261 läst ·
2 svar
261 läst
2 svar
Arbetstidsförkortning för eller mot?
Godafton kära forumkamrater!
Debatten kring arbetstidsförkortning ökar i styrka.
Vad tycker ni om önskningar och motargument?
Ska det bli en lagstadgad arbetstidsförkortning, via kollektivavtal eller borde vi kanske utöka arbetstiden som i Sydkorea?
Vad hindrar att vi kunde sluta egna avtal med arbetsgivaren på så många timmar vi önskar jobba och får lön efter det?
Vad tycker ni?
/ Björkskär
Debatten kring arbetstidsförkortning ökar i styrka.
Vad tycker ni om önskningar och motargument?
Ska det bli en lagstadgad arbetstidsförkortning, via kollektivavtal eller borde vi kanske utöka arbetstiden som i Sydkorea?
Vad hindrar att vi kunde sluta egna avtal med arbetsgivaren på så många timmar vi önskar jobba och får lön efter det?
Vad tycker ni?
/ Björkskär
Jag tror arbetstidsförkortning i slutänden leder till något bra.
Där jag jobbar har vi förkortat veckan med 15 minuter, arbetstiden är 8-16:27
Vi blir mer och mer effektiva med moderna verktyg och vi kan utföra samma arbete på kortare tid.
Där jag jobbar har vi förkortat veckan med 15 minuter, arbetstiden är 8-16:27
Vi blir mer och mer effektiva med moderna verktyg och vi kan utföra samma arbete på kortare tid.
Saker förändras över tid.
Själv har jag gått i småskola på lördagsförmiddagar, innan det togs bort.
Förr arbetade man 6-dagarsvecka.
Söndagar fick man bara arbeta på av "nöd och tvång".
Butikers öppettider har påverkat arbetstiden för många.
Osv...
Har inga synpunkter utan det får de generationer som påverkas tycka till om.
Själv har jag gått i småskola på lördagsförmiddagar, innan det togs bort.
Förr arbetade man 6-dagarsvecka.
Söndagar fick man bara arbeta på av "nöd och tvång".
Butikers öppettider har påverkat arbetstiden för många.
Osv...
Har inga synpunkter utan det får de generationer som påverkas tycka till om.
Klicka här för att svara