3 734 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Hydraulik / El Motor Problem ?????
Sida 1 av 2
E här någon som kan förklara för mej var problemet ligger !!!!
Har byggt en egen Vedklyv men får inte rätt på trycket.
Ram / Tank av Rhs Balk 10x10
Beg El Motorn 3 Kw 4 Hk 1,440 varv
Ny Riktningsventil 3/8 ( Som skall va till Ved klyv )
Ny Hydraulkolv 80 utv gods / stång tjock 50mm längd 700mm
Beg Pumpen e en NC P- 200 , S 214 . 290185 . Och den skall ge 14cm3/s , 20 liter i minuten Vänster gång ( VET EJ OM DET E RÄTT UPPGIFTER JAG FÅTT ) men där finns kanske någon här som känner till den pumpen.
Och enl alla Tekniska beskrivningar från företag som bygger Vedklyvar skall där vara dessa grejer
El Motorn 3 Kw eller 4 Kw 1,440 varv
Hydraulkolv 80 utv gods / stång tjock 50mm längd 700mm
Pumpen skall ge 14 c/c
Någon som vet
Mvh Kröll Helsingborg
Har byggt en egen Vedklyv men får inte rätt på trycket.
Ram / Tank av Rhs Balk 10x10
Beg El Motorn 3 Kw 4 Hk 1,440 varv
Ny Riktningsventil 3/8 ( Som skall va till Ved klyv )
Ny Hydraulkolv 80 utv gods / stång tjock 50mm längd 700mm
Beg Pumpen e en NC P- 200 , S 214 . 290185 . Och den skall ge 14cm3/s , 20 liter i minuten Vänster gång ( VET EJ OM DET E RÄTT UPPGIFTER JAG FÅTT ) men där finns kanske någon här som känner till den pumpen.
Och enl alla Tekniska beskrivningar från företag som bygger Vedklyvar skall där vara dessa grejer
El Motorn 3 Kw eller 4 Kw 1,440 varv
Hydraulkolv 80 utv gods / stång tjock 50mm längd 700mm
Pumpen skall ge 14 c/c
Någon som vet
Mvh Kröll Helsingborg
Jag tror det börjar bli dags för lite bilder på skapelsen 
Man kan t.ex. släppa lite på anslutningarna till kolven medan man kör den fram och tillbaka, då kan det pysa ut luft.
Oljenivån i tanken kan vara för låg så att pumpen suger luft, beroende på var anslutningarna sitter (?)
I tanken kan returen mynna ut för nära stigaren så att ev. luftbubblor inte hinner stiga till ytan och spricka innan de sugs in igen.
Pumpen är ju beggad, det kan inte vara så jä--igt att den är kass
Man kan t.ex. släppa lite på anslutningarna till kolven medan man kör den fram och tillbaka, då kan det pysa ut luft.
Oljenivån i tanken kan vara för låg så att pumpen suger luft, beroende på var anslutningarna sitter (?)
I tanken kan returen mynna ut för nära stigaren så att ev. luftbubblor inte hinner stiga till ytan och spricka innan de sugs in igen.
Pumpen är ju beggad, det kan inte vara så jä--igt att den är kass
Redigerat: