4 713 läst ·
33 svar
5k läst
33 svar
Vilket nytt verktyg?
Sida 1 av 3
Jag håller på med ett lite större projekt hemma, för mig räknat.
För varje större projekt brukar jag skaffa ett nytt verktyg som jag kan ha nytta av, men jag har inte kommit på något som kan passa in och som jag redan inte har.
Därför får det bli ett nytt verktyg som jag kan ha nytta av i framtiden.
Det ända jag kommit på hitills är en tormek t7.
Nu fiskar jag efter andra förslag?
För varje större projekt brukar jag skaffa ett nytt verktyg som jag kan ha nytta av, men jag har inte kommit på något som kan passa in och som jag redan inte har.
Därför får det bli ett nytt verktyg som jag kan ha nytta av i framtiden.
Det ända jag kommit på hitills är en tormek t7.
Nu fiskar jag efter andra förslag?
Projektet är en vägg. Bort med befintlig vägg och dit med ny samt altandörr och fönster.
Blev lite mera då det visade sig att carportens tak/altanen även satt fast i den.
Även massa el går i väggen, så även ny el.
Jag har följande:
bordsåg
cirkelsåg
tigersåg
sticksåg
kap/gersåg
planslip
excenterslip
handöverfräs
och alla andra vanliga verktyg.
En sak som jag funderat på är ett fräsbord till handöverfräsen, men de kanske är för dyra.
Blev lite mera då det visade sig att carportens tak/altanen även satt fast i den.
Även massa el går i väggen, så även ny el.
Jag har följande:
bordsåg
cirkelsåg
tigersåg
sticksåg
kap/gersåg
planslip
excenterslip
handöverfräs
och alla andra vanliga verktyg.
En sak som jag funderat på är ett fräsbord till handöverfräsen, men de kanske är för dyra.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Om du inte har en sänksåg tycker jag du ska shoppa en Festool omgående. Min absoluta favorit! Men då har jag ju redan en bra bordssåg och en kap-/gersåg vilka jag säkert skulle sakna lika mycket om jag inte hade dem. Grejen med sänksågen är att jag tidigare inte fattat hur bra den är 
En multimaster kan kanske komma till användning i projektet?
Har fortfarande inte sett anledning till att lägga 1500 extra för steget mellan GLL 3-50 och GLL 3-80 som många tipsar om.
Jag la mellanskillnaden på lasermottagaren och kittet fungerar bra på de avstånd en vanlig villaägare rör sig på.
Men för att bygga en vägg vet jag inte om en krysslaser är så användbar. Först vid tapetseringen isf.
Jag la mellanskillnaden på lasermottagaren och kittet fungerar bra på de avstånd en vanlig villaägare rör sig på.
Men för att bygga en vägg vet jag inte om en krysslaser är så användbar. Först vid tapetseringen isf.
Redigerat: