L
Lambr1: Vill du ta bort lackfärg kan jag rekommendera CRC Gasket Remover. Spraya på och låt verka. Färgen bubblar upp och kan sen skrapas bort med en hård träpinne eller liknande - ett av de för metallen mer skonsamma sätten att ta bort färg. Var dock noga med att maskera eventuella lager och liknande anoljade ytor - eller kom ihåg att smörja in igen. Reservation för hur det funkar på
13 svar · 2,9k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Skitsnygg! Gör fler:)
70 svar · 36,0k läst
·
L
Lambr1: Har du testat att såga med skena/räls?
6 svar · 4,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Håller helt med om detta, har nog aldrig blivit besviken på att en blå bosch varit dålig. Inte alltid bäst, men aldrig dålig. Bland tex metabo, dewalt och makita har jag använt modeller som jag inte har tyckt varit något vidare, fast aldrig med blå bosch (trots att jag ofta tycker att tex metabo, dewalt o makita gör bättre verktyg än blå bosch på de områden där de är bra).
35 svar · 8,0k läst
N
NyfikenVit: Det låter ju bra! Ingår den i Lidls standardsortiment, eller finns den bara i sortimentet under kortare perioder när Lidl har med den i något specialerbjudande?
12 svar · 2,1k läst
A
alfamats: Om man vill ha en följsam slang så finns det billackeringsslangar som är otroligt smidiga.Man kan tom vika ihop slangen när den inte används.Flexar otroligt mycket också när det blir tryck i den.Har en sån när jag lackerar.Kom på att den måste ju vara suverän till spikpickan och dyl då den knappt känns på luftverktyget.Nu har jag inte testat den i skitig miljö bland
4 svar · 6,3k läst
ByggBert
ByggBert: ByggBeijer i Sverige säljer kap/geringssåg RAGE-3 med 255mm klinga för alla behov!! PRIS: 4740:- http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=34134
17 svar · 15,2k läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: ...och då växlar man ner och köra några till :)
6 svar · 2,3k läst
·
4integration
4integration: Lysande! Då har min dragning åt BSZ blivit verifierad av 3:e part (Ni :) ). BS'an känns mer om man skall sätta upp en hylla/tavla eller liknande men vid snickeri-arbeten så förfaller den leksak. BSZ klarar ju att bygga 40 kvm altan precis som min BST har gjort. Tack för synpunkterna!
4 svar · 3,4k läst
(Inte Alltid)Glad Ammatör
(Inte Alltid)Glad Ammatör: [citat] Onekligen ett betydligt bättre alternativ! Tack för hjälpen!:)
7 svar · 3,2k läst
M
Mäster: [citat] Var sitter anslutningssladden? Eller är det moderna små batterier i den ??
15 svar · 7,7k läst
·
CCPusher
CCPusher: Ingen?
3 svar · 1,1k läst
CCPusher
3 svar · 1,1k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Ring festools serviceverkstad i malmö, de har duktigt folk som nog kan hjälpa dig.
1 svar · 2,0k läst
Nimajneb
Nimajneb: Visst är det kronan o pundet som driver priserna uppåt i SE o UK
8 svar · 1,3k läst
A
aadler: .. och till Finland påstår de att frakten är 45GBP, så mycket längre borta är det väl inte...?
10 svar · 2,7k läst
R
Realmuppen: Blev en TS55 nu, pratade med en annan kille o fick den ytterligare ett par hundra billigare...;)
26 svar · 9,7k läst
M
muruc: [citat] Förutom ordet "hilti", färgen och det dubbla priset menar du?
16 svar · 12,7k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Enig med Daniel_N Jag har båda 2 och Festool DX93 är mycket bättre! Snabbare och finare resultat. Dessutom har den en överlägset bättre dammsusningsanslutning som gör att pappret håller längre och mer sugeffekt än MM. Den låter inte lika mycket heller.
54 svar · 25,8k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Det är som med en TV, med utsliten inkluderas i uttrycket allt som påverkat dess funktion tills den måste ersättas. Fysisk påverkan är alltid en risk. :D --- Mats ---
16 svar · 3,8k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Jag har sett en sådan maskin, och det är inte SDS+ i varje fall. Fästet är betydligt större, uppskattningsvis 25-30 mm. Svarar inte på din fråga, men utesluter åtminstone ett alternativ...
6 svar · 6,0k läst
G
Grankott: Jag var oxå in i V-ås butiken i lördags och köpte en Bosch GSR12V för 1680:-, ord pris 2399:-. Dom har 30% på ordinarie pris, dock ej redan nedsatta priser. OT: Såg dessutom att dom hade 50% på en modell av Webergrill Onetouch. Ord pris 1099:- tror jag... Fanns en handfull kvar igår på lunchen.
3 svar · 1,3k läst
L
Logiman: Denne er faktisk mer nøyaktig en biltemas 2m "vaterpass" :D
16 svar · 5,0k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Utan tvekan ja!
3 svar · 1,5k läst
L
Logiman: Men i clas sin katalog står det at den også skal være smidig i kalde omgivelser og. Jeg takler kalde som fra +0 og oppover... Jeg skal iallefall ikke ha en slang som jeg blir tokig av å danse rundt med når den skal legges sammen......
10 svar · 1,4k läst
K
Kröll: Tack för svaret PR 95 Kolla överströmningsventilen i riktningsventilen3/8 någonstans sitter en liten insex skruv med låsmutter skruva in den lite åt gången tills trycket är ca180bar.Fick rätt på det till slut .Det var pumpen som var kass och den var ju Beg .Fick en sprillans ny av killen jag köpte den andra av .Men den ger mer tidigare pumpen gav 14 cc den här Nya 16cc .Och oj vad
21 svar · 3,7k läst
H_L
H_L: Nån som har koll på kvaliteten? Kinamaskiner brukar man ju oftast få köpa riktiga blad/klingor till för att de skall bli någorlunda funktionsdugliga.
8 svar · 5,4k läst
·
E
Ekberg: [citat] Japp precis det jag eftersökte. tvåväxlad, stark, varvtalsreglering och passar bra i borrstativ. http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_22_29/products_id/479
24 svar · 4,0k läst
U
Urban F: Hej hej Är det någon som tänkt på att köpa en Makita såg i USA och bara bygga om motorn i den? Ta tex Makita LS0714. På följande länk kan man köpa alla reservdelar till sågen. http://www.powertoolspares.com/makita_parts.php?ModelID=29540 Det kostar ca 60 pund att köpa stator och rotor, dvs motorn. Detta borde ju rimligtvis gå att göra med andra märken Någon som prövat? Andra
0 svar · 1,5k läst
Masses
Masses: hehe no way... klirr i kassan
6 svar · 1,3k läst
G
gifen: Såga sönder det?????????!?!? Så länge man inte håller på att mixtra med för många olika klingor så behövs den nästan aldrig bytas ut. Hela grejjen med listen är ju att den ska anpassas efter den klinga som används, därför sågas den "sönder" för att den ska sluta tätt mot klingan.
6 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.