Jag hade liknande problem när jag fick hem min. Ställde jag in den efter Snodgrass tips och drog runt den så såg jag på styrningarna att bladet knickte till varje varv. Jag har obalans i mitt övre hjul detta skulle man lätt kunna se om man manipulerade brytarna och körde sågen med öppna luckor då skulle man nog även kunna ta ett fint sandpapper och försiktigt och med tungan i rätt mun "svarva" av ojämnheten. Nu är detta inget jag rekommenderar efter som det är farligt!! Jag har absolut inte gjort så:rolleyes: Bifogar en bild som visar ett snitt innan Snodgrass och justering och ett efter, du får själv gissa vilket som är före och efter.
P9300142.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men som Ola skriver dina snitt ser ut som det hoppar runt lite hur som helst om du kollar mot mitt som verkar mer konsekvent dåligt.Kolla så att övre hjulet sitter fast som det skall och att lagret är bra.

Fjäska du lite mer med kinesen så ska du se att snitten inte blir så risiga:)

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
Tack för stöd!
Har haft en förkyld 1,5 åring som har behövt allt underhåll så det har inte funnits tid för kinesen. Men i kväll så Mr cheng få sig en omgång, skulle säga att det är bilden som är missvisande är sumetrisk öjämnhet.

Vi ska se hur vi ska åtgärda dettafå börja med att identifiera vilket hjul som spökar ikväll.

Ingen som har något smart att säga om en orkeslös induktionsmotor 220v?

Kan knappt såga på den högre utväxlingen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.