8 041 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Vilket märke???
Sida 1 av 3
Näe, ännu en maskindyrkarfetishisttråd... ;D ;D Va Kul 8)
Jag hakar väl på då...
Lite enkelspårigt kan man tycka: Makita!
Alla märken som INTE har en konsumentdel ser jag som ett bra märke (finns undantag)... ehh vilka triggar på detta
Jag hakar väl på då...
Lite enkelspårigt kan man tycka: Makita!
Alla märken som INTE har en konsumentdel ser jag som ett bra märke (finns undantag)... ehh vilka triggar på detta
Beror helt på vilket verktyg. Ex i mitt fall: cirkelsåg-hitachi
Skruvdragare-makita
kap/ger-Dewalt
sticksåg-aeg
slagborrmaskin-hilti
Skulle man däremot köpa hela kitet från en tillverkare (varför man nu skulle göra det) så hade jag nog valt Dewalt eller Makita.
Skruvdragare-makita
kap/ger-Dewalt
sticksåg-aeg
slagborrmaskin-hilti
Skulle man däremot köpa hela kitet från en tillverkare (varför man nu skulle göra det) så hade jag nog valt Dewalt eller Makita.
Finessen med alla från en är att tillbehör passar och batterier passar och dammpåsar passar m.m. Skulle man ha förlagt en skruv för att hålla anhållet kan man alltid sno en från fräsen, samma storlek på gängor. Sen bir man väl lite skygglappad om man gillar märket med dess alla kvalitéer.
Har känt på Hitachi, AEG, Hitachi, DeWalt, Bosch, Milwaukee, Hilti och numera även Festool. Alla har sina plus och minus så det var mer frågan om smak än funktion, kan säkert diskuteras i en annan tråd.
Har känt på Hitachi, AEG, Hitachi, DeWalt, Bosch, Milwaukee, Hilti och numera även Festool. Alla har sina plus och minus så det var mer frågan om smak än funktion, kan säkert diskuteras i en annan tråd.
visst, och även det faktum att man brukar kunna få ett bra "paketpris" är ju naturligtvis ett argument. dock tycker jag (och dom flesta hantverkare jag känner) att dom individuella egenskaperna är mycket viktigare än kompatibilitet och pris........geschwint skrev:
Kap/gersåg DeWalt DW707 (med DeWalts underbara sågbord DE 7023...)
Cirkelsåg Hitachi
Skruvdragare Blå Bosch
Gipsskruvdragare Makita
Borrhammare Blå Bosch
Det är vad jag har hunnit med och köpa i maskinväg än så länge i och för sig så har renoveringen bara pågått i tre dagar...
Men som alla andra säger så är det bäst att känna på grejorna man känner rätt fort vad som är skräp.
Cirkelsåg Hitachi
Skruvdragare Blå Bosch
Gipsskruvdragare Makita
Borrhammare Blå Bosch
Det är vad jag har hunnit med och köpa i maskinväg än så länge i och för sig så har renoveringen bara pågått i tre dagar...
Men som alla andra säger så är det bäst att känna på grejorna man känner rätt fort vad som är skräp.
cirkelsåg-festool
Skruvdragare(sladd)-makita
kap/ger-Dewalt
sticksåg-festool
slagborrmaskin-hilti
tigersåg-atlas copco
känns som den är kopierad
MEN... måste säga att min 18v skil skruvdragare hållt i 3 grymma år (har verkligen kört skiten ur den) och först nu är batteriet på g att ta slut (håller bara att sätta gips i ett rum)
Skruvdragare(sladd)-makita
kap/ger-Dewalt
sticksåg-festool
slagborrmaskin-hilti
tigersåg-atlas copco
känns som den är kopierad
MEN... måste säga att min 18v skil skruvdragare hållt i 3 grymma år (har verkligen kört skiten ur den) och först nu är batteriet på g att ta slut (håller bara att sätta gips i ett rum)
Festools sortiment håller väldigt hög kvalité rakt igenom. De flesta andra märkena på marknaden har väl nått svart får.. men festos äng rymmer bara vita å fina får ;D
Om man skall ha en ren gipsskruvdragare så rekommenderar jag starkt feins gipsskruvdragare dock.. runt halva priset mot hiltin och bättre!
Om man skall ha en ren gipsskruvdragare så rekommenderar jag starkt feins gipsskruvdragare dock.. runt halva priset mot hiltin och bättre!
Min maskinpark ser ut som följer:
Festool:
# Pendelhuvsåg AP 65 Styrskena FS 1400/2
# Hyvel HL 850
# Handöverfräs OF 1010 Styrskena FS 800/2
# Sticksåg PS 300
# Linjärslipmaskin LS 130
# Rotex Ro 150
Dewalt:
Combokit 18V
# Skruvdragare
# Cirkelsåg