Ja, vad har nio för litteraturtips:). Är ute efter en bok där det på ett lättförståeligt sätt förklaras hur jag tyder ett elschema. Det ska exempelvis vara att kunna tyda ett elschema över en maskin. Det ska gärna vara en lättläst bok som en normalt trög/begåvad person kan förstå.

Fastän jag dagligen läser engelska så vill jag gärna ha en bok på svenska för detta. När det är för mycket fack-termer föredrar jag svenska.

• Gilla
hus520
  • Laddar…
Man använder lika mycket Svenska facktermer så dom åker du nog på oavsett. Sedan vi gick med i EU ska det finnas dokumentation även på Svenska när det gäller "saker" som tillhandahålls i Sverige, men tyvärr så fuskas det en del där.

ASEA kontaktorkompendium skulle passa dig bra tror jag. Och får du inte tag i det kanske du i nutid kan ladda ner någon kopplingshandbok. Den klassiska från Klöckner&Moeller finns under Eatons flagg nu så sök tex "Kopplingshandbok Eaton". Där kan du lära dig diverse grundläggande nyttigt som tillhör livets nödtorft kring detta.

• Gilla
Panor82
  • Laddar…
ASEA´s verkar inte vara så lätt att få tag på:). Har något ett att sälja är jag intresserad:p.

Har laddat ner en pdf från Eaton på över 600 sidor. Har någon fler förslag så posta gärna, Tack för förslagen hittills:)

tommib
Nu blev jag intresserad. Har du en länk till den där från Eaton?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.