Övrigt Off Topic
Alexn72: Det räcker med att titta på vad som slängs på åvc så i ser man snabbt att man kan bygga hus efter hus med det som slängs.
Mathias Andersson Finland: Helt i sten Ca. 1,5m hög. Har ingen skild rökkanal ut men har ett öoch i sten ovanpå bild på hur det ser ut inuti.
cpalm: [citat] Intressant jämförelse, men ja lite så även om Byggmax inte direkt upplevs som någon "handelsplats".
Satsuki: För det första, PCI är inte en operation, man är vaken (kan få lite lugnande) när läkaren för in en tunn ledare (metalltråd) via handleden (oftast), och letar sig upp i hjärtat. Allt göra i genomlysning (röntgen) för att man ska veta att man är på rätt plats. När man är på plats sätts ett litet metallnät i kärlet för att hålla det öppet. Efteråt behöver man
AndersS: Och det viktiga vid byte av operatör är täckning där man mestadels använder mobilen eller har "måste" krav på det.
cpalm: [citat] Är inte riktigt med på vad du menar med "andra sidan"?
Nissens: Gammal tråd men svarar ändå… Ta hand om katten, ta av ev halsband etc och lämna in katten till någon organisation som tar hand om herrelösa katter. Då får kattägaren lära sig en läxa, och katten blir väl omhändertagen. 😊
AndersMalmgren: [citat] Haha du lackar på att företagen inte vill anställa men i andra andetaget vill du ha ännu mer LAS. Hjärndött.
NorranNorre: [citat] Fick tag i en stor mängd blåa tunnor. Byggde en 5x10m i tryckat virke. Insett genom åren som gått att dra över saker på pråm är mer tidskrävande och besvärligt än ta det direkt i båten. Rekommenderar att ha ett motorfäste på pråmen mer än att bogsera den. Löste eroderingen av strandkanten med att köpa ett helt lastbilslass med 100mm sprängsten och fyllde ut. Lastade
Mikael_L: Nej, allemansrätten ger aldrig rätt till bilkörning. Det är det faktum att det är en bilväg där, som ger en (möjligtvis) rätt att köra där. edit: Oj, det hade jag och flera andra redan svarat på ... ;)
Kalmarkille: [citat] Det gäller Karlskrona och Elleskär Brygga.
Marlen Eskilsson: Stänger tråden med hänvisning till våra diskussionsregler. https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/ (Råkade skriva det här meddelandet i fel tråd tidigare idag.) /Moderator
Unikt namn: Gissningsvis står det en handfull arga gäster i repan och skriker på receptionisten varje gång larmet går av misstag. Så de som arbetar där lär sig ett osunt beteende för att inte "störa" gästernas vila.
SågspånPappspikEternit: [citat] Härligt att höra, det låter som en bra investering som kan ge mycket glädje! Och tack för att du håller oss uppdaterade!
Unikt namn: Just handeln med kontrakt tycks minska, men det finns ju många andra problem. Skrevs en rapport förra året som avhandlar ämnet. https://www.fastighetsagarna.se/aktuellt/rapporter/gfrs-rapporter/svart-hyresmarknad/ https://www.fastighetsagarna.se/globalassets/rapporter/gfrs-rapporter/svart-hyresmarknad-2024.pdf?bustCache=1756995120994
jawen: [citat] Bra poäng! Den symbolen förstår man är ett personligt riktat Tack 👍
RoTe: Fel 1 är ju omöjligt att svara på utan att se släpet, du får leta bättre eller lista ut hur du ska skarva på egen hand. Fel 2 låter som kabelbrott eller ärg där det fortfarande finns pyttelite kontakt nog för att visa på mätinstrument men när du belastar med en lampa så finns det inte nog kontakt för att bära strömmen.
Bitterhetsakademin: [citat] Man bryter bort glaset i en jämn , försiktig rörelse. Har själv bara skurit mindre bitar och det händer att det spricker, sist skar jag ett spegelglas som skulle vara sexkantigt och vid sista skäret sprack det så har du dyrare glas är det bättre att låta glasmästaren göra jobbet. Viktigt är att glaset ligger plant på ett slätt underlag när du bryter bort den del som skall
cpalm: [citat] Olika koder beter sig olika, men generellt om du raderar en kod så är den borta och felsituationen måste uppstå igen för att koden skall komma tillbaka. En del fel återkommer direkt, många kräver att du kör en stund innan de återkommer, en del är nästan omöjliga att få tillbaka för att felet bara uppstår under väldigt udda omständigheter, och är felet borta återkommer
LaT: [citat] Nej, plastpåseskatten var för att lösa ett verkligt problem i stora delar av Europa. Alltså att minska mängden engångsplast som lätt hamnar i naturen. Nu kanske plastpåsar inte är det största problemet i Sverige utan här borde det tex införas en svidande skatt/pant/böter på snuspåsar som väl till stora delar är tillverkade av nåt icke nedbrytningsbart material (plast?),
Marlen Eskilsson: Tråden stängs: § 5.8 Diskutera politik Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av
Mikael_L: Ja precis. Ärligt talat är det den slags musik som är bäst på att få stämningen i topp på klubb, pub, party ... Jag har haft äran att 2-3 gånger höra piteå-bandet Molly Maguire live. https://bstorm.se/molly-maguire/ En fantastisk upplevelse då de har totalt fokus på publikens välmående, och spelar väldigt medryckande. Nu var det ju typ 25 år sedan sist, så jag har väl inte
blackarrow: Kalhyggen brukar ha stubbar. Vad ska du ha 2ha åker till och vad är åkern värd för dig? Köp en grävmaskin och gräv upp stubbarna själv. Fixa ev diken och dränering etc. Sälj sen grävmaskinen. Annars finns det häftiga maskiner. Denna fräser bort en stubbe på 30 sekunder. [bild] Den här maskinen imponerar [MEDIA=youtube]bK_mUFXwT24[/MEDIA] Andra bilden är en video med maskinen in
Isakare: [citat] Intessant, nån hälsodeklaration har man ju inte fyllt i fast man suttit ett halvt dygn i flygplan.
Alfredo: Jag skulle nog kapa stolpen i lämplig höjd och skruva fast en lämpligt rejäl bit regel ovanpå stolpen och vinschen ovanpå den. Om jag nu inte missförstår något.
pacman42: Det viktigaste man har som uppgift när man ringer en kundtjänst idag det är att ta sig förbi den första och andra nivån - så att man får prata med en människa som faktiskt (kanske) kan något.
Höghus: Ja, sköta vardagsekonomin via appar suger. Revolut kräver ny inloggning så fort man växlar mellan appar, Swedbank loggar ut även om man klickar runt, många har spärrat möjligheten att kopiera textfält. Avanza har faktiskt möjlighet att välja hur länge man kan vara inloggad, bra där! /Höghus