6 154 läst ·
41 svar
6k läst
41 svar
Vad får man från Kina?
Sida 1 av 3
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har just fått en offert av en kines som är för bra för att vara sann.
3 st Makita LXT1500 set inkl. frakt $800 totalt ! ! ! !
Är lite sugen att testa, har 2 polare som är med. Kul att se vad som kommer om det kommer något överhuvudtaget.
3 st Makita LXT1500 set inkl. frakt $800 totalt ! ! ! !
Är lite sugen att testa, har 2 polare som är med. Kul att se vad som kommer om det kommer något överhuvudtaget.
Du lär få 2 st prylar som möjligtvis har samma färger som Makita och en påklistrad lapp med Makita-logotypen...du får samma prylar på ÖoB, fast i gult...till lägre peng.
Kort sagt, 100% säkert att du får piratkopior.....
Arbetar med just de här frågorna dagligen....och det största problemet idag är faktiskt att kina-kopior är så lika på utsidan att de säljs till priser som är tillräckligt låga för att vara lockande...men tillräckligt höga för att inte väcka alltför mycket misstankar...
Och nej...det kommer inte från "baksidan av den riktiga fabriken"...agenterna köper riktiga lågprisvaror, kör dem till sin "fabrik" där människor under slavliknande förhållanden klistrar andra logotyper på produkterna och paketerar dem i andra kartonger....
Vill du köpa grejerna billigare än i Sverige...köp från Tyskland eller England...så sparar du någon tusenlapp iallafall...
Kort sagt, 100% säkert att du får piratkopior.....
Arbetar med just de här frågorna dagligen....och det största problemet idag är faktiskt att kina-kopior är så lika på utsidan att de säljs till priser som är tillräckligt låga för att vara lockande...men tillräckligt höga för att inte väcka alltför mycket misstankar...
Och nej...det kommer inte från "baksidan av den riktiga fabriken"...agenterna köper riktiga lågprisvaror, kör dem till sin "fabrik" där människor under slavliknande förhållanden klistrar andra logotyper på produkterna och paketerar dem i andra kartonger....
Vill du köpa grejerna billigare än i Sverige...köp från Tyskland eller England...så sparar du någon tusenlapp iallafall...
Medlem
· Västernorrland
· 152 inlägg
Såg ett program om piatkopiering där man berättade (påstod) att kopior numera är så pass bra och distributionen så sofistikerad att kopierade produkter i vissa fall säljs i vanliga butiker av företag som itne ens fattar att det är kopior man handlar med. Jag vet naturligtvis inte hru vanligt det är eller ens hur mycket som ligger bakom men det får en att fundera lite.
Jag tror givetvis att det är fejk, men jag skall försöka få dem att skicka ett "sample set" för $250+$50 frakt.
Har från andra kineser fått priser mellan $550-$800 för LXT1500 seten. Då är det 1/3 till 1/2 priset mot amazon vilket låter rimligare, men man vill ju veta att man får orginal då.
Apropå kopior generellt så såg jag ett program som visade att 12% av all medicin i England var verkningslösa eller direkt farliga kopior. Samma som över 70% av medicinen i Afrika är.
Har från andra kineser fått priser mellan $550-$800 för LXT1500 seten. Då är det 1/3 till 1/2 priset mot amazon vilket låter rimligare, men man vill ju veta att man får orginal då.
Apropå kopior generellt så såg jag ett program som visade att 12% av all medicin i England var verkningslösa eller direkt farliga kopior. Samma som över 70% av medicinen i Afrika är.
Redigerat:
Med andra ord så när du ändå en förhoppning om att grejerna kan vara äkta trots allt...
får man fråga hur du resonerar kring möjligheterna till att någon har äkta Makita till försäljning till de här priserna? Vore intressant att höra.
får man fråga hur du resonerar kring möjligheterna till att någon har äkta Makita till försäljning till de här priserna? Vore intressant att höra.
Om ungarna fick 2000 spänn i näven att köpa leksaker för, skull de då välja batterimaskiner (med osäkra prestanda)?
