Jag saknar det lilla extra anhållet som används vid klyvning av mindre ämnen men har lånat ett som kan användas som mall. Nån som har tips på nån firma som kan tillverka ett sånt för en rimlig kostnad i Göteborgsområdet?

Krypgrunden skrev:
Jag saknar det lilla extra anhållet som används vid klyvning av mindre ämnen men har lånat ett som kan användas som mall. Nån som har tips på nån firma som kan tillverka ett sånt för en rimlig kostnad i Göteborgsområdet?
En bild och eller en beskrivning av hur det ser ut samt vilket material det är gjort av skulle underlätta för dig tror jag.

vectrex skrev:
En bild och eller en beskrivning av hur det ser ut samt vilket material det är gjort av skulle underlätta för dig tror jag.
Såklart, det är en 185mm lång aluminiumvinkel med ett fräst spår för skruven. Det går såklart att skaffa vilken rät aluminiumbit som helst och skruva dit, kruxet är att få till det frästa spåret på ett bra sätt.

Bordscirkelsåg med mittpositionerat sågblad och anhåll. Avstängd och ofarlig. Träbearbetningsverktyg i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krypgrunden skrev:
Såklart, det är en 185mm lång aluminiumvinkel med ett fräst spår för skruven. Det går såklart att skaffa vilken rät aluminiumbit som helst och skruva dit, kruxet är att få till det frästa spåret på ett bra sätt.

[bild]
Testa att höra med Råda plåt. De tillverkade toppskivorna i stål åt mig när jag byggde eget bord till min bordssåg, det kostade 500 kr vilket var deras minimidebitering dock. Kanske lite dyrt för den enkla prylen?
De har definitivt utrustning för att klara av det dock.

Anpassade ståltoppskivor på ett hemmabyggt bord för en bordssåg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Överstyvt
  • Laddar…
Tack för tipset, ska kolla upp det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.