Inte direkt chockerande. Det här med vindkraft är en jättestor bluff där, likt Nordvolt, det går bara runt tack vare enorma subventioner från skattebetalarna.
Vet ni hur man återvinner bladen från vindkraftverk? Det gör man inte.
Vet ni hur man återvinner bladen från vindkraftverk? Det gör man inte.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 564 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 564 inlägg
För den som inte orkar läsa artikeln handlar detta alltså om bromsbelägg i hissarna som finns i vindkraftverkens torn. (Sett framför mig en stege att klättra på, men tydligen måste det finnas hiss där.)
Att nya bromsbelägg ibland innehåller asbest trots att det varit förbjudet i Sverige sen 1982 har jag hört talas om tidigare även om jag inte vet i hur hög utsträckning det stämmer. Det verkar som att det ibland är svårt att få tillräcklig prestanda med andra material. En praktisk konsekvens är att om du ofta kör din sportbil inomhus så kan det vara bra att ta det lite försiktigt med bromsandet.
Att nya bromsbelägg ibland innehåller asbest trots att det varit förbjudet i Sverige sen 1982 har jag hört talas om tidigare även om jag inte vet i hur hög utsträckning det stämmer. Det verkar som att det ibland är svårt att få tillräcklig prestanda med andra material. En praktisk konsekvens är att om du ofta kör din sportbil inomhus så kan det vara bra att ta det lite försiktigt med bromsandet.
Redigerat:
Klicka här för att svara