Om det verkligen handlar om kopior, så förstår du att du bidrar till att göra kopieringen lönsam för bovarna genom att ge dem pengar för produkterna? För mig är det moraliskt förkastligt.
Om det verkligen handlar om kopior, så förstår du att du bidrar till att göra kopieringen lönsam för bovarna genom att ge dem pengar för produkterna? För mig är det moraliskt förkastligt.
Ni har givetvis rätt, kommer bli blåst och ungarna, två tjejer 14 år, är nog inte så sugna på junkiga gubbleksaker 
Nu har jag ett pris på LXT 902 för $400 inkl. frakt från en, vad det verkar pålitligare leverantör.
Men som med allt från Kina finns inga garantier. Jag har handlat med Kina förr, iofs i annan bransch men vad de visar och skickar för bilder och information stämmer sällan med verkligheten.
T.ex. MDF och masonit är samma sak för dem, inte kul att köpa bord i 16 mm MDF och få 10 mm masonit.
Nu har jag ett pris på LXT 902 för $400 inkl. frakt från en, vad det verkar pålitligare leverantör.
Men som med allt från Kina finns inga garantier. Jag har handlat med Kina förr, iofs i annan bransch men vad de visar och skickar för bilder och information stämmer sällan med verkligheten.
T.ex. MDF och masonit är samma sak för dem, inte kul att köpa bord i 16 mm MDF och få 10 mm masonit.
Redigerat:
Har också varit lockad av de fina erbjdanden man får via Alibaba. Eftersökte goda erfarenheter i en annan tråd men det var ingen som kunde delge goda erfarenheter från något företag som handlar med verktyg tex makita maskiner.
Skulle man hitta någon seriös pålitlig handlare med bra pris så skulle det vara intressant.
Risken att bli lurad är markant. Alibaba har ju en "syster sajt" utan relationer, driven av de som lurats: http://alibabascam.com/
/Mattias
Skulle man hitta någon seriös pålitlig handlare med bra pris så skulle det vara intressant.
Risken att bli lurad är markant. Alibaba har ju en "syster sajt" utan relationer, driven av de som lurats: http://alibabascam.com/
/Mattias
Jag skriver det igen: Om något är för bra för att vara sant.....Monterat skrev:Ni har givetvis rätt, kommer bli blåst och ungarna, två tjejer 14 år, är nog inte så sugna på junkiga gubbleksaker
Nu har jag ett pris på LXT 902 för $400 inkl. frakt från en, vad det verkar pålitligare leverantör.
Men som med allt från Kina finns inga garantier. Jag har handlat med Kina förr, iofs i annan bransch men vad de visar och skickar för bilder och information stämmer sällan med verkligheten.
T.ex. MDF och masonit är samma sak för dem, inte kul att köpa bord i 16 mm MDF och få 10 mm masonit.
De förfalskare som säljer via Alibaba har för länge sedan insett att om de säljer sina kopior till ett högre pris är det enklare att lura köparen att den är äkta....T ex är det lättare att lura en köpare med ett pris för LXT 902 på $400 än om man försöker sälja setet för $40
Det finns inte några klipp att göra på märkesprodukter på Alibaba. I bästa fall får man hem en "skräpkopia" och i sämsta fall får man inget alls efter det att man förskottsbetalat. Oavsett har man skickat ett bidrag direkt till en brottslig verksamhet som gör att de kan fortsätta.......
Jag ger samma råd som Forbo: Vill du köpa varorna billigare än i Sverige gör det från England eller Tyskland istället.
Lycka till
d^_^b
Lycka till med smugglingen av kopiorna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6535658.ab
q(;^
p
Hoppas att prylarna flygs hem med DHL via Frankrike och att kontroll görs där... då blir det ännu roligare:wow::wow:
Lycka till med smugglingen av kopiorna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6535658.ab
q(;^
Hoppas att prylarna flygs hem med DHL via Frankrike och att kontroll görs där... då blir det ännu roligare:wow::wow: