F
fiskbuggaren: [citat] Jodå. Det är alltid lite spännande med tysk webbhandel. Man betalar in pengar direkt på något random tyskt bankkonto och hör sedan inte ett pip förrän det plötsligt (just idag faktiskt) ligger ett paket och väntar utanför dörren när man kommer hem.
23 svar · 5,1k läst
·
peterwesterlund
peterwesterlund: [citat] fmt250
7 svar · 1,0k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Det kan vara ngt av de andra motstånden som är dåliga iofs.
2 svar · 3,9k läst
·
messijah
messijah: [citat] Jag har själv samma tankar och har inte gjort detta än och det var några månader sedan du skrev ditt inlägg så du kanske är färdig. Men jag har iallafall tänkt borra hål och sedan fylla upp dem med lite sand/grus för att få skorna i rätt höjd. Sen får man nog helt enkelt se till att borra rakt uppifrån så bra det går för att få det rakt :) Edit: Såg på bilder här
13 svar · 10,0k läst
·
A
aslm: Samma problem med en gmf 1600 fräs jag beställde från Tyskland kanske lite enklare att packa iof. Ringde först Bosch support i Sverige, hittade nummer på nätet och konstaterade att det var garantiärende skaffade sedan en följesedel online och lämnade på posten, lagades sedan i Danmark tror jag. Försökte först lämna hos återförsäljare som de sa också skulle fungera men de två
6 svar · 1,7k läst
prototypen
prototypen: Jag har inga problem med Oerlikon Spezial, det jag svetsar håller ihop, även det jag repsvetsar som spruckit självmant. Däremot är slaggen ett problem, speciellt bottensträng i V fog, där måste man slipa ut slaggen, hacka går inte. Spezialen har fördelen mot 48.00 att jag kan köra med min transformatorsvets när likriktaren blir för bökig att ta med. Protte
11 svar · 4,3k läst
13th Marine
13th Marine: Där lurade jag mig själv, hade knappt avverkat någon betong, utan hade bara tagit bort golvlim och ytan på betongen, dammade lite mer när jag avverkade betong, men fortfarande hanterbara mängder. Blev en kakburk istället, tyvärr tog gaffatejpen slut så jag fick använda packtejp mot slutet, gick inte lika bra. Nu ska jag bara hitta min visp så jag kan blanda till lite husfix för att
22 svar · 4,0k läst
S
Skooda: Ibland finns saker väldigt nära :) köpte dessa av grannen [bild]
21 svar · 6,0k läst
·
H
heimlaga: [citat] Samma brickor som säljs för vertikalfräsar men hälften billigare. Då heter de passblickor och används för olika sorts finjustering i andra maskiner.
5 svar · 2,0k läst
-RB-
-RB-: Tack för svar. Jag får dubbelkolla min inmatning i Pentz excelark.
40 svar · 15,2k läst
·
nanowire
nanowire: Jo, det brukar jag med. Men det här funkar bättre då dessa har bra vinkelräta ytor att tvinga fast mot bänken med en sekundär tving eller bänkhake.
9 svar · 1,3k läst
erikssonandreas
erikssonandreas: Några framgångar?
17 svar · 15,7k läst
·
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: [citat] Bandslip är perfekt att ha, bra val! Jag slipar för övrigt min kniv till gräsklipparen på bandslipen.
33 svar · 4,7k läst
phl
phl: [citat] Min lösning på det problemet blev att limma en 1-2mm tjock gummimatta på insida av cyklonen där spånen slår i väggen. Tror inte det var någon egen idé utan något jag hittade i samband med att jag planerade cyklonbygget.
25 svar · 5,0k läst
·
L
LHelge: Är det en borstlös motor kan det också bero på att hall-givarna som används för att bestämma positionen på rotorn påverkas. Jag tycker också att mättning av kärnan låter som en trolig förklaring oavsett motortyp. Med en mättad kärna kommer motorlindningens impedans att minska kraftigt, i en skruvdragare av bättre kvalité kommer antagligen något överströmsskydd lösa ut. En av
16 svar · 8,2k läst
Karl_Pedal
Karl_Pedal: [citat] Prima! Nu har jag skaffat en cirkelsåg av oöm sort och kört igång. Har börjat med att lägga ett par 5 cm breda snitt i vardera ände av rummet så jag ser var bjälkarna går. Sen blir det att såga avlånga bitar mellan bjälkarna och så småningom våldföra mig de bitar som blir kvar på respektive bjälke. Bra ide det där med att höja upp bjälkarna några mm om det är
5 svar · 8,1k läst
A
Aeroabuser: Köpte ett bahco bälte för hemmabruk, men det hänger så fint inne i förrådet, helt oanvänt, Tycker fickorna på byxorna räcker till för skruv, vanliga bra att ha mejslar i benfickan, hammare eventuellt i bakfickan, ( krok på större dragarna) Och de flesta "måste ha just nu verktyg" i en lite större plano ryggsäck (missade måttstocken ,60cm vattpass,lilla mini-kobenet och diverse
91 svar · 47,2k läst
·
A
Aeroabuser: Vet faktiskt inte heller vad som räknas som en stark maskin idag ? i min träkåk tycker jag med lätta renoveringar att typ 60nm räcker långt, men drömmen vore völ typ 100nm och 1,3-1,4 kg maskin. Sen finns ju nu 130-140nm maskiner, men de väger ju som min gamla Milwaukee typ 2,5 kg
21 svar · 11,4k läst
·
Ö
Överstyvt: Tack för tipset, ska kolla upp det.
19 svar · 15,7k läst
·
Z
zombi: Hej. Kikar på denna snöslunga som är batteridriven.Har någon här erfarenhet av denna maskin? Mvh
0 svar · 1,1k läst
DennisCA
DennisCA: Jag ska fråga kemppi finland då, jag har frågat svenska kemppi (för jag föredrar svenska). Jag fick en manual av dom men dom hittade inget kretsschema. Med det och lite hjälp av folk som förstår sig torde man kunna byta komponenter, hoppas jag...
13 svar · 5,2k läst
richardtenggren
richardtenggren: [citat] Menade att man inte kan hyra dessa alltså.
5 svar · 4,0k läst
pär h
pär h: Finns fräsar för låskistor till handöverfräsen. Så djupet är inget problem.
14 svar · 4,8k läst
P-plats
P-plats: Övre halvan var svetsad på båda sidor...
4 svar · 3,7k läst
·
B
big mike: Beställde en Bosch GWS 13-125 CIEX från www.elektrowerkzeuge-bender.de och så köpte jag till en SDS clic mutter för att testa för den kostade bara 160kr extra. Men fick ett mail tillbaka om att den inte passar. På modellerna med broms(X) är det M14x1,5 gänga istället för standard M14x2,0 så det finns inga borstar som passar till dom. Så nu velar jag lite, lutar åt att jag beställer
14 svar · 8,9k läst
N
NymanM: Hej! Köpte mig en en AEG PS 216 L för 2000:- på Jula. Någon som har erfarenhet av denna maskin och vet om det är ett bra köp för måttlig hemanvändning? http://se.aeg-powertools.eu/produkter/sagar/ps-216-l/ Mvh Martin
0 svar · 3,0k läst
Ola C
Ola C: Bessey är väl knappt dyrare än de andra du listade? 600mm Axminster 488:-, Ehoma 477:-, Bessey 44€ http://www.crebes-werkzeuge.de/bessey-schraubzwingen/bessey-korpuszwingen-kr-krv-uk-bessey/korpuszwinge-kr60-2k-600-95.html Enda utläsliga skillnaden är att Axminster specar max klämkrakt till 400kg, Bessey 700kg, så Besseytvingarna är väl lite kraftigare.
8 svar · 3,8k läst
·
DennisCA
DennisCA: Kanske jag plockar den där maskinen för mig själv, kan säkert ha nytta av den, ser han sänkt till 25 euro nu. Finns också en annan smärgel där nu för 50 euro, 3-fas.
4 svar · 1,7k läst
·
H
hyggabus: Jag har borrskruvdragaren Makita DF330 , maskinen är bra i helhet men har en oväntad typfel, det är ett stort radial/vinkelglapp i chuckaxelns lagring. glappet spelar ingen roll då man drar skruv eller borrar med diametrar över typ 3mm, men små borrar känns inte bra. Glappet är så pass att jag först trodde det var fel på mitt exemplar, Makitas kundtjänst ville vifta bort påpekandet
5 svar · 2,3k läst
erikssonandreas
erikssonandreas: Blev till slut ett universalfett från biltema..
7 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.