Håller på att byta bromsvajer på min släpkärra och funderar lite över hur dessa plåthalvor är fästa i bromsskölden.
Då mina gamla i princip är bortrostade så verkar den övre i alla fall sitta fastsvetsad i bromsskölden.
Ska det vara så eller ska dom bara sitta lösa?
Om man nu ska svetsa fast den övre ska man då även nästa ihop dom båda plåthalvorna när man ändå är igång?
Tacksam för svar...
Då mina gamla i princip är bortrostade så verkar den övre i alla fall sitta fastsvetsad i bromsskölden.
Ska det vara så eller ska dom bara sitta lösa?
Om man nu ska svetsa fast den övre ska man då även nästa ihop dom båda plåthalvorna när man ändå är igång?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar...
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Dom ska bara vikas ut 90 grader sen är dom lösa hylsan på bromswiren håller ju ihop dom
Bör vara lösa. Man viker in den breda delen i bromsskölden, håller dom ihop som en pil, viker ihop dom så finns det klackar dom spåren i den breda delen ska vara i. Trä sen in vajern mellan plattorna som sen låser plattorna med stoppet på höljet.
Så då sitter plåthalvorna inte fast på något sätt i bromsskölden?
Att dom hålls ihop i varandra är jag med på och bromsvajer kommer ju hålla hela paketet på plats mot bromsskölden.
På min kärra sitter dock det som är kvar av den övre halvan fast i bromsskölden med vad som ser ut som en svets och jag har försökt bända loss den men utan resultat.
Får ta vinkelslip en i morgon och se om jag får loss dom utan att skada bromsskölden.
Att dom hålls ihop i varandra är jag med på och bromsvajer kommer ju hålla hela paketet på plats mot bromsskölden.
På min kärra sitter dock det som är kvar av den övre halvan fast i bromsskölden med vad som ser ut som en svets och jag har försökt bända loss den men utan resultat.
Får ta vinkelslip en i morgon och se om jag får loss dom utan att skada bromsskölden.
Klicka här för att svara