Göran.W
Göran.W: Glömde i all hast som nämn tidigare att det kan bli för tungt för B behörighet att köra en bil trailer med båt. En vanlig trailer dom hyr ut som dom flesta för köra har en total vikt på 1360 kr som får lasta ca 1000 kg mao blir det för tungt för trailern. Jag antar båt + trailer väger ca 1100kg. För att komma runt detta kan man lätta ekipaget genom att lägga lite av båt sakerna
18 svar · 11,0k läst
olni65
olni65: Tack så mycket för svaren. Ska nog kolla in fasadpluggen, verkar klart intressant. Finns dessutom med 6-kantshuvud, låter som om det skulle kunna fungera väldigt bra.
4 svar · 2,0k läst
P
-PC-: Hej! Är det någon som har koll på gamla svarvar? Jag har precis köpt mig en Solberga S7S. Jag söker lite info om den, tillverkningsår, specifikationer, smöjrscheman, ja allt kul som finns :D Det enda jag hittat när jag letat är den här sidan med en pyttebild på den (ca 2/3 ner på sidan) --> http://www.solbergahembygd.se/industrier.htm
0 svar · 3,3k läst
E
eftertänksam: Någon som kan tipsa om var man kan handla reservdelar till Güde kompressorer? Har en liten/ 2hk 10 år gammal maskin med defekt "topplock". Gärna någon site på nätet
0 svar · 2,7k läst
snickargubben
snickargubben: Kan nu meddela att allt är monterat och fixat, allt fungerar som det ska. Sågspånet yr! Känns extra bra att ha sparat flera tusen kronor dessutom!
9 svar · 7,2k läst
D
Daniel78: [citat] Jag använder en likadan spikpistol fast inköpt på Harald nyborg, ser identisk ut med Biltemas. Det har gått ett antal tusen 75 och 90mm spik genom den utan några större problem. 90mm spik rakt ner i en kvist orkar den såklart inte. Vid spikning i vanligt regel-virke brukar det räcka att köra på 6-7 bars tryck, annars skjuter den spiken flera cm ner i virket. Enda problemet jag
9 svar · 6,4k läst
S
sjalvdrag: bivax fungerar också bra d^_^b
20 svar · 20,2k läst
P
pebj_: Skrev mitt inlägg lite väl snabbt insåg jag. Med endast "raka" och platta skarvstycken så förstår jag att det ganska lätt kan gå fel (glömde av att mina skarvstycken och skenor har en annorlunda design).
54 svar · 10,9k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Krysset eller kryssen är värda mycket. Om rotationslasern inte är stark nog att synas ute dagtid utan detektor så har du ingen nytta av att det är en rotationslaser. Då kan du istället satsa på krysslaser med detektor. Kryss är bra. För en grund vill du ha grunden vertikal (linje på högkant), rak (linje framåt), och i vinkel med kortväggen (linje åt sidan), som också skall
4 svar · 13,7k läst
1457g
1457g: [citat] Nästan. T12. :)
10 svar · 2,4k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: De gånger som jag har bytt och ville ha pengar har det inte varit några problem.
9 svar · 13,4k läst
End
End: [citat] Ja det var riktigt bra idé! Det här med laddare till konstantströmuttaget köper jag, särskilt när den får vara kvar i systainern ovanpå dammsugaren :)
21 svar · 3,2k läst
·
V
vandame: uppdatering: Skruvade isär batterierna och en av battericellerna i bägge batterierna var död så fram med lödkolven så nu har jag ett helt batteri. Så nu återstår bara att se om batteriet håller vid belastning lr om skruvdragaren dödar detta batteri också.
14 svar · 4,6k läst
Masses
Masses: Har ett problem som jag behöver lite inspiration till... Har gjort mig ett litet formatbord till släden på justersågen sågen. Detta för att spara plats då jag inte har behov av stor bordet särskilt ofta. Nu skulle jag behöva ett vettigt anhåll. Funderar på ett INCRA anhåll som på ett eller annat viss sätts fast i T spåret. Logosol har ngn anordning på sin formatsåg som sitter på
0 svar · 1,9k läst
·
Pingler
Pingler: Hej igen alla forumvänner. Jag bekänner härmed att mitt habegär fick mig att beställa en..... (Firman har gått bra ett tag) Ska ha den till att reklamera alla mina fantastiska fasta vinkelhakar som inte är i avsedd vinkel. Skämt åsido. Har kommit över en italiensk gersåg med en ziljon tänder i klingan. Den väger nog 25 kg och har ingen teleskop förstås. Men med den rätt justerad
11 svar · 2,2k läst
R
RickeP: Pratade med bosch och de sa att den ska släppas i skandinavien den första september. Och kommer heta GCM 12 GDL
4 svar · 6,2k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Ämnen sammanfogade/mod.
