E här någon som kan förklara för mej var problemet ligger !!!!
Har byggt en egen Vedklyv men får inte rätt på trycket.

Ram / Tank av Rhs Balk 10x10
Beg El Motorn 3 Kw 4 Hk 1,440 varv
Ny Riktningsventil 3/8 ( Som skall va till Ved klyv )
Ny Hydraulkolv 80 utv gods / stång tjock 50mm längd 700mm
Beg Pumpen e en NC P- 200 , S 214 . 290185 . Och den skall ge 14cm3/s , 20 liter i minuten Vänster gång ( VET EJ OM DET E RÄTT UPPGIFTER JAG FÅTT ) men där finns kanske någon här som känner till den pumpen.

Och enl alla Tekniska beskrivningar från företag som bygger Vedklyvar skall där vara dessa grejer

El Motorn 3 Kw eller 4 Kw 1,440 varv
Hydraulkolv 80 utv gods / stång tjock 50mm längd 700mm
Pumpen skall ge 14 c/c

Någon som vet
Mvh Kröll Helsingborg
 
Har du testat att kasta om rotationsriktningen på motorn?
 
Ja, jag skulle tro att motorn går åt fel håll, pumpen ger då såpass tryck att kolven rör sig, men den orkar inget.
 
Pumpen e en NC P- 200 , S 214 . 290185 . Och den skall ge 14cm3/s , 20 liter i minuten Vänster gång ( VET EJ OM DET E RÄTT UPPGIFTER JAG FÅTT ) men där finns kanske någon här som känner till den pumpen.
Mvh Christer Hbg
 
Jo, den biten är vi alla på det klara med... Testa och kasta om rotationen i stället ;)
 
Tussen Tack för tipsen återkommer med svar efter test
Mvh Christer Helsingborg
 
rotationsriktningen på motorn? Var rätt kopplat så det var det inte
 
Men har du testat att vända riktningen bara för att utesluta att det är det som är problemet?
 
Byt plats på två faser, och provkör.
 
Jag håller med föregående inlägg.

Där kan förresten inte vara luft kvar i systemet då?
 
Men har du testat att vända riktningen bara för att utesluta att det är det som är problemet?

Ja det har jag
 
Där kan förresten inte vara luft kvar i systemet då?

Hur ser man eller får ut det då ????
 
Byt plats på två faser, och provkör.
Är gjort blev inte bättre
 
Ja, jag skulle tro att motorn går åt fel håll, pumpen ger då såpass tryck att kolven rör sig, men den orkar inget.

Gjorde så men då rörde sig kolven inte ett dug
 
Jag tror det börjar bli dags för lite bilder på skapelsen :)

Man kan t.ex. släppa lite på anslutningarna till kolven medan man kör den fram och tillbaka, då kan det pysa ut luft.
Oljenivån i tanken kan vara för låg så att pumpen suger luft, beroende på var anslutningarna sitter (?)
I tanken kan returen mynna ut för nära stigaren så att ev. luftbubblor inte hinner stiga till ytan och spricka innan de sugs in igen.
Pumpen är ju beggad, det kan inte vara så jä--igt att den är kass :(
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.