Mikael_L
Mikael_L: [citat] Men så illa är det väl inte. Biltema, Jula, Uppsala maskin&Verktyg, Clas Ohlson (fast CO är ju så jobbigt, försöka hitta en (svindyr) parkeringsplats, Swedool, Bauhaus, Beijers. Sen beroende på läggning finns ju COOP, PC-city, Rusta, ÖB, Plantagen, Jysk osv osv. Jag måste säga att jag saknar sällan ett K-rauta att slösa tid på utöver alla dessa. :D Jula är jag in på
13 svar · 2,2k läst
FredrikR
FredrikR: Smart approach ;) Funkar skapligt här hemma, 'ska jag krångla och uschlas så ska de göras med skickliga verktyg/maskiner' :)
4 svar · 1,5k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Jag har gått motsatt väg med min Alto dammsugare. Jag har Festools egen slang på den, fastsatt i Altos slanghållare. Har dock för mig Alto och Kärcher har olika storlek på dammsugarfästet så det kanske inte går att göra för din del. --- Mats ---
1 svar · 2,0k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Har nu provkört FS-PA, det fungerar väldigt bra också till att fräsa spår på tvären över hyllgavlar osv. OF2200 har en bottenplatta för körningar med skenan som fungerar ungefär tusen gånger bättre än den lilla plastbiten på OF1010/1400. FS-OF 2200 heter löpsulan och skenanslaget. Det är väl bara att göra en till 1010:an nu också då, för Festool eller för Festoolfreaket.
10 svar · 1,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Oops! Tänkte av nån anledning på Bauhaus... K-Rauta har väl DeWalt också eller? Väldigt sällan jag är där...
6 svar · 2,7k läst
FemTummar
FemTummar: Jag har lite för dålig erfarenhet av billiga maskiner för att vilja köpa ännu en. Även om det kostar mer så föredrar jag en maskin som håller vad den lovar eftersom jag inte kommer ha tid att åka flera mil fram och tillbaka till affären för reklamationer när jobbet väl kommer igång. Pundet står dessutom fortfarande gynnsamt mot den norska kronan.
7 svar · 3,2k läst
B
Binesh: Köp säger jag. Själv köpte jag en Bosch för att riva källartrappan och tanken var att sälja sedan. Men nu kom jag på flera saker jag kan göra med den så jag kommer att behålla den ett tag till. Slår man ut tiden så har man faktiskt tjänat in. Sen just det med att inte behöva stressa är viktig argument enligt mig...
16 svar · 4,4k läst
I
importensketsig: Finns ej på Jula. Köpte på LE Maskin idag två lådor, 3000st 50mm och 3000st 38mm, ESSVE, totalt 255:-. Dom hade också 63mm. Noterade även att K-Rauta numera har 16ga dyckert, Gunnebo, dom tog 199:- för 2500st 43mm (tror det var 43.. hmm.. kortare än 50 iaf) och 205:- för 2500st 50mm.
4 svar · 981 läst
phl
phl: Haha, se där... första trampet ner i träsket. Tycker oxo dammuppsugningen är med beröm godkänd med halvsunig dammsugare.
32 svar · 7,6k läst
P-plats
P-plats: [citat] Köper du den som privatperson så ger konsumentköplagen dig rätt till tre års reklamationsrätt. [citat] Ev. prishöjningar beror snarare på att inköpen görs i dollar och då den Svenska kronan är så svag så blir inköpen dyrare. Nu har jag dock märkt att det dras på flera höjningar och att läget verkat stabiliserats sig. Dock så har flera impotörer aviserat tätare
9 svar · 2,0k läst
M
Micke184: [citat] Vilken fantastisk sida! Hatten och vi bockar!
4 svar · 7,3k läst
Krillew
Krillew: Mr Handyman: Ja ja nu går det upp ett ljus.. Jag gjorde mina lådsidor i färdighyvlat 120x12 som jag köpte på Bauhaus och jag fick stå o välja länge innan jag hittade bitar som inte var helt skålade.. Men med din teknik så hade det även funkat med fulbitarna. Och så tunna som 6mm skulle jag nog inte heller ge mig på att fräsa på frihand det finns nog risk att man spräcker dom då.