17 svar · 3,7k läst
Daniel_N
Daniel_N: Tråden verkar klar för stängning här. Är du av en annan uppfattning? Skicka ett PM till mig. /Mod
35 svar · 21,6k läst
·
H
Hårdrockarn: Ja B&D är inget favoritmärke. Däremot farsans gamla b&d maskiner som är ca 30år gamla dom fungerar fortfarande. Men tekniken har ju ändå gått framåt i form av filter & grejer. Men ska man använda en maskin mycket så fungerar då inte dom nyare Black and decker maskinerna så bra. Men festools maskiner är för dyra för min plånbok & då jag desutom är känslig emot dåliga miljöer
33 svar · 23,4k läst
Masses
Masses: stämmer bra Pär... Har tillverkat mig ett litet formatbord till släden. Nästa problem blir så att ordna ett kapanhåll. Funderar på ett Incra av ngt slag. Dessvärre så är det ytterväggar på bägge sidor. Dock vrider jag sågen 90 grader när jag ska såga längre stycken
48 svar · 9,7k läst
·
J
jerk: Är detta något som måste justeras om man alltid använder skena. Jag har den äldre TS55 och den sågar sönder listen om jag sågar 45 grader. Kan man ställa in så att den möter listen på samma ställe oavsett lutning då.
38 svar · 8,7k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Ja det blev faktiskt ett större lyft än väntat. Har allid haft problem med att komma ihåg vilket håll som höjer, det blir mycket lättare nu uppifrån. Bara att hoppas att skruven inte får för sig att lossna. --- Mats ---
66 svar · 17,8k läst
L
lillePer: Hej, Går det att bygga om den vanliga Flex giraffslipen till diamantslip? Skall slipa av puts från betongplatta och såg att Flex hade en maskin just för detta ändamål men eftersom jag redan har den vanliga giraffslipen så tänkte jag att det kanske gick att bara byta it slipplattan...? Annars blir det till att hyra en... Tacksam för synpunkter...
0 svar · 2,8k läst
Blindnit
Blindnit: Jo Biltemas skruvar brukar va hyfsat prisvärda. Duger för inomhusbruk där det inte ställs några större krav i alla fall. Men visst går det dra hårdare med härdade dyrskruvar, men nog fel att jämföra så. Elmaskiner är dock ett kapitel för sig :( Köpte en vinkelslip där en gång och det var helt bortkastade pengar. Däremot har en värmepistol jag köpte där fungerat över
5 svar · 3,7k läst
mattiasp
mattiasp: Nej, det går inte med diamantskiva. Det skall vara ganska grovt sandpapper/smärgel med stödrondell i gummi. Men var beredd på att det dammar osannolikt mycket. Jag har gjort det inomhus en gång, men det är en rejält dålig idé. Egentligen var det bra att du tog upp saken, för nu fick jag äntligen ändan ur vagnen och beställde en collins coping foot:
8 svar · 8,6k läst
T
Taken: Aha, men hur fungerar det då? Maskinen jag tänkte på sprayar ju på vatten och suger sedan upp det direkt (förhoppningsvis med en massa smuts), men när jag kollade lite snabbt på ångtvätt så verkar de ju mest spraya på ångan. Vart tar då smutsen vägen?
2 svar · 7,1k läst
K
kirderf83: http://www.toolstop.co.uk/makita-d-21191-10-piece-sds-plus-drill-and-chisel-set-p11144 Riktigt bra väska, är ca 50 cm lång och det finns plats för väldigt många tigersåsblad, jag tog ur borren, som för övrigt var av betydligt bättre kvalitet än priset antyder och lade dom i ett 75mm avloppsrör med lock i båda ändarna.
9 svar · 2,8k läst
A
Atenza: Boschen alla dar i veckan. Du kommer ångra dej annars. Jag har GCM10SD hemma och bl a 718XPS på jobbet så jag har använt båda flitigt. Har även Makitas största på jobbet och även där skulle jag ta Boschen.
3 svar · 1,6k läst
6
62_an: [citat] Näe man jag kan iaf fortfarande se en massa ursäkter till den "stora" investeringen av hela 300kr! Jag slipper springa upp och ner och sträcka mig efter maskinen gång på gång när jag t.ex. sätter fast Nivellreglar. Man sätter en regelsträcka i taget, som i mitt fall är ca 7m lång. Och maskinen står i nåt sorts mellanläge där den får plats, men fortfarande för långt att
13 svar · 1,6k läst
Ludwig
Ludwig: Renoverade våra 17 fönster och en dörr 2008 och då körde vi med excenterslip ner till trärent i bågarna. Kittfalsarna och karmarna körde vi för hand med en egentillverkad skrapa gjord av slåtterbalksblad slipade på alla, eller nästan alla sidor. Detta blad ger lite olika vinklar och längder och överträffade köpeskrapan med råge. Lätt att slipa skrapan var det också. Vi lyfte ur
24 svar · 19,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.