M
Mrmisco: Då här är det, nu har jag mätt upp allt. Kanal 1 (takspottarna) går emot LCMR-1000. Kanal 2 går emot en HDR-105 kanal B Kod2 och kanal 3 går emot Kanal B Kod3. Haha det spelar ingen roll hur många gånger jag byter ut min LCMR-1000 Jag ber om ursäkt för att jag snurrat till det men bekymret måste ligga i HDR-105. Ha en underbar kväll allihopa och tack för era insatser . //Martin
13 svar · 1,8k läst
É
ÉlPon: Okej! Här är fläkten nu... Kommer bli nytt kakel vart det bestämt idag med mycket merjobb vart det av det som började som en rengöring av filter... [bild]
9 svar · 35,9k läst
·
J
JPW: [citat] Det är sannolikt den smartaste lösningen av alla...
17 svar · 8,8k läst
·
Ö
Önskarsvar: Tack för snabba svar, jag skall kolla upp detta.
4 svar · 989 läst
L
Liteavvarje: [citat] Avstånd är en faktor från tyristorn sen klart hur långt
9 svar · 1,9k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: 400 V är klart bättre då de inte belastar nollan. Men då bör samtliga element bytas så att en blandning inte orsakar alltför stor snedbelastning av både faser och nolla. Att byta ett enstaka från 230 V till 400 V kan paradoxalt öka belastningen i både fas och nolla.
3 svar · 810 läst
Johan Van Kuyl
Johan Van Kuyl: [citat] Länk till sida där man köper endast armaturerna? Eller kan jag köpa vilken spot-armatur som helst med GU10-fäste?
24 svar · 9,0k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ja, den kanske är avfrostad just nu :) Nä, det är svårt att säga. Det kan finnas mycket annat som läcker, t.ex kompressorn. Det kan vara fukt någonstans som torkat ut medan du haft en urkopplad. Med lite instrument kan man möjligen felsöka lite på frysen och se om den går att rädda. Men då gäller att du har någon i bekantskapskretsen som kan födas med öl för det är ju inte
11 svar · 3,0k läst
E
elmont: Fiskögon ska bara användas om ledaren är solid, så trots priset (på någon krona) är Wagon helt klart att föredra.
17 svar · 21,2k läst
·
tommib
tommib: Tror faktiskt inte att ROT är applicerbart på en kolonistuga, man brukar inte äga dem utan bara ha ett arrendeavtal. Att säga hur lång tid det tar är hopplöst utan att se förutsättningarna. Det kan ta en dag, det kan ta flera beroende på hur jobbigt det är att gå fram med kabel. Jag förutsätter nu att du ska ha en helt utanpåliggande installation. Ett tips är att kolla med en
2 svar · 5,1k läst
A
Avemo: [citat] Äldre spisar har ofta 400V elementspänning. Då är det kopplat mellan faser så att en bortfallen fas innebär att ugnen och två plattor alternativt alla plattor men inte ugnen slutar fungera. Nästan alla nya spisar och även en del äldre har 230V elementspänning. Då är det kopplat precis så att ugnen går på en fas och de två andra faserna serverar två plattor vardera. Så
12 svar · 4,7k läst
mexitegel
mexitegel: Haha, låter som jag får öva lite mer då. Men tillfällena blir mer och mer sällsynta :)
11 svar · 2,9k läst
·
E
ericvv: Hade hört någon gång att det skulle fungera men var inte säker, tack för svar.
2 svar · 892 läst
I
inspectah44: Glömde som vanligt att skriva hur det gick. Mailade Thermotech och de upplyste mig, precis som någon redan påtalat att det är normalt med +/- 10% diff. Hade faktiskt ingen aning om det.
17 svar · 2,9k läst
·
E
elmont: Jag tror att du kan gissa om du tittar efter var jag bor ;)
8 svar · 2,0k läst
useless
useless: Ja, det finns ju dom som är ojordade men inte har den där 'slitsen' för jordpinnen. Rent formellt ska den användas till en armatur som varken är dubbelisolerad eller skyddsjordad och därmed bara får användas i en 'isolerad miljö', dvs där man normalt sett får ha ojordade uttag.
6 svar · 10,6k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ämnet är uttömt, jag stänger tråden.
144 svar · 13,5k läst
·
H
Husqvarna220Ac: Vi har samma fenomen på julstakarna, vänder man stickkontakten slocknar dem, men de brinner ändå dygnet runt, detta fenomen är inget att bry sig om, alt vända Sladdarna bakom köksfläkten, tror inte du har 2års garanti..
21 svar · 8,8k läst
GK100
GK100: Inkopplingsmässigt är det så men du ska ha någon dragavlastning för sladden mot elementet också så det blir fackmässigt.
2 svar · 6,0k läst
·
F
fredand44: Hej Japp de funkar fin fint, dock så lyser de lite svagare än än halogen rör tycker jag. Ångrar även att jag tog kallvita, lite obehagligt ljus. Mvh Fredrik
28 svar · 4,4k läst
·
M
Mkaveli: [citat] Den delen förstod jag bra, tack ska du ha! Men [citat] Är jag lite fundersam över. Går den inte redan in i 45°? Eller syftar du på själva lamp-sidan?
4 svar · 4,4k läst
·
tommib
tommib: Om det ska vara två uttag är det bättre att sätta en tvåfacks förhöjningsram och två envägsuttag eftersom du ändå måste sätta förhöjningsramen. Enda fallet jag skulle rekommendera Elkos uttag med delad tändning (för det är ett Elkouttag) är om du redan har en dosa. Två/trepolig dvärgbrytare skulle jag betrakta som ett krav (dvs jag skulle inte göra detta om det var en
15 svar · 6,8k läst
·
H
hempularen: Din placering är OK i förhållande till avståndsregler. Fast sedan får man själv göra en "sunt förnuft" utvärdering. Om platsen sitter så att det i normala fall kan bli vattenbegjutning så är den olämplig.
7 svar · 5,4k läst
P
Peter_K: Kör med uteslutande Hide a Lite hemma som passar i en vanlig apparatdosa.
3 svar · 8,0k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: ABB, Hager och Garo har 2xFK på sina dvärgbrytare [bild] [bild] [bild]
23 svar · 8,4k läst
·
1
111111: Håller nog med "tommib" central-teledosa blir liiite större än vad mitt behov är. Det jag vet för stunden är några högtalarkablar jag tänkt att dra (vilket skulle gå med tunnare slang) men för att vara garderad och minimera problemen för framtiden så är tanken att ha de lite grövre slangarna. Smart tanke med att montera slangen via ett ovalt hål..
3 svar · 2,1k läst
Ljus
Ljus: Vadsbos rattdimmers brukar hantera LED väl utan nolla inblandad. Däremot har Leif I Skåne rätt i att de flesta dimmerpuckar utan nolla beter sig förskräckligt:mad:
12 svar · 4,5k läst
·
G
Garanti: Klart och installerat riktningen går åt rätt håll tusen tack för alla bra svar ni är helt suveräna kan ju lägga upp nån bild på det hela men det är ju inte så intressant bara jag som är sjukt nöjd haha återigen stort tack
67 svar · 8,5k läst
·
H
Husqvarna220Ac: Oj vad overkill, för nåt som ”aldrig” händer...och ändå ingen garanti.
28 svar · 10,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.