Fördelen med dom lägre effekterna på Ø125mm (7-125 är den minsta?) är att dom är mindre (smalare), har jag för mig. Bosch har ett dammskydd som passar deras små vinkelslipar men jag har aldrig lyckats köpa det.

Varvtalsreglering har jag inte använt mycket förutom när jag kapade kanalplast och det brändes på för högt varv (antar att det hade gått att köra lite fint på full fart också, men jag saknade det handlaget). Tänker mig dock att det skulle kunna vara ett sätt att få mindre dammkaskader (kastlängd) vid slipning av t.ex. betong med diamantskiva och en dammskyddskåpa funkar kanske effektivare också.

Var och köpte vinkelslipen på netonnet och sedan en slipskiva på hornbach (de har samma som Jula till ett liknande pris, de tog också bara 10kr mer för vinkelslipen än netonnet), passade på vägen hem att svänga in om en vän som bygger för fullt, visar sig att han hade 12-125 med kickbackskydd som han gärna lånade ut.

Så nu ska jag bara dricka upp kaffet sedan ska vi avliva ett micro-lock =)

Annars funkar det nog att bila bort ryggen och sen gjuta igen, men det är en annan historia.

Funkar bättre än förväntat, snudd på inget damm alls :D

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Där lurade jag mig själv, hade knappt avverkat någon betong, utan hade bara tagit bort golvlim och ytan på betongen, dammade lite mer när jag avverkade betong, men fortfarande hanterbara mängder.

Blev en kakburk istället, tyvärr tog gaffatejpen slut så jag fick använda packtejp mot slutet, gick inte lika bra.

Nu ska jag bara hitta min visp så jag kan blanda till lite husfix för att jämna till en svacka också.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.