Jag fick ett infall att kolla upp skåpet med huvudsäkringarna nu när vi är på landet. Skåpet sitter på en stolpe i tomtgränsen så man passerar den aldrig så att säga. Vi hade fått påhälsning 
Det beror på att skåpet är gammalt och har en glipa i dörren. Nu är det åtgärdat så bra det går.
Men en fråga - är detta skåp mitt ansvar eller kan jag be nätägaren byta till ett getingsäkert?
Jag noterade också att där luftledningen går in har kabelisoleringen släppt så att manteln blottas den sista centimetern, Är det något jag borde felanmäla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror på att skåpet är gammalt och har en glipa i dörren. Nu är det åtgärdat så bra det går.
Men en fråga - är detta skåp mitt ansvar eller kan jag be nätägaren byta till ett getingsäkert?
Jag noterade också att där luftledningen går in har kabelisoleringen släppt så att manteln blottas den sista centimetern, Är det något jag borde felanmäla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skåpet är normalt sett ditt. Nätägaren har ansvar för ledningen fram till huvudsäkringarna. Så det eventuella isolerings felet är nätägaren ansvar.
Skicka en bild till nätägaren.
Skicka en bild till nätägaren.
Klicka här för att svara