Hej,

Nybyggnation, lösull på vinden. Har en underleverantör som elektrikern tagit in för att hjälpa han.
Han håller på att montera elutag i taket just nu och kommer och säger att det drar kallt där.

Är de fuskjobb från elektrikern eller har något gått galet med lösull sprutet?
 
Vart drar det kallt? Är det via röret för elkablarna, eller vid sidan av dosan? Är det genom röret/rören så verkar nåt av dom sluta på fel ställe eller så har det lossnat nånstans. Är det vid sidan av dosan så verkar det vara problem med både isoleringen och diffusionsspärren.
 
Plugga VP röret om det går mellan kalla och varma delar av huset (eller om det drar i det).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.