Övrigt Off Topic
Mats BV Ericsson: Vi har ärvt en lika panna. Järnet ligger som en hinna på aluminiumpannan. Suveränt! Jag har inte funnit varför den försvunnit.
Ropa: Vi tar stensäkringen i ett nytt inlägg då det blev lite långt. Numera ska alla stenar sättas med jordspjut och dubb, inga gjutningar tillåts (i alla fall här, kan säkert skilja). Då borrar man genom sockeln och jordspjuten (ca en meter långa) drivs ner i marken. Med borrmall borras hål i sockel och sten. Dubb sätts i sockeln och stenen träs på. Dubb och spjut är gjorda i rostfritt
jonaserik: Infästningen av ellement på en TM ser i stort sätt lika ut, lite som standard. Men dom kan skilja på längden en del. Bara riva ut det som är traigt. Kolla in fabrikat/modell på TM och söka ellement, då kommer det upp många som säljer. I bland framkommer det i text att det eller det passar till just din TM. T.o.m att det går att söka på texten som instansat på yttre delen.
HCX: [citat] Ja, det är bara byggledaren som var fast anställd, företaget har beställt material och sedan anlitar de under entreprenörer som snickaren och plåtslagaren. Tydligen gjorde inte byggledaren sitt jobb. För min del skulle det vara intressant att få del ar avtalet mellan byggföretagent och underleverantörerna. Vad sker om den anger ca: 3 veckor och den blir 8 veckor eller om den
Karl webmaster Johansson: Nu är det knappt 3 1/2 timma kvar till finalen av MUSIKHJÄLPEN 2025 i Karlstad. Tycker att den varit klart trevlig med årets programledare och årets artister. Finalen ikväll lär väl bli med Sven-Ingvars skulle jag gissa på. Det negativa i år var väl vädret. Solen skiner alltid i Karlstad kan man ju glömma eftersom det i princip har regnat konstant måndag kväll fram till i kväll
elpaco: [citat] L är borttappade och hopplöst inaktuella. Det är dessutom ständigt motsägelser mellan deras politik och namn.
Abies koreana: Om han är så sjuk som du beskriver är det märkligt att uppbära aktivitetsstöd eftersom han ändå inte kan arbeta eller sysselsätta sig med något och Försäkringskassan tycker han är för frisk 😮 Då ramlar man mellan stolarna och då är socialtjänsten den enda som kan och bör hjälpa. Har ni räknat ut mellanskillnaden mellan inkomst och socialbidragsnorm för ensamstående ? Den
Bjober: [citat] Absolut är det så. Jag får till och från höra att batterierna har blivit sämre, bilarna har blivit sämre, användargränssnittet med sina varningar har blivit sämre. Men jag håller inte med. Vi har blivit bortskämda med att kunna använda systemen på ett sätt som vi inte gjorde förr. Utan de styr och övervakningssystem vi har på batteriet hade det inte funkat så bra som
Marlen Eskilsson: Vi har börjat få anmälningar på inlägg tidigare i tråden. Eftersom den ändå är off topic/politik så stänger jag den. /Moderator
AndersS: Läs denna tråden där diskuteras det redan...
TorpAnders: Jo det är sant och det med råge! Säkkijärven polkka spelades utan uppehåll under flera dygn, hela 1500 gånger, och räddade på så sätt åtskilliga finländare från döden eller alvarliga skador hösten 1941. Tyskarna hade minerat Viborg med "radiostyrda" minor vilka helt stördes ut av denna finska klassiker. Imponerande och ett riktigt finger åt ryssen👍
Sinclair: Oj så dum jag är. Jag har nu skruvat loss båda skruvarna och då kunde ju lådan dras loss från de två skenorna. Då visade det sig att ett föremål låg inne på skåpets bakre bottenyta och hindrat lådan att stångas helt. Tack!
Storsockret: Kanske lättare att bara köpa en ny genomskinlig då, för att slippa besväret. Om dessa är rätt så är det inte så blodigt: https://www.hornbach.se/p/mellanstrombrytare-gelia-1-pol-transparent-ojordad/5736119/ Eller hela sladden https://www.hornbach.se/p/sladdstall-med-strombrytare-2-m-transparent/5074044/ Edit* oops var för snabb, inte så kul lagerstatus. Sorry :) Hos biltema får du
AndersMalmgren: [citat] Tänkte på det klassiska flashback inlägget
Bo arnold: Är väl bara bensinmotorerna Tsi som har kedja dessa har ju dåligt rykte för att inte hålla ändrades till rem på Golf 7
Incinerator: [citat] Stort tack! Det är äldre HP EliteBook´s som givetvis är begagnade när jag köpte dem, dels 2540p och 2560p men även några 8440p både i5 och i7. Före detta företags och universitets datorer. Mobilen som ska "flashas" är en helt ny kines.
BirgitS: Om du har någon sorts fläkt så går det så fort att frosta av att det inne i frysens väggar inte blir mer än 0-gradigt och därmed går det på någon timme att få frysen kall igen. Det plus lite isolering omkring frysens innehåll gör att det går utmärkt att frosta av när det är 10 plusgrader ute.
OCDennis: [citat] Den bedövande tystnaden ger mig kalla kårar.. Jag är 99% säker på att det handlar om ett tragiskt ”utökat själ_mo_d.. Vila i frid lilla nagelfager 😢
z_bumbi: Kolla på gps-klockor för barn. Om personen tillåter så kan du t o m få.koll på var den är.
Smed242: Jag är det. Jobbar i storstan och där har det varit sjuttioelva livräddare på ett larm, vilket är fantastiskt men jag känner mig lite överflödig. Särskilt när ambulans eller brandkår är på plats på typ 3 minuter. Jag bor dock på vischan 6 mil från stan, och det är huvudanledningen till att jag är SMS-livräddare. Här kan det ta 15 minuter innan räddningstjänsten kommer, om de
useless: [citat] Det står i alkohollagens 2 kap 1 §: En apparat som uppenbarligen är ägnad för tillverkning av sprit (destillationsapparat) och del till en sådan apparat får endast tillverkas för, överlåtas till eller innehas av den som har rätt att tillverka sprit. Är den uppenbarligen ägnad att destillera vatten till strykjärnet är den tillåten.
pacman42: [citat] Är däcken bra förvarade så har det nog bättre egenskaper än däck som varit förvarade i ett varmt förråd på tomten i tre år.
nybyggarn3: [citat] Korkat är att tro att anställda är enda vägen till framgång. Finns många bra exempel på det. Själv har jag två kompanjoner i en liten verksamhet med några bolag. Vi omsätter nu ungefär 1.6M i månaden totalt fördelat på en konsultlåda där vi knegar själva och ett produltbolag där vi säljer ett fåtal egenutvecklade produkter med god marginal. Inga anställda men en
fribygg: [citat] Det är väl tidigast efter 20års medlemskap man kan göra sånna avsteg från forumreglerna som AndersS tydligen tillät sig?
Intet: Om det inte är för fastbränt så spolar hag med varmvatten samtidigt som jag rör runt med diskborsten. Det räcker nästan jämt. I värsta fall får den stå och dra med varmvatten och lite diskmedel.
Sthlm_: Själv är jag team Issit. Husdrömmar har blivit trist med alldeles för tråkiga projekt + att ingen blir klar i tid så i bästa fall får man se ett färdigt rum.
Magnus E K: Bara vägra köp biljett om inte stationen har en livs levande fysisk utroperska.