I Inge01 skrev:
Jag ska prova detta men jag har väääääldigt svårt att tro att resultatet skulle bli annorlunda pga en tallrik. Men tack för tipset.
Hallå. Jag brände nyss en hel påse popcorn och kände på golvet att det va väldigt varmt. När jag nu läste detta så insåg jag att det är klart det är därför!! Också alltid tänkt att det är för att den inte roterar (vilket ju inte är logiskt eftersom det roterar inne i mikron istället) så att golvet blir varmt och därför bränner påsen makes so much sense! SÅ, testade med tallrik och det funkade hur bra som helst, och på max effekt! 😄 Mitt liv har nu blivit så mycket bättre!! 😜

• Gilla
  • Wow
Jorel03 och 1 till
  • Laddar…
F Froiden skrev:
Hallå. Jag brände nyss en hel påse popcorn och kände på golvet att det va väldigt varmt. När jag nu läste detta så insåg jag att det är klart det är därför!! Också alltid tänkt att det är för att den inte roterar (vilket ju inte är logiskt eftersom det roterar inne i mikron istället) så att golvet blir varmt och därför bränner påsen makes so much sense! SÅ, testade med tallrik och det funkade hur bra som helst, och på max effekt! 😄 Mitt liv har nu blivit så mycket bättre!! 😜
Precis som du skriver så har bättre microvågsugnar ingen roterande tallrik, de har istället en roterande deflektor. Snurrande tallrik kom tillverkarna med för att det var billigare att tillverka. Men har ju många nackdelar, man får ju inte alls lika stor effektiv yta i en sådan micro. Jag har faktiskt aldrig haft en micro med snurrande tallrik. Och upplever att alla micros jag haft värmer mera jämnt än de med tallrik som jag provat på t.ex. jobbet...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.