44 svar · 25,5k läst
·
Krillew
Krillew: En annan tanke är att ta pe-plast i stället det glider bättre mot underlaget... naturligtvis finnsdet bättre plaster än så men en vanlig skärbräda är ju ganska så billig och lätt att få tag på. Men jag har märkt att dom har minskat i tjocklek på sistone... förr var dom ca 10 mm tjocka nu är nog Ikeas bara 6mm eller nått... Jag använder själv skärbräda för att göra mothåll
4 svar · 7,6k läst
Krillew
Krillew: Judvolymen... Ja det är ju en bra synpunkt... Jag kommer bygga en liten utbyggnad på verkstan där kompressor o spånsug skall stå. Just för att slippa allt buller.
2 svar · 1,9k läst
L
Logiman: Jeg tror 8mm vil holde lenge på den.
3 svar · 1,2k läst
M
muruc: [citat] Högt vridmoment och lågt varvtal är ju vad som är speciellt med en "riktig" omrörare. Borrhammare och slagborrar är inget vidare att röra med, dels för risken att bränna motorn är rätt stor och dels för att när man blandat klart har man lika mycket fix/bruk/färg på väggarna runtomkring som i spannen. Bättre att satsa på en billig 2 växlad borrmaskin då. Edit: Minst
5 svar · 13,5k läst
A
aje99: Du får svar i denna tråden...
2 svar · 3,6k läst
ClasseClas
ClasseClas: Om man ska prata om grader i helvetet så finns det andra Kinamaskiner som ger mer för pengarna. De är mer av typen riktiga maskiner, men förmodligen med "normala" problem som vi förknippar de flesta Kinamaskiner med som precision, dimensionering av gods och driftsäkerherhet. -Drift&underhåll, 12500kr, http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=370 -Verktygsstallet, 11000 + moms,
11 svar · 6,4k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Jag handlar inklusive, så nej, jag fick inte ett superklipp på hela kittet. ;) Jag väntar in deras stativ, det måste ju bara komma ett.
25 svar · 5,9k läst
nanowire
nanowire: Höjdjusteringen är väl den svagaste biten i alla fall. Den är ganska gedigen i övrigt så kunde jag bara fixa det skulle den kännas kanon. Tack för det smarta tipset med påsen. Ska pröva det.
5 svar · 1,3k läst
H
hakjar: Tackar, skall försöka åstadkomma något som kan ta hänsyn till alla idéer.
10 svar · 2,2k läst
Dudeish
Dudeish: Jepp, 14,4V är det. Tror Makita endast har en variant i sortimentet. Kul att du också hittade en så billigt, 6000kr+ känns ju helfel!
4 svar · 5,1k läst
Springare
Springare: Vem f*an har sagt att jag har handväska? :mad::mad::mad::mad::mad: Jag har ingen handväska, jag lovar!!!
10 svar · 2,9k läst
P
pleqtiz: [citat] precis :D T15+3 dragaren är den bästa dragare jag provat, plus dominon är helt makalös :D
50 svar · 13,2k läst
snickarboden
snickarboden: Skräp mellan klinga och klingskydd? Om inte, så lossa kåpan på höger sida och lossa remmen, efter det kan du felsöka lite lättare. Ytterst sällan dessa sågar går sönder men skulle de göra det är det inga problem med reservdelar till rimliga pengar. Småmaskinservice har t ex. /Kent
4 svar · 5,2k läst
G
geschwint: Den är toppen som enhandsfräs. Man kan verkligen fräsa fint och med fri hand. Som enhandsfräs och med andra handen som stöd så brukar jag få tänka efter en extra gång så man inte kommer åt stålet med något finger och skapar köttsoppa. Det är ju lite meckigt att ställa in fräsdjupet om man vill ha precision eller fräsa i etapper men som fräs för småsaker som avrundning eller
4 svar · 7,2k läst
·
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Ah, tack för tipset, Katz, nättidning. Trevligt. :)
1 svar · 1,4k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den ligger ute till höger i annonskolumnen.
37 svar · 8,3k läst
U
Unpoor: Beställde den på conrad international.. gick lika bra :-) trots hög evro vart det 2400:-
21 svar · 8,6k läst
·
anden213
anden213: Är det denna du menar? http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=2715 Jag är nämligen på samma jakt! Hade dock inte hittat DUAB kompressorn ännu, bra tips! Har tyvärr inget tips att bjussa p åsjälv - alla jag hittat bullrar i hästväg! Är det någon som har erfarenhet av DUAB kompressorn? Antar att det är bättre kvalitet än Jula/K-rautas varianter? Den borde väl klara en hygglig
2 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.