrmaskin" :D

Minns inte heller vad de heter, men ring till någon maskinuthyrare, de lär ju förstå vad du vill ha om du säger vad du ska göra och att du vill ha en uppochnedvänd pelarborr

MMMm härligt jobb hulken. skulle inte klara av många hål själv. tänkte på en fjädrande gippslyft av modell enpelare och där har du ett stöd mot armbågen där du borrar behöver ju inte så mycket kraft för att du skall avlasta axlarna.
har gjort liknande jobb och då har min far tryckt upp armen under mig och avlastat bra.
lycka till.

kimpo skrev:
En sådan här....[länk]

Så vi kallar den väl takborrstativ...
Tusen tack!

Precis vad jag söker!! d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.