Övrigt Off Topic
pmd: [citat] Det är förvisso sant, men om man följer webbstandarder så ska det mycket till för att en webbapp inte fungerar på vilken webbläsare som helst (som också ska följa standarder, förstås). Jag trodde att sådana här problem mer eller mindre hade tagit slut sen Microsoft inte längre härjade på nätet med Internet Explorer. Att webbservrar var tvungna att stödja IE explicit var
Bitterhetsakademin: Då Gaaaahhhhh-tråden inte längre är aktiv kan vi skriva av oss våra frustrationer här i stället. Hade haft den här klockan liggande ett par år och bytte batteri i den men sedan hoppade bandstiftet ut så den föll i golvet. Blev rätt förvånad då de flesta indexmarkeringarna på urtavlan lossnade, typisk Ur&Pen kvalitet.
yonna: [citat] Jag har bara ett vanligt se-konto med företagsnamnet. (Liten enskild firma.)
galento: Ja finns nog en del exempel på onödiga förpackningar. Det var också väldigt tyst om miljön när t.ex OS utspelade sej med tanke på säkert tusentals resor med fossildrivna färdmedel
MagHam: [citat] Svärmtelefonen är en frivillig-organisation som Biodlarna (SBR) organiserat och den har egentligen ingen skyldighet att hjälpa till. Man ska ha i åtanke att många hobbybiodlare (som denna organisation organiserar) är äldre och man kanske inte ska förvänta sig atlet-insatser om svärmar sitter i höga träd eller etablerat sig i skorstenar på höga hustak. Sen har ju bin en
anders07: [bild] Sticker kanterna upp tar man fram vinkelkapen och stenslipskivorna Bara... 😅
Marlen Eskilsson: Jag stänger den här tråden för moderering. /Moderator
heimlaga: [citat] Jag är släkt med han som är VD för muminbolaget och jak kan bara säga att de drar in hutlösa pengar på att sälja licenser för muminbilder på allt möjligt.
4774: Då den vanliga " beklaga sig" tråden är under utredning (Toppen) så har jag ändå ett skriande behov av att få beklaga mig. Så Fy bubblan vad jag hatar att ligga på iva igen 🤬. Fritt fram för alla att skriva om egna Fy bubblan skeenden i livet. Obs! Utan politik, semetik osv.
BirgitS: [citat] Jag misstänkte det men föredrog att ta ett för lågt belopp för att ingen skulle påstå att det var för mycket.
MagHam: Alltför frekventa byten är kontraproduktivt. Tyvärr finns det företag/organisationer som lever kvar i en förlegad policy vad gäller byten.
Alfredo: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/finns-det-en-fackmannamassig-hojd-pa-ett-spegelskap.571080/#post-6563776
ajn82: Denna tråden har ju blivit högaktuell igen, vilket märks inte minst på att DN lyfte frågeställningen idag https://www.dn.se/ekonomi/far-man-ut-sin-lon-om-det-blir-krig-i-sverige-stefan-ingves-svarar/ Några väl välda citat [citat] [citat]
xxargs: Att tänka på är att många husmorstips är maskinöversatta och man använder 'vinäger' när man egentligen avser ren ättika och ättiksprit (dvs. den rena formen av ättiksyra) - vi i Sverige har en skarp distinktion mellan dessa (precis som skillnaden mellan såpa och tvål) men utomlands och engesktalande så är ättika = vinegar Somliga tips säger tom. att man skall använda
Derbyboy: Tror jag sågar upp en vak. Hivar i P-ring och kätting. Fäster bojen. Ska ju vara minst 2 x djupet med kätting mellan ring och boj. Sen säkrar jag upp ändan på kättingen (vid bojen) med en blå presseningsrep (den blåa som flyter) 30 meter. Även om isen hakar i bojen eller bojen fryser fast och dras iväg med isen så kan jag fiska upp ändan med den blåa presseningsrepet i vår. Den
polaris78: Frågan är lite svår bitvis för om dom bedömmer att du är fullt arbetsför så kan du jobba och då ska det väl vara ok med dom flesta arbeten.. och praktiker osv osv men gnäller man för mycket och kan inte det och kan inte det så finns risken att man placeras under nån av arbetsförmedlingens andra koder där vissa koder tror det är kod 14 som man automatisk avanmäls från A kassa
fribygg: Är det inte bra att vi har fri prissättning och själva kan välja om och var vi eventuellt vill handla?
imported_Benno: Som några varit inne på kvittar det om man vallar eller inte vid vanlig sportlovsåkning med familjen där hundradelar inte är avgörande. Jag är jätteduktig på att åka, tror jag. ;)
lbgu: Undrens tid är inte förbi. För ett tag sen hördes ett himla oljud utifrån. Tog ett tag innan jag fattade att det måste vara en plogbil med plogen ordentligt nere. Har inte hört det ljudet på ca. 20 år så det var en smärre sensation, hade inte ens kommit så mycket snö att de ens borde åka ut då de har någon gräns på ett antal centimeter, men det kan ju kommit mer längs på andra
Bjober: [citat] Det tycker jag inte.Man resonerar med en AI som inte upplevt gravitation, kyla, mörker eller motvind. Det syns på både frågeställningar och svar i forumet redan.
Workingclasshero: Hej Kolla med BRITAX då de har en ersättningskampanj för någon speciell modell där man mailar in en bild på serienumret så får man en ny. Respektera att jag inte vet mer då det var min son som berättade det om sin BRITAX. /Workingclasshero
Limpan4all: Med dubbdäck så går det inte att höra alls. Det krävs sommardäck och en plan och slät väg. En FFT app till mobilen underlättar. Det gäller att hitta ett ljud som frekvensmässigt är kopplat till motorvarvtalet och inte med hjul, drivknutar, reduktionsväxeln eller annat. Ljudet är exakt samma vid höger/vänstersväng och helt identiskt vid rullning/acceleration/retardation samt upp
AndersS: För mig som person tror jag att "teknisk livslängd" kan påverkas och även här "friherre". Följa med i teknisk utveckling men väljer det jag tycker är roligt och intressant Följa med i samhällsutveckling för att kunna hantera den förändring som sker i samhället Se möjligheter och inte älta problem, försöker tänka "hur gör jag nu på bästa sätt" Fokuserar på det jag kan
AlfaHannes: [citat] Nej det får bli elbil nästa gång, men hybriden har varit perfekt för oss som har två mil till jobbet och 1 mil till det mesta annat vi behöver köra till.. Tankar väl typ 4 ggr om året. Förutom det är ju Passat en väldigt trevlig bil, så på så sätt hade jag gärna haft en till. Men just det där med den väldigt komplexa drivlinan känns inte optimalt när bilen blir till
Zodde: Verisure dyker 15% idag på en ok rapport. Tror massa stoplossar triggar en stor utförsäljning. Samtidigt finns inte naturliga köpare då alla stora redan tecknat i IPOn (som var på €13.25) Kurs nu 10.70 Analytiker har köpråd över hela linjen 17-20 e riktkurserna… Möjligt shakeouten fortsätter några dagar men detta bör vara en mycket god ingång. Tänk att få komma in 20%
rakt09: [citat] vad bra att det verkar röra på sig:) det finns också sas externa lösningar.